Akut Skinnställs fråga!

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Glöm inte bort att du ska få plats med ryggskydd också.

/J

Öhlin

Solen lyser alltid bakom molnen!
Gick med
4 Nov 2005
Hoj
GSXR 600
Men gör det så stor skillnad på 48 och 50?

JA Du kommer bara att ångra dig om det redan sitter löst från början. Ett ställ som sitter hårt (jag kunde knappt få upp fötterna på pinnarna) sitter nu perfekt. Skinnställ töjer sig massor.....

Ska du ändå lägga ut 7 500 kr så se till att du köper ett som du kommer att vara nöjd med fler säsonger.:tummenupp

recman

Beta ver. 0.1
Gick med
29 Sep 2007
Hoj
KTM 625 SMC -05
Så stl 50 är löjligt stort att ens sy in eller?

Det kanske går att sy in ett ställ med stl 50 så det passar dig. Men då måste du ju tänka på att det kostar en del att sy in ett helt skinställ. De priser jag har hört ligger på minst 2-3000:-, så även OM det går så sparar du inget på det.

Zugglupapp

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2007
Hoj
Fireblade 08!
Har det skinnstället du ska köpa.
Jag var också skeptisk till vilken strl. jag skulle köpa (är 178cm lång och väger ca 70kg). Det blev till sist strl 50 eftersom jag hade ett annat berik i strl. 48 och det satt väldigt tajt, så tajt att det tog ett bra tag innan man fick av sig det efter varje körning. Detta sitter något för löst vid benen annars är det super! Är du lite mindre än mig så köp strl. 48 annars 50!

Hoppas man var till hjälp!?

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Jävla dilemma med dessa skinnställ! vågar man ens köpa ett :va

Men är det inte lite "obekvämt" med ett jettetajJT!!11 skinnställ? risk för pungbråck och sånt menar jag? Men som ni säger så töjjer det sig väldigt mycket, verkar det som.
Kanske dags för ett eget snart :)

Gibb

Ålänning
Gick med
26 Apr 2009
Hoj
Aprilia Rs 125 -03
Jag undrar också lite med ställen.
Jag ska eventuellt beställa ett Probiker Prx-4 från louis.de.
Jag är 175cm och väger 68kg, är det storlek 48 som gäller då också?
Och är det någon som vet om det stället är något att ha? Det är ju rätt billigt och jag har bara en 125'a och kommer knappast köra som en galning och lägga ner knäna i varje kurva.

TheElmer

Dyslektisk ordpolis
Gick med
24 Mar 2007
Hoj
Toppluva
Ja du om ngn borde väl veta...
Men hos dig är det väl mer magen som växer.... :krama

Nä nä nä nä nä.. Inte kan det va det.. Jag har också märkt att det är längre till styret efter varje säsong. Men det är ju som alla havremoppar. Dom växer ju också dom små liven. Så det är ju klart att det blir längre till styret då.

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Hoj
Troll
Köp 46 om 48an sitter perfekt!

jag hade skrivit ett jättelångt inlägg om varför men så dog nätet... Orkar inte börja om... Skinnet tänjer sig mycket och om ett år eller två så kommer 46an vara för stor :) Det bör vara så tight att du behöver hjälp att ta på dig det är mitt tips!

Lycka till!

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Jag undrar också lite med ställen.
Jag ska eventuellt beställa ett Probiker Prx-4 från louis.de.
Jag är 175cm och väger 68kg, är det storlek 48 som gäller då också?
Och är det någon som vet om det stället är något att ha? Det är ju rätt billigt och jag har bara en 125'a och kommer knappast köra som en galning och lägga ner knäna i varje kurva.
Jag har det stället, maila dom så får du en storlekstabell så du vet vart o hur du ska mäta för att få rätt ställ.

Mitt har spruckit i sömmarna i grenen,men jag tänkte att dom får laga det, det är ju ändå 1års garanti på grejerna.

Dom finns hos www.bikeshop.se oxå, lite dyrare, men man kan pruta en del.

Wobbly

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Hoj
Ingen
Jag har ett Alpinestars SG-1 ställ, 2 delat. Överdelen sitter som gjuten med ryggskyddet i, men pga att jag har korta ben så sitter de inte som de ska i underdelen.

