Alingsås

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Jag skall reka vägstatusen på en av mina kortturer imorgon Tisdag.

Åker Hedared Bredared Fritsla Nitta Hökerum o samma tillbaka.
Bara goa vägar om nu inte vintern varit för elak..

Jag startar 18:00
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Wow, alingsåsfolk minsann!
Dags att kolla hur mycket stället krympt i vinter då.

Kul att CJ verkar tillbaka.
 

sannybo

Medlem
Gick med
7 Sep 2006
Ort
Alingsås
Hoj
2020 Honda Africa Twin Adventure, 2000 vfr800
Jag är gärna på och åker, om tiden och möjligheterna finns.
Kul med en Alingsåsgrupp på Sporthoj också.:tummenupp
 

Tink

Live it, Love it, Ride it!
Gick med
15 Oct 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660X -08, WR250X -08
Hur är det med tempot, kommer ni ta några gubbturer i lagligt tempo* någon gång? :) I så fall hänger jag gärna med!

*Min 'hoj' går i 120-130 som max, lagom marschfart är 70. Lite skillnad mot er antar jag :näsblod

Kan inte svara för alingsås men dom stora körningarna som utgår från götaplatsen GBG där går det alldeles utmärkt med en hoj som gör 120-130. lite tråkigt på vissa sträckor då du hamnar längst bak men de e nästan alltid någon som inte känner sig bekväm över 120-130 knyck eller kör stuntdrevat..

så välkommen ner till götet :p :banana

förresten de gäller er alla.. samla alla från alingsås här å kom ner när de vankas större körningar... the more the merrier :)
Alternativt ta tag i körledaren å be dom lägga rutt via alingsås, de skall nog inte vara några problem.. inte helt ovanligt att vi hamnar upp e i uddevalla trakten så avståndet till alingsås gör ju inget :p

EDIT:
Såg att era körtider inte bestäms av småbarnsföräldrar (mao alldeles för tidigt på morgonen)
Ingen som blir arg om man väljer å haka på alingsåsarna även om man e göteborgare nån gång då kanske :)
 
Last edited:

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Ort
Norrort
Hoj
Daytona 675
Ja det är väl dags att vi styr upp något nu igen :) Jag har varit upptagen med en utlandsresa i jobbet och att slänga ut xet :p men nu är jag tillbaka på banan igen. Kan givetvis haka på en tur mitt i veckan om folk är sugna på det men då passar det bäst runt 18:00.

Hej MartinB ja jag är tillbaka sedan 1 år :D Du hänger inte med!

Har oxå funderat på det Odio, och även virse versa. Att ni tar hela GBG-gänget och möter upp i Alingsås. På något sätt kan vi lösa det i alla fall. Och du är givetvis välkommen att hänga på i vilket fall!

Så fram med dag/tid-förslag folk. Jag kan hela veckan!
 

Eas94

Sporthojsnörd
Gick med
10 Nov 2009
Ort
Mölndal
Hoj
Honda Hornet 600 -04
Drömmen vore väll att få hänga med på en långsam tur, alltså en kurvig 70-väg eller susa runt på stan, men det finns ju ingen stad här att köra runt i en längre stund :D Visst skulle jag vilja åka med till gp nångång, får se när. Annars kan ni alltid åka förbi här, men ni får förbereda er på ett dussin moppar och volvoraggare bakom er :näsblod

Kan inte svara för alingsås men dom stora körningarna som utgår från götaplatsen GBG där går det alldeles utmärkt med en hoj som gör 120-130. lite tråkigt på vissa sträckor då du hamnar längst bak men de e nästan alltid någon som inte känner sig bekväm över 120-130 knyck eller kör stuntdrevat..

så välkommen ner till götet :p :banana

förresten de gäller er alla.. samla alla från alingsås här å kom ner när de vankas större körningar... the more the merrier :)
Alternativt ta tag i körledaren å be dom lägga rutt via alingsås, de skall nog inte vara några problem.. inte helt ovanligt att vi hamnar upp e i uddevalla trakten så avståndet till alingsås gör ju inget :p

