McB skrev:Jag gör inte affär bara för att jag får provköra en hoj. Vad händer om man är missnöjd med hojen eller av någon annan anledning inte vill ha den? Provkörning är till för att man ska kunna prova hojen, och alla handlare med självaktning bör ha ett demoex hemma.
Jag har hela tiden sagt att man ska vara beredd på att göra affär, det betyder inte att man bundit sig till något men den stora skillnaden är att jag bara provkör det jag är intresserad av att köpa, har råd att köpa och skulle kunna tänka mig att köpa där jag provkör. En handlare har alltså allt att vinna på att låta mig prova en hoj och det brukar de upptäcka också. Har aldrig problem att låna hojar och bilar.
Jag far alltså inte omkring och provkör Viragos bara för att jag kan. Däremot har jag provkört flera hojar som det inte blivit affär då de inte gett mig något.
Kommer att tänka på att jag faktiskt köpt en del nya hojar utan att prova dem annat än torrbrytning förstås. En R1, en KTM 450EXC och nu ZX-10R:en. Blev nöjd varenda gång.