Ak Mittsverigebanan 2010

Heffaklumpen

Kör helst ganska långsamt.
Gick med
4 Jun 2003
Hoj
1 tysk liter och några oranga i olika storlekar.
Härligt Lasse-Kongo:tummenupp

Det är inte var dag man får chansen att steka Bjorn sådär:yoparty

Per

Har en fin bildserie på 5 bilder när Björn blir förnedrad :D.
Skickar dom till dig, men se till att du har plats i maillådan då filerna är runt 6 mb st.

Molanda känns avlägset tyvärr.
Hoppas på att vi kör även nästa år.

_rills_

Guest
Ah Don Tomaso, jag har lagt upp en mapp på ftp:servern där filmer från fredag-söndag kommer att tankas upp. Tyvärr blir originalfilmerna från lördag och söndag lite tungdrivna, jag processar dom till anständigare format men det tar lite tid... Nåja, första filmen från lördagen är upplagd och mer kommer under dagen.

Länk till filmerna här. Markera filen eller filerna, högerklicka och välj "spara som..." Fredagsfilmerna är i Apples Quicktime-format, lördag och söndag blir Windows Mediaspelare.

Använd filmerna för att kolla både sittställning (höft - överkropp) och Er blick (när Ni flyttar fokus).

Tack allihopa för tre fantastiskt trefliga dagar på Mittsverige, till och med bromsbelägg lyckades Ni skaffa fram åt en dement Trajjaåkande åldring. Respekt:yoparty

Väntar och väntar på filmklippen så man får se hur det ser ut :D
Känndes bättre och bättre under hela söndagen, och kändes riktigt bra i slutet av dagen.

Du kanske ändå kan det här med att lära ut roffe! :tummenupp:yoparty

Ett stort tack till alla instruktörerna man hade under helgen ni kan ta och ge er själv en stor klapp på axeln
(är svin dålig på namn så jag ska inte ens försöka men körde snabb gul grupp båda dagarna)

Björn Compier

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2003
Hoj
Honda cbr 600 07
Ha Ha Gjersen du är snabb du :tummenupp
Fast om du övat på lite bredare blick så skulle du sätt :tuttar på vänster sida.
Där imot så har inte alla filmklipp dykt upp än för då får jag ta vägen genom :glömdet:glömdet :tummenupp

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Första (eller sista för söndagen) klippet upplagt, jag försöker processa de övriga två i kväll. Fredag och Lördag är klara:)

Det kan ju vara så att Du är bra på att lära Dig själv i stället? :) Vilken tid var Ni hemma på måndagsmorgonen?

Väntar och väntar på filmklippen så man får se hur det ser ut :D...

_rills_

Guest
Första (eller sista för söndagen) klippet upplagt, jag försöker processa de övriga två i kväll. Fredag och Lördag är klara:)

Det kan ju vara så att Du är bra på att lära Dig själv i stället? :) Vilken tid var Ni hemma på måndagsmorgonen?

haha, det tror jag inte :p
Vi var nog hemma vid 1-halv 2 när var ni hemma?

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Ah Don Tomaso, jag har lagt upp en mapp på ftp:servern där filmer från fredag-söndag kommer att tankas upp. Tyvärr blir originalfilmerna från lördag och söndag lite tungdrivna, jag processar dom till anständigare format men det tar lite tid... Nåja, första filmen från lördagen är upplagd och mer kommer under dagen.

Länk till filmerna här. Markera filen eller filerna, högerklicka och välj "spara som..." Fredagsfilmerna är i Apples Quicktime-format, lördag och söndag blir Windows Mediaspelare.

Använd filmerna för att kolla både sittställning (höft - överkropp) och Er blick (när Ni flyttar fokus).

Tack allihopa för tre fantastiskt trefliga dagar på Mittsverige, till och med bromsbelägg lyckades Ni skaffa fram åt en dement Trajjaåkande åldring. Respekt:yoparty

Såg att jag hade hamnat på film på lördagen där också, såg bättre ut än vad det kändes. Trodde jag hade 30cm kvar mellan knä och backe. Kändes så IAF, men nu såg jag ju att så inte var fallet, bättra på körställningen så ska det nog vara i backen igen snart :yoparty
Men som en vis norrlänning sade: Det går inte fortare för att knäet släpar i backen.
Men det är förbaskat roligt :tummenupp

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Last edited:

HMCK`s BanGeneral
Gick med
16 Dec 2007
Hoj
Kawasaki ZX10 Husaberg 570, Yamaha XV 1600 Wildstar, Kina-Minimoto 50cc x 2

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
Härligt härligt!!:tummenupp

Undrar om jag ska dit och panga lite med mina klubbkamrater från Hudik i eftermiddag??:yoparty:yoparty

Mera film och bilder:banana

TL Per

Jag är INTE avis...:huvet

Skall vi lägga upp "Compierefilmen"? Törs vi det?:)

Björn Compier

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2003
Hoj
Honda cbr 600 07
Intresanta bilder Var på väg att göre samma resa på helgens race oxå vi använder nya motor skydd som bygger ca 2 cm på brädden problemet är att de tar i och då lättar framhjulet.
Timmy compier gjorde samma sak på super stock kvalet i söndags i Vålers chikan när skyddet tog i.
det geller att hänga lite mer.
dock skyddar de motorn till 100% jag gick ju inte ens in i depån utan kunde fortsätta träna :tummenupp.
Man lärsig av sina förarmissar :yoparty

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
Intresanta bilder Var på väg att göre samma resa på helgens race oxå vi använder nya motor skydd som bygger ca 2 cm på brädden problemet är att de tar i och då lättar framhjulet.
Timmy compier gjorde samma sak på super stock kvalet i söndags i Vålers chikan när skyddet tog i.
det geller att hänga lite mer.
dock skyddar de motorn till 100% jag gick ju inte ens in i depån utan kunde fortsätta träna :tummenupp.
Man lärsig av sina förarmissar :yoparty

Helt okej att krascha bara man vet varför...eller att det kommer på film...:tummenupp:)

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha