Du ska ha all cred. för att du vågade lägga upp denna tabbe här på SH....
Men att du inte fattat hur folk är här på SH. är ju ett mysterium.. själv så tycker jag inte det handlar om mekkunskap utan om logik.... det kan bli dyrt att tabba sig därför ska man ibland lämna iväg jobbet...
mvh
Jag håller med dig ! Är man osäker lämna bort. Men vart ?
Ännu värre om man vill fortsätta köra hoj under säsongen?
Dvs ha det fixat på max 2 veckor.
Den här tråden innehåller en rad inlägg med exempel på hojägare som lämnat bort. Och hur det gått.
http://www.sporthoj.com/forum/showt...motorv%E4gen&p=6184051&highlight=#post6184051
Och på nått sätt känns det bättre att jag gjort bort mig än att vurpa för nån annan gjort bort sig samtidigt som jag betalt för att få jobbet gjort.
Och tyvärr misstänker jag att nivån på MC-service är på samma nivå som på bilservice.
Där man tex Motormännen(?) lämnar in bilar med identiska fel till ett antal verkstäder.
Ungefär en gång om året.
Och lika regelbundet får tillbaka bilar där antalet olika hittade fel är nästan lika många som antalet verkstäder. Och de "preparerade felen" ofta är kvar.
Och branschen delar den här uppfattningen !
Jag köper 2011 min Triumph. Den har 3 månaders trafiksäkerhetsgaranti. Så när hastighetsmätaren lägger av efter 2 månader (givaren på höger sida av framhjulet har skurit) så kontaktar jag MC-firman i Skåne som sålt.
MC-firman Skåne: Har du bytt framdäck på hojen?
Ja, jag har lämnat in den för däckbyte. På en MC-firma i Göteborg.
MC-Firman Skåne: Ja då har de satt ihop framhjulet fel.
Min uppfattning efter inhandlat ny givare och monterat den själv är att det inte är nått man sätter ihop fel. För då går det inte få in framhjulet i gaffeln.
Det positiva är att Göteborgsfirman, Yamaha i Mölndal är kvar. Jag har fullt förtroende för dem. MC-firman i Skåne är borta.
Ett bilexempel: Jag lämnar in företagets poolbil, en VW Passat, Gas/bensin för 12000-mila service. Bilen funkar utan problem.
När jag skall använda den igen (används bara för långresor) så är den slö. Måste lägga i 3:an för den ska orka över Hallandsåsen. Nåja jag lämnar in den när jag är hemma igen från Skåne 50 mil efter jag hämtat ut den.
Verkmästaren: Du tror väl inte det hände nått på servicen?????
Jag vet inte, bara att den inte fungerat efter servicen.
Några dagar senare så är Passaten fixad och 3 eller var det 4(?) delar som gått sönder efter servicen under de 15 milen till Hallandsåsen är utbytta.