Davidk
Guest
Mer knäskrap vill vi se! 

Swedie skrev:2295658jag vet att jag kan köra 58or på sviestad med ZXR400an... så nog står den sig om man bara vill. Nutida topp vilket är brink och william backlund kör 58or med sina RS250.
Har bara problem med att bromsen är dålig. Så pumpen ska bytas ut om vi hittar en RS250 originalpump (någon som har här?).
125Newbee skrev:2297187När man är nyare än de äldre i gamet (?) så skulle inte mitt första tipps om jag var coach vara att bromsa inne i kurvorna, det är inte det som gör att det går fortare, tvärt om, risken att klota ökar. Bromsa sent...eller senare, hårdare! Men släpp bromsen innan du lägger ner. Gå på gasen så fort du släppt bromsen, och öka succesivt. Sen är det ju inte fel att bromsa långt in i svängen, men lowsidern väntar på dig då... Sent och hårt är bättre... Och rasta hojen i det övre registret!![]()
Det har jag berättat och jag uppmanar inte att bromsa fullt i max lerlägg. Det tas stegvis. Men att träna broms in i kurvorna är det hon behöver träna på för att bli snabbare.125Newbee skrev:2297187När man är nyare än de äldre i gamet (?) så skulle inte mitt första tipps om jag var coach vara att bromsa inne i kurvorna, det är inte det som gör att det går fortare, tvärt om, risken att klota ökar. Bromsa sent...eller senare, hårdare! Men släpp bromsen innan du lägger ner. Gå på gasen så fort du släppt bromsen, och öka succesivt. Sen är det ju inte fel att bromsa långt in i svängen, men lowsidern väntar på dig då... Sent och hårt är bättre... Och rasta hojen i det övre registret!![]()
Davidk skrev:2297062Mer knäskrap vill vi se!![]()
125Newbee skrev:2297187När man är nyare än de äldre i gamet (?) så skulle inte mitt första tipps om jag var coach vara att bromsa inne i kurvorna, det är inte det som gör att det går fortare, tvärt om, risken att klota ökar. Bromsa sent...eller senare, hårdare! Men släpp bromsen innan du lägger ner. Gå på gasen så fort du släppt bromsen, och öka succesivt. Sen är det ju inte fel att bromsa långt in i svängen, men lowsidern väntar på dig då... Sent och hårt är bättre... Och rasta hojen i det övre registret!![]()
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |