Akut Skinnställs fråga!

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)
Många bakdäck och soppa blir det för 13000 :D

Hahahhaa! Fan va bitter du är! :D

Äsch jag ska nog ge mig fan på att köpa ditt ställ också om du palla vänta till nästa löning! För då är jag fan fullt allvarlig med att köpa ditt ställ också!

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Min erfarenhet av skinnställ är väldigt liten, jag har provat ett 10-tal för att hitta det jag skall ha.
Men när jag var upp på Lelles så fick jag hjälp av en kille där som verkligen verkade veta vad han höll på med... jag krängde på mig ett ställ med stl50 och tyckte själv att det var satan tight då det stramade lite kring bröstet och satt bra i stort. Snubben kollade lite, skakade på huvudet och sa att det var för stort... min tanke då var att han var galen, en storlek mindre kunde jag ju inte få på mig. Då drog han fram en 48 från en annan tillverkare och detta var mindre men på rätt ställen och satt lika tight om bröstet... med andra ord satt det perfekt, det var liiiite för tight men det kommer ju töja sig också.
Att jämföra storlekar mellan tillverkare är galet, bara från samma tillverkare är det galet... t.ex. sitter ett Alpinestar Charger stl48 helt perfekt på mig medans jag inte får på mig ett Octane stl48... ett Lindstrand Sepang 48 var för kort i ryggen... ett Berik någonting i stl50 satt helt ok men kändes inte bekvämt.

Så jo, storleken är vad jag förstått otroligt viktigt och stället kommer formas efter din kropp, så köper du beggat så gäller det att det töjt sig så det passar dig också.

Ett för stort ställ gör att skydden kommer flytta på sig vid en marksyning och därmed inte skydda det som de faktiskt skall skydda... inget jag tänker riskera.

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Är det inte någorlunda tajt är det för stort...

Wilcan

Socialdemokrati är klassförräderi.
Gick med
13 Jul 2008
Hoj
?
Hahahhaa! Fan va bitter du är! :D

Äsch jag ska nog ge mig fan på att köpa ditt ställ också om du palla vänta till nästa löning! För då är jag fan fullt allvarlig med att köpa ditt ställ också!

Bara att krascha så får du pengar på försäkringen ju:D

Nej men det känns som att det är värt att lägga dem pengarna på sådana saker, man har det ändå ett bra tag, och skulle man vurpa så får man ändå alltid tillbaka pengar även om det kanske inte är till 100% av ursprungspriset.

Bättre att lägga mycket pengar på skydd och att man är supernöjd när man sitter på hojen :D

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning