Alingsås

JoeWer

Old fart....
Gick med
7 Jul 2008
Hoj
*såld*
Tyvärr har jag och min plånbok beslutat att ge upp för denna säsongen :(
Med lite fritid i kombination med dåligt väder så känns det inte värt pengarna för att kanske kunna köra nån enstaka tur i månaden!

Får dock passa på att tacka alla som varit med ute och kört för trevligt sällskap :)
Ser fram emot mer till våren!

Vaf*n! E du helt go, ellerrr?:mad: Sen när har plånboken någon talan i sådana frågor? Jag skall köra förbi ditt hus dagligen på 9000 varv så kommer du säkert på andra tankar....

JoeWer

Old fart....
Gick med
7 Jul 2008
Hoj
*såld*
Jaha, Mikko har sadlat av, CJ har sålt och Paco har emigrerat till skolan....

Är det någon kvar som åker? Fick faktiskt en fin tur på Sine-rejs till Annelund ikväll:D, helt ok varmt men lite blåsigt. Kanske det kan bli något i helgen om regnet bara kan hålla sig borta?

GSX-R-Mikko

Vill mycket, Kan inget...
Gick med
12 Aug 2007
Hoj
Kawasaki ZZR 1400 -07
Jaha, Mikko har sadlat av, CJ har sålt och Paco har emigrerat till skolan....

Är det någon kvar som åker? Fick faktiskt en fin tur på Sine-rejs till Annelund ikväll:D, helt ok varmt men lite blåsigt. Kanske det kan bli något i helgen om regnet bara kan hålla sig borta?

Yes, nu står frugan och väntar på spabehandling som innefattar nya skor samt vax :tummenupp
Har CJ sålt hyndan? Robin & Emil plus killen på R6:an är nog dock ute och snurrar fortfarande? samt killen på Aprillian?

JoeWer

Old fart....
Gick med
7 Jul 2008
Hoj
*såld*
Tycker synd om er som ställt av! I em/kväll var det riktigt gôtt!

15 mil blev det....

Någon i stan har skaffat en RC8 förresten, någon här?

GSX-R-Mikko

Gick med
12 Aug 2007
Hoj
Kawasaki ZZR 1400 -07
Beskrivning

Hej!

Vi sitter och planerar en mc tripp till sommaren, planen är att vara borta ca 2 v, vi satsar på v 27-28 som det ser ut just nu.

Ingenting är ännu spikat, men att åka ner till Korsika (söder om frankrike och väster om italien, se karta det är ca 220 mil dit.)

Tält har vi med oss, skulle vädret vara kass kan man ju ta in på hotell/vandrarhem. Men vi siktar på att natta oss under bar himmel!

Vägar och resemål är ännu inte bestämda, det kan vi bestämma ihop när det börjar närma sig! Vi är inne på att åka genom Tyskland, genom Schweiz, via färja till Korsika, sedan färja till Monaco/Marseille (Frankrike). Hemresan har ännu inte planerats.

Vill veta hur många intressenter som finns där ute, det är ju ett tag kvar men lika bra att planera i tid :)

// GSX-R-Mikko

JoeWer

Old fart....
Gick med
7 Jul 2008
Hoj
*såld*
Beskrivning

Hej!

Vi sitter och planerar en mc tripp till sommaren, planen är att vara borta ca 2 v, vi satsar på v 27-28 som det ser ut just nu.....

.....Vill veta hur många intressenter som finns där ute, det är ju ett tag kvar men lika bra att planera i tid :)

// GSX-R-Mikko

Hade varit kul, men har nog familjesemester då....

JoeWer

Old fart....
Gick med
7 Jul 2008
Hoj
*såld*
Snöar det inget i A-sås? Här vart det rena vintern imorse :) Nu mestadels slask. Gött.

Jag skulle aldrig skrivit inlägget, Kung Bore lurpassade i forumet den j*veln....... Det är samma som när man tvättar bilen, man hinner knappt hem innan det börjar regna. Det var nog en 5-6 cm snö när jag åkte från A-sås i morse:3freak

Tintin

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Hojlös-beslutsångest R/RR
Jag skulle aldrig skrivit inlägget, Kung Bore lurpassade i forumet den j*veln....... Det är samma som när man tvättar bilen, man hinner knappt hem innan det börjar regna. Det var nog en 5-6 cm snö när jag åkte från A-sås i morse:3freak

:hihi Nu är det dock sol o "tropiskt" värme *wish* :crash

Eas94

Sporthojsnörd
Gick med
10 Nov 2009
Hoj
Honda Hornet 600 -04
Jag har haft igång min en vecka nu. Nya endurodäck, batteri, styre och handtagsskydd för säsongen. De få dagarna jag kom ut och körde var det trevligt, nu dök lappmöglet* upp och förpestar tillvaron här. Hade tänkt köra till skolan idag, men icke!

*Brukar uppskatta snö, men inte när MCn är i körbart skick och våren är här :mad:

DSC02895.jpg

DSC02894.jpg

Vinka om ni ser mig ute på gatan!

JoeWer

Old fart....
Gick med
7 Jul 2008
Hoj
*såld*
jag drar igång min svarta pärla den 30/3 :Rockbanan
Åker till thailand på söndag och när jag kommer hem räknar jag iskallt med att det är +25 grader och strålande sol här hemma :yoparty

30/3 säger du, med lite flyt är jag inne på mitt andra bakdäck för säsongen då..... :7peta

Jag har haft igång min en vecka nu. Nya endurodäck, batteri, styre och handtagsskydd för säsongen. De få dagarna jag kom ut och körde var det trevligt, nu dök lappmöglet* upp och förpestar tillvaron här. Hade tänkt köra till skolan idag, men icke!

*Brukar uppskatta snö, men inte när MCn är i körbart skick och våren är här :mad:

View attachment 355881

View attachment 355882

Vinka om ni ser mig ute på gatan!

Jag skall vinka!!! Ser du något stort och vitt i backspeglarna så är det antagligen jag som kryssar fram i min finlandsfärja.....

GSX-R-Mikko

Gick med
12 Aug 2007
Hoj
Kawasaki ZZR 1400 -07
Jo, det var nog lite tropiskt över det hela idag, blomspruteregn när man gick och köpte sig en lunchmacka. Kanske att man uppnådde tropiska temperaturer i armhålorna under vinterjackan....:rolleyes:

Haha din lille galning ^^,
Tyckte jag såg dig i helgen rullandes ner på E20 förbi mig, i den omtalade bruna? Vinterjackan :p
Har hört att det är bra väder hemma så det är väl smockfullt med glada Mc-åkare på vägarna nu?
Själv får jag bita i det sura äpplet 2 veckor till med ohälsosamma mängder Singha på stranden och 40' värme :D

JoeWer

Old fart....
Gick med
7 Jul 2008
Hoj
*såld*
Haha din lille galning ^^,
Tyckte jag såg dig i helgen rullandes ner på E20 förbi mig, i den omtalade bruna? Vinterjackan :p
Har hört att det är bra väder hemma så det är väl smockfullt med glada Mc-åkare på vägarna nu?
Själv får jag bita i det sura äpplet 2 veckor till med ohälsosamma mängder Singha på stranden och 40' värme :D

Thailand....jag är inte alls avis......:glömdet

Jag har lagt 12 mil hitintills, kanske det kan bli några till i helgen. Vi får premiäråka när du kommit hem nästa helg!

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Kallt ska det inte bli, är ju plusgrader, däremot lite blåsigt

Nyheter
Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...