Alingsås

JoeWer

Old fart....
Gick med
7 Jul 2008
Hoj
*såld*
Fin runda idag!!! Liiiite svalt, men man slapp skrapa av insekter iaf. :D

Du får uppdatera din signatur Mikko, du passerade väl 1000 mil idag?

JoeWer

Old fart....
Gick med
7 Jul 2008
Hoj
*såld*
Verkar behövas elektrifierade kallingar i påsk.....:gråta

Bifogat

• långtid1.jpg
    långtid1.jpg
    50.6 KB · Visningar: 36

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Bara -10 i morse. Hmm, snart lägger väl sig isarna igen. BRAPP!

GSX-R-Mikko

Vill mycket, Kan inget...
Gick med
12 Aug 2007
Hoj
Kawasaki ZZR 1400 -07
Jeffla temperaturer!!

Blir nog inga 200 mil innan 1200-mils servicen nästa vecka :(
Well well, får hoppas att moder natur vaknar till liv och ger lite värme i veckan efter påsk istället :7peta

JoeWer

Old fart....
Gick med
7 Jul 2008
Hoj
*såld*
Jag är ledig imorgon:)banana), så är det inte alltför kallt blir det nog en tur mitt på dagen. Någon som vill hänga på?

GSX-R-Mikko

Gick med
12 Aug 2007
Hoj
Kawasaki ZZR 1400 -07
Vaknade i morse, slog upp korpgluggarna och möttes av strålande solsken :cool:
Sprang ner på torget för att skaffa lite frukost och höll både på att frysa ihjäl samt stå på huvudet när en isfläck uppenbarade sig under skon :crash

Är ju för jävligt rent ut sagt att man inte ska kunna njuta utav påsken i sadeln på sin mest kära ägodel :(

Men i morgon verkar det som att temperaturen ska dra sig upp mot 7+ imorgon så kan väl hoppas på att annandagen medför ännu högre temperaturer :gnissla

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Vaknade i morse, slog upp korpgluggarna och möttes av strålande solsken :cool:
Sprang ner på torget för att skaffa lite frukost och höll både på att frysa ihjäl samt stå på huvudet när en isfläck uppenbarade sig under skon :crash

Är ju för jävligt rent ut sagt att man inte ska kunna njuta utav påsken i sadeln på sin mest kära ägodel :(

Men i morgon verkar det som att temperaturen ska dra sig upp mot 7+ imorgon så kan väl hoppas på att annandagen medför ännu högre temperaturer :gnissla

hur menar du? kört hoj varje dag i veckan, igår var det lite dålig sikt bara när man fick skrapa snö från visiret med handsken med jämna mellanrum, kan vara lite irriterande annars e det ju bara köra :va

GSX-R-Mikko

Gick med
12 Aug 2007
Hoj
Kawasaki ZZR 1400 -07
hur menar du? kört hoj varje dag i veckan, igår var det lite dålig sikt bara när man fick skrapa snö från visiret med handsken med jämna mellanrum, kan vara lite irriterande annars e det ju bara köra :va

Jag menar att jag inte får nån njutning av Mc-körning om jag inte kan känna varken fingrar eller tår efter 10 minuter, samt vara livrädd för isfläckar när man försöker lägga ner hojen i kurvorna! :crash
eller får hjulspinn i 120 km/h på 6:ans växel när man ska köra om (157 Nm är kraft :fakta )

Tror vi har olika hojtyper du och jag :tummenupp

Macko96

Ny medlem
Gick med
4 Nov 2011
Hoj
Husqvarna Te 250 -10, KTM 660 SMC -04
Nu är det en till Hojåkare i stan! Eller jag har inte kortet än men det kommer någon gång :)

Ska bara få lite bättre väder och sedan kan jag börja övningsköra! :banana

Last edited:

bosze

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2011
Hoj
08 Yamaha R1, 01 Honda CR125, Sachs Compact
Nu hade man äntligen ordnat kortet, skulle haft det i höstas men tre dagar innan jag skulle köra upp fick farbor blå för sig att dom skulle låna lappen i 2 månader sen var det vinter. Men nu ser man fram emot en riktig hoj sommar.

Som det ser ut så är ni väl ett gäng som brukar ut att åka kring Alingsås så jag hoppas att jag kan hänga på.

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
Jag bor visserligen i Gbg, men jag har bott uppe i A-sås under ett antal år. Upptäckte då att det finns huuur mycket fina vägar som helst där uppe. Tjejen bor kvar där uppe så jag lär gärna haka på vid nåt/några tillfällen om jag är välkommen?

Macko96

Ny medlem
Gick med
4 Nov 2011
Hoj
Husqvarna Te 250 -10, KTM 660 SMC -04
Ett tips på vägar är vägarna runt ljurhalla och dom ställena! man kör mot Vårgåra och svänger in till höger precis innan första fartkameran! Där finns det fina vägar! Bara att köra runt och utforska! Det är mest kurviga 70vägar där ute!:banana

Last edited:

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Hoj
Daytona 675
Ett tips på vägar är vägarna runt ljurhalla och dom ställena! man kör mot Vårgåra och svänger in till höger precis innan första fartkameran! Där finns det fina vägar! Bara att köra runt och utforska! Det är mest kurviga 70vägar där ute!:banana

Första halv milen av den vägen är tyvärr full av potthål och kärlskott! Bara en liten varning!

Mimmi

Mimmi
Gick med
9 Dec 2004
Hoj
Honda CBR 600RR
Kul att se er :) Dessutom ett nytt ansikte för min del. Träffade på Mikko när jag kom tillbaks så det blev fler trevliga sammanträffanden idag :)

JoeWer

Old fart....
Gick med
7 Jul 2008
Hoj
*såld*
Jag bor visserligen i Gbg, men jag har bott uppe i A-sås under ett antal år. Upptäckte då att det finns huuur mycket fina vägar som helst där uppe. Tjejen bor kvar där uppe så jag lär gärna haka på vid nåt/några tillfällen om jag är välkommen?

Självklart! Vi kör mest med SMS för att trumma ihop folk, så PM:a ditt mobilnummer några dagar innan så du kan hänga på.

JoeWer

Old fart....
Gick med
7 Jul 2008
Hoj
*såld*
Nu hade man äntligen ordnat kortet, skulle haft det i höstas men tre dagar innan jag skulle köra upp fick farbor blå för sig att dom skulle låna lappen i 2 månader sen var det vinter. Men nu ser man fram emot en riktig hoj sommar.

Som det ser ut så är ni väl ett gäng som brukar ut att åka kring Alingsås så jag hoppas att jag kan hänga på.

PM:a ditt nummer, du är får gärna hänga på.

EDIT: 14:00 idag, Statoil Vänersborgsvägen om någon vill/hinner hänga på,

Last edited:
Nyheter
Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...