Jag är nöjd.
Dr600 -86
Gillat 600an sedan den kom. Hade en Dr500 81-83. Köpte 600an på 00-talet. Jag lämnade den utomhus i tre år så den är blästrad och pulverlackad sedan dess. Polerad aluminium som en vinterhoj ska ha.
Z750 LTD Twin -82
Har bara haft den sedan -15. En hoj jag alltid gillat. Onödig men kul att åka omkring på i och utanför stan. Helst under 100-110 blås. En utmärkt vinterhoj. Om jag bara fick behålla en hoj så skulle det kunna bli den. Fast det är inte den bästa touringhojen jag haft.
TDM900 -02
Köpte den -14. Jag tyckte att jag var värd en modern hoj. För mig är den modern, bergstadig, väghållning, bromsar och man kan åka långt på den. Ja jämfört med mina andra hojar.
Jag hade en lång kravspec när jag skulle köpa hoj. Ungefär som när staten skulle köpa in nya helikoptrar. Till slut fanns det bara en modell.
Min hoj skulle vara
Gul.
Två- eller trecylindrig.
Aluminiumram, snygg sådan (inte som gsx750-r från -85 t ex)
Snygga hjul, tre- eller fem ekrade (tdm850 har inte snygga hjul)
Bra bromsar.
Kralliga gaffelben, INTE usd-gaffel!
18" fram (där försvann många modeller)
160 brett bak duger åt mig.
Inte clipon utan ganska upprätt körställning.
Inte kåpa, nu blev det kåpa men ganska lågt kåpglas
Snygga fotpinnsfästen. En massa hojar har fula fästen t ex Varadero, nyare transalp, z1000 81-83 mfl mfl.
Sex växlar är en bonus.
Insprutning var inget krav men jag gillar att slippa choke och att den håller lagom varv under varmkörning. Det sjunker gradvis från 2000 till 1000. Min första insprutningshoj. Så kanske inte så unikt.
Toppfart över 200, behöver inte åka 270.
Soppaförbrukning under 0,5. Jag har åkt på 0,4 flera gånger.
Jag har gillrat alla versioner av TDM850 men ett inlägg här om de olika årsmodellerna jämfört med 900 vägde tungt.
Jag har ju också en Z750 från -80. Bäst i test i Bike när den kom.
Bäst och snyggast. Behövde bara bakåtflytt, 4-1, K&N-filter, TT-styre och toppkåpa.
Nu har den inte sett dagsljus sedan -01 tror jag.
Någon som minns klibban "Bike ljuger"? Haha! Bike var bibeln på den tiden. Jag köpte aldrig det klistermärket.
Skickat från min iPad med Tapatalk
Dr600 -86
Gillat 600an sedan den kom. Hade en Dr500 81-83. Köpte 600an på 00-talet. Jag lämnade den utomhus i tre år så den är blästrad och pulverlackad sedan dess. Polerad aluminium som en vinterhoj ska ha.
Z750 LTD Twin -82
Har bara haft den sedan -15. En hoj jag alltid gillat. Onödig men kul att åka omkring på i och utanför stan. Helst under 100-110 blås. En utmärkt vinterhoj. Om jag bara fick behålla en hoj så skulle det kunna bli den. Fast det är inte den bästa touringhojen jag haft.
TDM900 -02
Köpte den -14. Jag tyckte att jag var värd en modern hoj. För mig är den modern, bergstadig, väghållning, bromsar och man kan åka långt på den. Ja jämfört med mina andra hojar.
Jag hade en lång kravspec när jag skulle köpa hoj. Ungefär som när staten skulle köpa in nya helikoptrar. Till slut fanns det bara en modell.
Min hoj skulle vara
Gul.
Två- eller trecylindrig.
Aluminiumram, snygg sådan (inte som gsx750-r från -85 t ex)
Snygga hjul, tre- eller fem ekrade (tdm850 har inte snygga hjul)
Bra bromsar.
Kralliga gaffelben, INTE usd-gaffel!
18" fram (där försvann många modeller)
160 brett bak duger åt mig.
Inte clipon utan ganska upprätt körställning.
Inte kåpa, nu blev det kåpa men ganska lågt kåpglas
Snygga fotpinnsfästen. En massa hojar har fula fästen t ex Varadero, nyare transalp, z1000 81-83 mfl mfl.
Sex växlar är en bonus.
Insprutning var inget krav men jag gillar att slippa choke och att den håller lagom varv under varmkörning. Det sjunker gradvis från 2000 till 1000. Min första insprutningshoj. Så kanske inte så unikt.
Toppfart över 200, behöver inte åka 270.
Soppaförbrukning under 0,5. Jag har åkt på 0,4 flera gånger.
Jag har gillrat alla versioner av TDM850 men ett inlägg här om de olika årsmodellerna jämfört med 900 vägde tungt.
Jag har ju också en Z750 från -80. Bäst i test i Bike när den kom.
Bäst och snyggast. Behövde bara bakåtflytt, 4-1, K&N-filter, TT-styre och toppkåpa.
Nu har den inte sett dagsljus sedan -01 tror jag.
Någon som minns klibban "Bike ljuger"? Haha! Bike var bibeln på den tiden. Jag köpte aldrig det klistermärket.
Skickat från min iPad med Tapatalk