Aldrig bankörd?

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Har tänkt lite på annonser..

Har sett att många skriver att hojen aldrig är bankörd? det bevisar väl ingenting hurvida motorn skulle vara dålig i skicket eller inte.Det är väl värre med en hoj som leks mycket med..stopies mm..

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
HanneZ skrev:
Aldrig bankörd låter bra i de flestas öron!

Men det spelar ju ingen roll om den gått ett par varv på en förarkurs..

Det kan Te.x stå: Aldrig klotad och aldrig bankörd.

RoDe

[rodde]
Gick med
28 Sep 2003
Hoj
EX. Yamaha R6
twinner skrev:
Har tänkt lite på annonser..

Har sett att många skriver att hojen aldrig är bankörd? det bevisar väl ingenting hurvida motorn skulle vara dålig i skicket eller inte.Det är väl värre med en hoj som leks mycket med..stopies mm..

Sen tror jag nog också dom syftar på att en icke bankörd oftast inte är vurpad.

HanneZ

Guest
va lite lustigt ca 2 min innan tråden skrev så såg ja en annons på sh om en R1 till salu osså hade han bilder på hojen både när han uila o stoppa, o då tänkte ja att de där bilderna skulle jag aldrig lägga ut om ja la ut en annons :)

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
HanneZ skrev:
Aldrig bankörd låter bra i de flestas öron!

Jag ser hellre "aldrig stuntad, däremot bankörd" i en annons. Det känns som ett betydligt mer attraktivt köp då, i alla fall för mig.

Edit: förtydligande.

Last edited:

HanneZ

Guest
YamahaJojje skrev:
Det roliga där är ju att de tävlingskörda crossarna ofta är i mycket bättre skick.
Nästan alla crossar är ju tävlingskörda de första året, o sen sålda te motionärer.

stifmaister

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2004
Hoj
CBR 600
anledningen till att dom skriver så, är att på banan får cykeln gå fult hela tiden och oftast används inte koplingen.. men tror som du säger att de inte är nån större skillnad på bankörd eller idiotkörd, låter bara bra i annonsen :tummenupp

HanneZ

Guest
McB skrev:
Jag ser hellre "aldrig stuntad, däremot bankörd" i en annons.
Jo, de va inte va jag tyckte, men jag vet ju vad jag hör av folk runtomkring, framför allt förstagångsköpare

kawa69

Jobbar
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
mc
HanneZ skrev:
va lite lustigt ca 2 min innan tråden skrev så såg ja en annons på sh om en R1 till salu osså hade han bilder på hojen både när han uila o stoppa, o då tänkte ja att de där bilderna skulle jag aldrig lägga ut om ja la ut en annons :)

Är det inte så att det impar på "småpojkar" som mig och andra, dvs att det går att göra sånna konstiga saker på en R1a :fyllisar :öl

Men inte skulle jag kåpa en hoj om jag såg bilder på den när man leker, även om de flesta R1or får gå hårt (alla utom min då).

Last edited:

YamahaJojje

Hojlös
Gick med
9 Sep 2003
Hoj
- SÅLD -
HanneZ skrev:
Nästan alla crossar är ju tävlingskörda de första året, o sen sålda te motionärer.
Jo så sant så, men om man kollar skicket på en 03:a tävlingskörd och en 03:a motionskörd är den tävlingskörda i 9 fall av 10 mycket mer välskött.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
1. Kopplingen behövs inte vid uppväxling.
2. Hojarna är ju byggda för att köras för fullt. Mycket kallstarter och skit skadar mer.

Stunta sliter ju inte lite det heller...

Det är bara fördomar alltihopa.... Köp en hoj som är dokumenterat välskött så ordnar det sig...

//jaG

stifmaister skrev:
anledningen till att dom skriver så, är att på banan får cykeln gå fult hela tiden och oftast används inte koplingen.. men tror som du säger att de inte är nån större skillnad på bankörd eller idiotkörd, låter bara bra i annonsen :tummenupp

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
stifmaister skrev:
För mig är det en jävla skillnad på idiotkörd och bankörd. Det skulle aldrig falla mig in att köpa en idiotkörd hoj.

Pilsner

Lägger mig gärna ner...
Gick med
11 Jun 2003
Hoj
Fazer 1000, R1 bana, Sachs MadAss
Jag känner som så att "aldrig bankörd" betyder "OK, jag tuktade den på bana ett par gånger, men vad fan..". Kommer frågan aldrig upp i annonsen känns det säkrare. Och stuntning? Tja, när man stuntar med hojen hinner man inte bry sig så mycket om finishen så om hojen ser skabbig ut i jämförelse med andra likvärdiga hojar så är det nog läge att dra åt sig öronen.

Jag går alltid mycket på personen. En hoj som ser snygg ut betyder kanske bara att snubben är putstokig och inte nödvändigtvis att han är kung på att sköta service:ar och underhåll.

Men det är klart, när man står där med en tjock bunte femhundringar och har kört femton mil för att titta på en adrenalinframkallare som man har gått och drömt om i ett halvår så tänker man kanske inte helt förnuftigt.

Mitt råd är att skita i texten och gå på maskinen och människan som säljer den istället!

pilsner

Micke

`-_-´
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1 *Såld* Gixxer 1000 *Såld* XJ6n -10 *Såld*
HanneZ skrev:

Tänkte exakt samma som du när jag såg annonsen.... :D

Frazze

Kall om handen...
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Hoj på dig själv du...
Aldrig bankörd låter ju kanske fint i en annons, men säger ju egentligen ingenting om skicket på hojen eller hur?

T.ex vad är skillnaden mellan att dra till varvstoppet på bana eller på gata?
Slits det mer på banan? möjligen slits bromsarna snabbare, men det är ju slitdetaljer så det spelar ju ingen roll.

Eller??

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
K-Micke skrev:
Stämmer bra, jag hade annons ute på 748an och nästan alla frågade om den var bankörd. Speciellt verkar de som själva aldrig kör bana vara väldigt oroliga för det, dom verkar tro att det är fråga om någon sorts folkrace där alla kraschar och misshandlar sina hojar.

Sant..

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...