AndersIvar
Medlem
Bromsar som en 70-årig kärring, m a o alldeles för klent... 70 och 90 bromsningen gick åt pesos. Alldeles för rädd att få sladd och blablabla... Vill bara kräkas nu...
Lantis skrev:Jag torskade också första uppkörningen trots att jag haft en lektion innan och klarat allt ! Fjärilar i magen . . . Nästa gång var jag så j-vla förbannad på mig själv att fjärilarna fick stryk, och det gick bra.
I dag är det OK att tycka att livet suger, men det är bara att komma igen.
Akn78 skrev:Jag kan ju inte direkt stoltsera med att jag INTE var nervös. När jag skulle börja med säkerhetskontrollen fick jag tunghäfta och kippade efter luft, munnen kändes som en gammal torr svamp...
Akn78 skrev:Bromsar som en 70-årig kärring, m a o alldeles för klent... 70 och 90 bromsningen gick åt pesos. Alldeles för rädd att få sladd och blablabla... Vill bara kräkas nu...
Man kan för det mesta nita lite hårdare än man tror, bara man inte försöker nita fullt med bakbromsen. Använd frambromsen till de hårda inbromsningarna och sedan viftar du bara lite med tårna så uppkörningsgubben tror att du använder bakbromsen.Akn78 skrev:Bromsar som en 70-årig kärring, m a o alldeles för klent... 70 och 90 bromsningen gick åt pesos. Alldeles för rädd att få sladd och blablabla...
Akn78 skrev:Som jag själv sade innan så tycker jag att uppkörningsgubben gjorde rätt som kuggade mig för bromsarna. Jag skulle bli rätt sne om jag kom ut på vägarna och inte kunde bromsa. Dock blir man ändå besviken när man laddat upp och ställt in sig på att det funkar, oavsett om gubben har rätt eller fel. Tycker han var bra och tog ett korrekt beslut men jag skrek fula ord ute i skogen ändå under 2 timmar efteråt. Så funkar jag, rätt eller fel, det skiter jag i. Men jag ringde imorse och bokade en ny tid, fick på måndag 30/5 12.30 så det gick fort. Uppkörningarna kostar typ 200 kr mer än en lektion på körskolan men här kan jag få ett körkort om jag klarar det. Ut och träna med mig bara!
200 kr MER än en vanlig körlektion ;oheimdal skrev:200spän.. vafan.. de va billigt...
ja kuggade första uppkörningen med.. lite jobbigt.. dels så bromsade ja som en kärring med men.. fegade lite pga fuktigt å kallt underlag.
har inte lyckats låsa framhjulet på min hoj än.. framhjulet "hoppar" mest när ja bromsar hårt
Akn78 skrev:Till de som följt denna tråden och hjälpt mig vill jag meddela att jag klarade det idag! JEHU!!! Tack för alla tips och råd, vi ses här och där...
Grattis!Akn78 skrev:Till de som följt denna tråden och hjälpt mig vill jag meddela att jag klarade det idag! JEHU!!! Tack för alla tips och råd, vi ses här och där...
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|