Nån som har motsatt problem? Som behöver en storlek större? Jag har 54 i stället som jag har nu.

Gibb

Ålänning
Gick med
26 Apr 2009
Hoj
Aprilia Rs 125 -03
Jag har det stället, maila dom så får du en storlekstabell så du vet vart o hur du ska mäta för att få rätt ställ.

Mitt har spruckit i sömmarna i grenen,men jag tänkte att dom får laga det, det är ju ändå 1års garanti på grejerna.

Okej, gäller den tabellen för hur det passar när det är töjt (att det sitter tajt som fan) eller att det sitter bekvämt först, men sen töjs och blir förstort?

Och den var ju nog rätt stor skillnad på priserna: 3175kr vs 199 euro :jisses

Calle.s

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2008
Hoj
trampcykel
Jag har ett Alpinestars SG-1 ställ, 2 delat. Överdelen sitter som gjuten med ryggskyddet i, men pga att jag har korta ben så sitter de inte som de ska i underdelen.

Nån som har motsatt problem? Som behöver en storlek större? Jag har 54 i stället som jag har nu.

Låren på mitt ställ är för korta, jag får trycka ner knäskydden när jag åkt iväg för att det ska sitta bekvämt över knäna.

Förövrigt så får jag ränder över hela kroppen av alla sömmar och veck på stället.
Spänner inte riktigt över överarmen, men jag jobbar på't :tungan

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)
Jag tror nog jag lyssnar på era råd det är ju trotsallt ni som har erfarenhet och inte jag så det blir ett Berik Blade stl 48 imorn då :S 9900 kr :( + Skor 3500... ca 13 000 :( :( :(

.... VÄNTA NU!
Om man väljer att skicka till ett ICKE EU land så slipper man ju skatten som är ca 2000 kr, så om jag har en vän i Norge som kan ta emot grejerna så slipper jag alltså skatten eller har jag fått saker om bakfoten? Gå in på FC-Moto o kika så får ni se :)

Last edited:

recman

Beta ver. 0.1
Gick med
29 Sep 2007
Hoj
KTM 625 SMC -05
Okej, gäller den tabellen för hur det passar när det är töjt (att det sitter tajt som fan) eller att det sitter bekvämt först, men sen töjs och blir förstort?

Och den var ju nog rätt stor skillnad på priserna: 3175kr vs 199 euro :jisses

Här är storlekstabellen: Louis.de Storlekstabell
Finns för övrigt länk till den på varje sida med klädesplagg, nästan längst ner i rutan "Sonstiges".

pinku91

Schysst!
Gick med
7 Feb 2009
Hoj
Kawasaki zzr 600 (streetfightad)
Jag fattar inte heller varför dom krymper för varje vinter. Inför varje säsong så måste man lägga sig på marken för att få på sig stället. Men efter ett par körningar sitter det som ett skönt lakställ. Känner sig nästan näk.

jag tror han menade efter julmaten och allt annat skit

laga det inte! så har du nåt att skryta med:D:tuttar

Last edited:

jetson

Guest
Det här med att köpa ett ställ så man måste ha hjälp för att få på det... gör inte det bara att man töjjer ut skinnet mer, och lika gärna kan köpa en strl större som sitter tight men man kan få på själv?

Jag köpte ställ idag, delbart, fick på det själv men får hålla andan/fram me axlarna för att dra upp dragkedjan, får se hur mycket det töjjer sig känns tight nu iaf..

xXCharlz

Hjärnan gick i konkurs
Gick med
5 Dec 2006
Hoj
Letar motard. Xr 600R motard -90 såld, Triumph speed triple -05 klotad och såld. Honda SBB -98 såld. Suzuki gsx 400e -82 såld.
När jag köpte mitt ställ sa handlarn att,
-pröva ett ställ som sitter riiiktigt tajt, välj sedan ett med en strl MINDRE...
Nu sitter det faktiskt riktigt bra... och skydden sitter där dom ska..
så de e mitt tips..

Flawlesswish

Posör
Gick med
13 May 2008
Hoj
Aprilia RSV 1000R -05
Är cirka 180cm lång o väger 70-73kg, Jag har storlek 52 i mitt berik ställ :eek:, Skiljer sig inte storlekarna rätt rejält ställ i mellan eller vare samma modell som du provat så du vet att du måste ha 48?

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning