Aldrig en Kawasaki

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
McB skrev:
Jag gör inte affär bara för att jag får provköra en hoj. Vad händer om man är missnöjd med hojen eller av någon annan anledning inte vill ha den? Provkörning är till för att man ska kunna prova hojen, och alla handlare med självaktning bör ha ett demoex hemma.

Jag har hela tiden sagt att man ska vara beredd på att göra affär, det betyder inte att man bundit sig till något men den stora skillnaden är att jag bara provkör det jag är intresserad av att köpa, har råd att köpa och skulle kunna tänka mig att köpa där jag provkör. En handlare har alltså allt att vinna på att låta mig prova en hoj och det brukar de upptäcka också. Har aldrig problem att låna hojar och bilar.

Jag far alltså inte omkring och provkör Viragos bara för att jag kan. Däremot har jag provkört flera hojar som det inte blivit affär då de inte gett mig något.

Kommer att tänka på att jag faktiskt köpt en del nya hojar utan att prova dem annat än torrbrytning förstås. En R1, en KTM 450EXC och nu ZX-10R:en. Blev nöjd varenda gång. :tummenupp

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
sandstream skrev:
Kanske räcker för dig men inte för mig. Ska jag hosta upp ca 130K på en ny hoj ska den kännas bra att köra och jag är inte typen som tar hojen till första bästa motorväg för att se hur snabbt den går.

Jovisst, men samtidigt är det en helt ny hoj.
Du behöver inte leta efter några defekter i motor/växellåda och övrigt.´

Då misstänker jag att du är typen som kör på kurvvägen med hojen och sporthojarna av -04 är väl såpass lättsvängda att de räcker till för vem som helst.

Så jag förstår inte vad det är som du absolut måste känna.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Gustav1 skrev:

Då misstänker jag att du är typen som kör på kurvvägen med hojen och sporthojarna av -04 är väl såpass lättsvängda att de räcker till för vem som helst.

Nu är du bra uppkäftig 2.0.

Han vill ju känna på grejorna bara så att han vet att han köper väre hoj än polarna:lol

Fast jag skulle vilja provköra de där jag med, men det har jag inte råd med.

kk74

Medlem
Gick med
22 Apr 2004
Hoj
Yamaha SZR660, Termignoni Helsystem, Mikuni RS34*2, ISR, Wilbers...
Förstår inte hur ni kan försvara otyget med att inte få provköra. En affär på ca. 130000 kr är iaf för mig en väldigt stor affär. Och i det läget räcker det inte om så alla tidningar i världen rekommenderar just den modellen, utan jag vill känna att den passar just mig. Så om jag inte får provköra gör jag garanterat slut på mina pengar hos någon annan.

majtii

Those were the happy days
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sviterna av en indragning...
Det låter på vissa som om vem som helst får prova deras hojar.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Eftersom alltid någon är intresserad av någon av alla modeller en handlare har, ska man alltså ha en demo för varje hojmodell?

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
valmers skrev:
Imorgon åker jag till BMW och frågar varför i helvete man inte har någon M5-demo? :kocko

Det har/hade de i Borås och Göteborg, vet jag. Visa intresse och du får provköra.

MattNYR5

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2004
Hoj
Gammal
valmers skrev:
Imorgon åker jag till BMW och frågar varför i helvete man inte har någon M5-demo? :kocko

Min Audi-handlare har inga problem med att låna ut vare sig RS6 eller S4 till mig. :tummenupp Fick till och med köra 911 till Gelleråsen i helgen.

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Jag ville provköra en Ferrari F550 Maranello.... men jag fick det inte, fattar inte varför :tomten bara för det ska jag aldrig köpa en ferrari, men på volvo fick jag provköra! det blir nog en Volvo...

Cujo

Medlem
Gick med
18 Nov 2003
Hoj
När jag blir stor ska jag ha en...
Gustav1 skrev:

Känna att cykeln passar helt enkelt. Två cyklar kan vara nästan identiska på pappret, fått liknande kritik i pressen. Men ändå kan det vara så att den ena hojen passar dig perfekt, och den andra har nån detalj som du kommer att reta ihjäl dig på. (t ex självmordsstöd eller nåt...)

Sedan av ren princip, så köper man inte grisen i säcken för 100 000-150 000kr. Åtminstone inte om man har normala ekonomiska förutsättningar.

/

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Gustav1 skrev:

Man vill känna att man inte sitter som en kasse skit och att hojen faktiskt är den man vill ha, svårare än så är det väl inte? Så kul är det inte att köpa hojar så att man vill förlora 10000 på att köpa fel hoj och behöva sälja den veckan efter.

BlueNote

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2003
Hoj
KTM 660 och ZX10R
OLJEKYLD GSXR skrev:
Så kul är det inte att köpa hojar så att man vill förlora 10000 på att köpa fel hoj och behöva sälja den veckan efter.

Om man inte behöver sänka ännu mer för att få den såld!

RacerMic

Motoridiot!!
Gick med
18 May 2004
Hoj
KTM 690E-08, KTM 250EXCF-08, Honda XR350-83, KTM 250SX-92 / Rex Roadmaster 198cc 1950...
sandstream skrev:
Funderar på att byta hoj eventeullt och väntar på info om nya R1000 men tänkte att Kawasakis ZX10R kunde vara ett alternativ.

Kollar deras ÅF på nätet och i Stockholmslän finns bara 1 listade för MC: AVA MC.

Ringer AVA och frågar om de har någon ZX10R hemma och de har de, alla färger t.o.m. Va bra säger jag och frågar om jag kan komma och provköra men då får jag veta att de inte har någon för provkörning och aldrig har haft det. De som köpt av AVA har inte fått provköra utan istället köpa grisen i säcken.

När det gäller bilar och MC tycker jag att det är en självklarhet att man får provköra men så verkar inte Kawasaki resonera då de som tillverkare bör ha satt upp krav på sina ÅF.

Ringde Din MC för några veckor sedan och frågade om de hade någon R1000 hemma för provkörning: Ja visst, det är bara att komma in så fixar vi det!
Jobbar på Moped&Motor i sundsvall, vi har haft både zx10r och cbr1000rr som demo. Dock hann zx10:an gå ca: 15 mil innan den skrotades av en provkörare :rolleyes: (rejält!!)

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Nu låter den här tråden lite väl kärringaktig. Det är väl inget att gnälla över??

Helst skulle det ha funnits demohojar på allt som finns i en hall men nu gör det inte det. När det dessutom är frågan om en självsäljande hoj som ZX10an så behövs det ju inte.

Det är bara att gratulera säljarna för att de slipper riskera RacerMics scenario.

sandstream

Guest
Chrille skrev:
Nu låter den här tråden lite väl kärringaktig. Det är väl inget att gnälla över??
Jo, det tycker jag att man ska göra. Jag kräver inte att varje butik ska ha en demohoj för varje modell men om det finns flera handlare i samma område kunde du ju dela upp modelprogrammet när det gäller demohojar för att hjälpa kunden.

Nu har jag varit i kontakt med Kawasaki och fått numret till en herre som ansvarar för MC-försäljningen. Förhoppningsvis ringer han upp mig under dagen.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024