Aldrig nöjd

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Det är det bästa med att vara nöjd. :fakta
Med en vacker SportHoj njuter man även när kliver av! :tungan

View attachment 457951

Jag kör ju också SportHoj i ordets rätta bemärkelse: Lätt, snygg och alldeles lagom snabb...

917e8d5ddf4fe50ebd715a41bd31d64e.jpg

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Jag kör ju också SportHoj i ordets rätta bemärkelse: Lätt, snygg och alldeles lagom snabb...

917e8d5ddf4fe50ebd715a41bd31d64e.jpg

Och den är en gul SportHoj! :tummenupp

Men är man nöjd med en GS så är det också rätt! :tummenupp
Att fler kör GS än Daytona gör inte mig mindre nöjd. ;)

Nu blir det lite avvikelse från ämnet som handlar om att vara nöjd.
Men spåra ur gör man inte bara på järnvägen utan även på SportHoj! :D

För när det gäller vad som är en SportHoj i ordets rätta bemärkelse så är det nog Lejonkungen som gäller.
Sanningen ligger hos betraktaren!

Sedan är det inte så viktigt om man kör gruSHoj eller SportHoj, är man nöjd så har man överseende med vad andra skulle kalla nackdelar. Och det är det bästa med att vara nöjd! :hej

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Jag är aldrig nöjd.
Det finns alltid någon mer hoj eller pryttel jag vill ha, även om jag nyligen köpt en.
Jag är dålig på att sälja det jag har också men nu ska en del bråte bort och när det gäller hojar så blir det nog bara ett märke framöver, det underlättar logistiken.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Jag har en hoj som inte är kul att köra, den är fan inte snygg och inte speciellt rask heller, men eftersom den inte är värd något lär jag ha den kvar. Självklart är det min CBR1000F jag menar. Den kostar knappt en tusenlapp per år att hålla användbar och än så länge har jag råd med det. Super Teneren jag bytte bort mot den hade jag kunnat köra i grisväder, men så tänkte jag inte den dagen.

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Jag har en hoj som inte är kul att köra, den är fan inte snygg och inte speciellt rask heller, men eftersom den inte är värd något lär jag ha den kvar. Självklart är det min CBR1000F jag menar. Den kostar knappt en tusenlapp per år att hålla användbar och än så länge har jag råd med det. Super Teneren jag bytte bort mot den hade jag kunnat köra i grisväder, men så tänkte jag inte den dagen.

Så talar en sann hojåkare! Du kör hoj, hedrande även om den inte är kul, snygg, rask :)

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
Jag pratar naturligtvis om min SportHoj, annars skulle jag ju inte vara nöjd. :krama ;) :hej

Sedan var det väl skönheten, inte sanningen som gällde innan Trump ändrade på vad sanning är. :D

“Beauty lies in the eye of the beholder”
It’s a phrase with the power to silence. Once it’s been uttered, trying to keep up a dialogue about the merits or drawbacks of certain visual things can come across as shrill, anti-social or just plain rude.

https://www.theschooloflife.com/the...r-say-beauty-lies-in-the-eye-of-the-beholder/

Jag älskar travestin på det ordspråket, "Beauty lies in the eye of the beerholder". :fyllisar

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
JDet finns alltid någon mer hoj eller pryttel jag vill ha, även om jag nyligen köpt en.

Sen kommer man tyvärr till den punkt när ha-begäret börjar mattas av. Det enda JAG vill ha är en hamburgare - dvs att grensla av vid Stjärnsundskiosken. Fyra månader kvar tills grillen öppnar.

20200809_160027x1024.jpg

Det är märligt hur däckslitaget ändras med åldern. Första hojarna fick nya bakdäck efter typ 150 mil och var alldeles platta. Numera tar sidorna slut först - efter 5 gånger längre körsträcka. Numera körs det bara till Näcken för att få ribba istället för någon annans njutning.

näcken-bensin.jpg

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...