Alien vs Predator..fråga...

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Bakpååkare. :)
Såg Alien vs Predator igår. Skitbra film, men jag bidde lite fundersam.
Det var så mycket snack och handling om vapnen som behövdes för att döda aliensen. Ändå användes inte vapnen i filmen. Har jag missat något??? :va
 

Yamaha_Fille

Väntar på våren.
Gick med
28 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
Silver Retta -03, Akrapovic slip on, Öhlins styrdämpare.
ej sett filmen.

hört att filmen ska suga, skiter jag i...en film man måste se !

man är ju uppväxt med dom små elaka liven.
 
Last edited:

tIgGeR

Häradsbetäckare!
Gick med
5 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Imaginär R1
Yamaha_Fille skrev:
ej sett filmen.

hört att filmen ska suga, skiter jag i...en film man måste se !

man är ju uppväxt med dom små elaka liven.
De första 2 Alien filmerna är kult....Den första rovdjuret filmen är kult..... Alien + rovdjuret= dubbelkult
 

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nässjö
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Den filmen hade lätt kunnat vara 1-1½ timme längre, kändes som den precis kommit igång när den var slut :/ Annars så var det en bra film jag kan rekommendera :)
Lite ot, men iaf :p
 

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Bakpååkare. :)
Problemet löst. Fick tips nu på var vapnen användes. :tummenupp

Man ska strunta i vad folk säger. Alla har olika smak. Jag tycker tex att Det stora blå är en urtråkig film... Dawn of the dead däremot, gillar jag...
Kritiken mot Jason vs Freddy är dock befogad. Skräpfilm (tycker jag)...
 

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Söder
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
MEN! Den förstör ju hela konceptet med Predators! Rovdjuret som är det coolaste monstret som någonsin uppfunnits, som plötsligt blir blödigt, dunsar när det hoppar till marken och inte kan springa fortare än en tjej!!! Nej fy fan. Jag kommer bara att se om de två första Rovdjuretfilmerna i framtiden.
 

ceasar

Vivi Ducati
Gick med
9 May 2003
Ort
Sthlm/Nacka
Hoj
Ducati 1198S Corse
Jag tyckte att Alien vs Predator var bland det sämsta jag sett. Det fanns ingen känsla...
Alien 1 & 2 är bland de bästa filmer jag har sett, Alien återuppstår är också bra, men det här var ett riktigt fiasko.
Helt klart besviken. :(
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
AVP är lätt årets film. Asglad att jag såg den på bio. Ska den på DVD när jag pallar köpa den - kanske hinner komma nån specialutgåva eller signerat ex jag måste ha snart. Filmen var EXAKT så som jag förväntade mig att jag vilel ha den till att bli, därför tyckte jag att den var suverän.

Freddy vs. Jason var minst lika ball - fast på ett annat sätt. Har man alla de filmerna från båda killers så är ju denna given vinnare hos mig :hihi
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Macho Woman skrev:
MEN! Den förstör ju hela konceptet med Predators! Rovdjuret som är det coolaste monstret som någonsin uppfunnits, som plötsligt blir blödigt, dunsar när det hoppar till marken och inte kan springa fortare än en tjej!!! Nej fy fan. Jag kommer bara att se om de två första Rovdjuretfilmerna i framtiden.

Men du glömmer att de Predators som finns i den nya filmen är lärlingar som ska genomgå ett mandomsprov (pojkspolingar). Långt ifrån de grymma jägare som Arnold möter i djungeln eller som senare drar in till storstan :) Shit happens...
 

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sveriges Jerusalem
Hoj
Honda RS125R
TomK skrev:
Men du glömmer att de Predators som finns i den nya filmen är lärlingar som ska genomgå ett mandomsprov (pojkspolingar). Långt ifrån de grymma jägare som Arnold möter i djungeln eller som senare drar in till storstan :) Shit happens...
Är inte han i slutet någon slags überjägare?
Så fattade jag det i alla fall.

Skit samma, riktig skräpfilm hur som helst.
 

GST Spyder

biker to be
Gick med
19 Jan 2005
Ort
Väsby
Hoj
cbr600 el gsxr600/750blivande
Predator med Arnold...det e den riktiga filmen det ;-)
Det e ju det man vuxit upp med liksom och satt standarden för hur de skall vara :)

AVP var ok men jag hade velat haft mindre männsikor med..det var ju et "krig" mellan A o P trodde jag ..inte att massa fåniga homosapiens var med o drällde :-(Det tog bort hela grejjen liksom.....
 

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
ceasar skrev:
Jag tyckte att Alien vs Predator var bland det sämsta jag sett. Det fanns ingen känsla...
Alien 1 & 2 är bland de bästa filmer jag har sett, Alien återuppstår är också bra, men det här var ett riktigt fiasko.
Helt klart besviken. :(

Du har inte sett anakonda va?
 

MikkE

Guest
Har kan inte sett alien eller rovdjuret kan man gilla filmen. jag har nu sett alla alienfilmerna och båda rovdjuret och kan då heller inte säga att AVP är bra bra. Den är bara sevärd för min del. Blir mkt beviken på Rovdjurets egenskaper och ville se MER actionfighter mot alla aliens.
Dessutom kunde AVP vara typ 30min - 1h längre. Blev för mkt på en gång, ingen spänning.
 

MikkE

Guest
exiteme skrev:
Problemet löst. Fick tips nu på var vapnen användes. :tummenupp

Man ska strunta i vad folk säger. Alla har olika smak. Jag tycker tex att Det stora blå är en urtråkig film... Dawn of the dead däremot, gillar jag...
Kritiken mot Jason vs Freddy är dock befogad. Skräpfilm (tycker jag)...
Det stora blå är härlig tycker jag.
Nyversionen av Dawn of the dead gillar jag skarpt!
 

Krigge

Taliban och kapitalist
Gick med
6 Mar 2003
Ort
STENUNGSUND
Hoj
Gixxer 1000
AVP är ett jävla hån mot alla tidigare alienfilmerna! Speciellt då den första som är en riktig klassiker. Fattar inte hur man kan med och släppa sån skit men o andra sidan kom det väl en 2:a på Anakonda om jag inte minns fel?
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Ett riktigt rovdjur hade slitit av ryggraden på filmens hjältinna. Katastrofalt usel film även om idén är bra.
 

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Ort
gävle .
Hoj
cbr 900rr
Chris Ash skrev:
Ett riktigt rovdjur hade slitit av ryggraden på filmens hjältinna. Katastrofalt usel film även om idén är bra.

men det är ju så att dom vill ju samma sak, ha död på "aliensenarna" (var bara tvungen med tanke på svenska lärarn)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top