Thundercat skrev:Skaffa ciklider istället, småfisk tröttnar du på...
Tror du? Senast jag hade akvarie tröttnade jag snarare på de stora fiskjävlarna som just jävlades lite för mkt...
Thundercat skrev:Skaffa ciklider istället, småfisk tröttnar du på...
Meissner skrev:Tror du? Senast jag hade akvarie tröttnade jag snarare på de stora fiskjävlarna som just jävlades lite för mkt...
Thundercat skrev:Vad var det för fiskar?
GSXR_FREDDA skrev:Skaffa saltvatten akvarium istället för sötvatten vetja.
Det behöver inte vara så himla dyrt som alla säger,om man nu inte ska massa lyx prylar.
Pluss att det är mycket finare firrar.
Det ända som du ska tänka på är att du inte har något i akvariet som kan rosta.
Annars så behövs det inte mer än det som man har i sötvattentankarna.
Qwerty skrev:Faan sluta upp nu, har redan börjat prata med sambon om att jag ska ställa upp en av mina gamla burkar. Satt halva natten igår och surfa på akvarie sidor. Nu får ni ge er jag har väll nog mycket att göra redan.
Nej snart åker burken in igen, tror nog att det blir malawi eller liknande ciklider denna gång.
Thundercat skrev:Ett stort kar är inte jobbigt att sköta.
Håller med, fan vad sugen jag blev!!! jaja... blir väl att sätta in den igen, måste bara ordna med mubleringen! *Suck*Qwerty skrev:Faan sluta upp nu, har redan börjat prata med sambon om att jag ska ställa upp en av mina gamla burkar. Satt halva natten igår och surfa på akvarie sidor. Nu får ni ge er jag har väll nog mycket att göra redan.
Nej snart åker burken in igen, tror nog att det blir malawi eller liknande ciklider denna gång.
Thundercat skrev:Kostar inte mera??? Du behöver annan belysning, mer pumpar, äggviteavskummare. I ett 375 liters kar behöver du ha levande sten för ett par tusen. Jag hörde i en akvarieaffär vad det skulle kosta att köra igång saltvatten i mitt lilla kar (375), trots att jag hade kar och en ljusramp så skulle allt man behöver gå på 8000-10 000kr utan fiskarna. Fiskarna som jag kikade på kostade 400-1000kr styck.
Saltvatten är ju akvariernas Rolls-Royce....
kajlyl skrev:Håller med, fan vad sugen jag blev!!! jaja... blir väl att sätta in den igen, måste bara ordna med mubleringen! *Suck*
GSXR_FREDDA skrev:Jag har en 130l tank med en vanligpump,litefilter och en doppvärmare +ca 10kg levande sten och 6st Clownisar.
Och det har funkat det senaste 2 åren.
Priser:
Tank med alla tillbehör 1800kr
Levandesten 90kr/kg=ca900kr
Firrarna 100-150kr styck
Tillsatser ca 200kr
Det tycker inte jag är mycket pengar för saltvatten
Du behöver inte ha skummare om du inte har inredning som kräver det.
Man väljer helt och hållet vilken nivå men lägger ribban på.
K-Micke skrev:Nån som har vandrande pinnar?
Jag har haft såna motbjudande små kreatur.
Rätt intressant faktiskt.
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |