Alicia verses Swedie - Midlanda

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Swedie skrev:
2295658 jag vet att jag kan köra 58or på sviestad med ZXR400an... så nog står den sig om man bara vill. Nutida topp vilket är brink och william backlund kör 58or med sina RS250.
Har bara problem med att bromsen är dålig. Så pumpen ska bytas ut om vi hittar en RS250 originalpump (någon som har här?).

Rekordet på Midlanda i SP är 1.00:68 på kval och 1.00:94 på race. Båda tiderna tagna av Tomas Palander. Ingen annan än han lyckades på något kval eller race att komma under 1.01-tider.

Gamla resultat kan kollas på www.sorliden.se Midlanda körde man 1998, 1999 och 2001.

125Newbee

Snart på banan igen...
Gick med
17 May 2006
Hoj
Aprilia RSW125
När man är nyare än de äldre i gamet (?) så skulle inte mitt första tipps om jag var coach vara att bromsa inne i kurvorna, det är inte det som gör att det går fortare, tvärt om, risken att klota ökar. Bromsa sent...eller senare, hårdare! Men släpp bromsen innan du lägger ner. Gå på gasen så fort du släppt bromsen, och öka succesivt. Sen är det ju inte fel att bromsa långt in i svängen, men lowsidern väntar på dig då... Sent och hårt är bättre... Och rasta hojen i det övre registret! :banana

sunkan

Gå loss...
Gick med
18 May 2003
Hoj
2006 R6
125Newbee skrev:
2297187 När man är nyare än de äldre i gamet (?) så skulle inte mitt första tipps om jag var coach vara att bromsa inne i kurvorna, det är inte det som gör att det går fortare, tvärt om, risken att klota ökar. Bromsa sent...eller senare, hårdare! Men släpp bromsen innan du lägger ner. Gå på gasen så fort du släppt bromsen, och öka succesivt. Sen är det ju inte fel att bromsa långt in i svängen, men lowsidern väntar på dig då... Sent och hårt är bättre... Och rasta hojen i det övre registret! :banana

Anledningen att man bromsar in i svängen är väl för att man bromsar sent...

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
125Newbee skrev:
2297187 När man är nyare än de äldre i gamet (?) så skulle inte mitt första tipps om jag var coach vara att bromsa inne i kurvorna, det är inte det som gör att det går fortare, tvärt om, risken att klota ökar. Bromsa sent...eller senare, hårdare! Men släpp bromsen innan du lägger ner. Gå på gasen så fort du släppt bromsen, och öka succesivt. Sen är det ju inte fel att bromsa långt in i svängen, men lowsidern väntar på dig då... Sent och hårt är bättre... Och rasta hojen i det övre registret! :banana
Det har jag berättat och jag uppmanar inte att bromsa fullt i max lerlägg. Det tas stegvis. Men att träna broms in i kurvorna är det hon behöver träna på för att bli snabbare.

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
125Newbee skrev:

Inte meningen att pressa fullt och bromsa in till apex. Kommer att öka succesivt och försiktigt. Ingen risk att jag utmanar Swedie i vem som bromsar längst in i kurvan.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...