EDIT:
Såg att era körtider inte bestäms av småbarnsföräldrar (mao alldeles för tidigt på morgonen)
Ingen som blir arg om man väljer å haka på alingsåsarna även om man e göteborgare nån gång då kanske :)
 

Tink

Live it, Love it, Ride it!
Gick med
15 Oct 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660X -08, WR250X -08
Drömmen vore väll att få hänga med på en långsam tur, alltså en kurvig 70-väg eller susa runt på stan, men det finns ju ingen stad här att köra runt i en längre stund :D Visst skulle jag vilja åka med till gp nångång, får se när. Annars kan ni alltid åka förbi här, men ni får förbereda er på ett dussin moppar och volvoraggare bakom er :näsblod

Min personliga åsikt om moppar å volvoraggare e väl att kan dom hänga med så får dom va med... vilket dom aldrig klarar av..
långsam tur på 70 väg finns nog inte.. 70 väg e ju 110 i väg i hoj hastighet :p
 

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Ähh var o en kör la i sin egen takt. Vill nån köra i 70 på 70 väg så är det lugnt med mig ivf. Gruppkörning = alla skall ha kul o känna sig bekväma.

Går det olika fort väntar man in de eftervarande i nästa korsning alt har förutbestämda uppsamlingsplatser.

Har man kört hoj ett tag o har erfarenhet så är det där med hastighetsfixering/hets bara snack som leder till att andra ev kör över sin förmåga o får trubbel.

Nog med moralkaka, nån som hänger med mig imorgon (Hedared->Hökerum->Hedared)? Går bra med PM också om nån nu känner för det. Åker från Hedared 18:00.

Om nån nu inte skulle känna till det :D så ligger Hedared på väg 180 mitt emellan Alingsås o Borås.
 

JoeWer

Old fart....
Gick med
7 Jul 2008
Ort
Alingsås
Hoj
*såld*
Själv har jag svårt att komma loss på vardagar, om jag kan så blir det stundens ingivelse (dvs att frugan tittar bort länge nog för att jag skall hinna smita ut.....:rolleyes:)

Skämt åsido, kollade vädret och lördag ser ut att bli bra. Har någon förslag på tur?

Vore kul att samordna med Gbg, då kanske vi kan fylla torget i Alingsås med hojar och samtidigt tömma Triumf på glass & kaffe?:tummenupp
 

Bifogat

  • Vaervarsel.jpg
    Vaervarsel.jpg
    39.2 KB · Visningar: 48

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Enl vår SMHI de Luxe tjänst på jobbet så blir de regn imorgon o framöver :(

Söndagen verkar ge uppehåll men ingen värme.
 

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Dessbättre!

Lurar på att ta en tur i afton, har inte kollat med hustrun bara..

Töllsjö, Bollebygd, Hällingsjö, Sätila, Hyssna, Seglora, Borås.

Är du sugen så kan du ju hänga med.

Edit: Moötesplats för intresserade blir isåfall vi infarten mot Töllsjö på väg 180 ca 10-15 km från Alingsås mot Borås. Finns en "parkeringsplats" 10 m in på Töllsjövägen 18:00
 

MrsIce

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2005
Ort
Alingsås
Hoj
BMW R 1150R Rockster
Har tyvärr andra planer för kvällen. Hade hoppats att någon ville ta en dagstur fast de flesta jobbar nog.
 

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Jag tillhör dem som jobbar på dagarna. Kvällsturen till Hökerum igår vart nice! Så det blir nog en till idag :)
 

JoeWer

Old fart....
Gick med
7 Jul 2008
Ort
Alingsås
Hoj
*såld*
Jaha, finns det några intresserade ellerrrr?:va

regnar det inte lär jag åka imorgon lördag, gissningsvis runt 14:00. Jag kollar in tråden imorgon och ser om det finns intresse.
 

Mimmi

Mimmi
Gick med
9 Dec 2004
Ort
Alingsås
Hoj
Honda CBR 600RR
Jaha, finns det några intresserade ellerrrr?:va

regnar det inte lär jag åka imorgon lördag, gissningsvis runt 14:00. Jag kollar in tråden imorgon och ser om det finns intresse.

Ellerrrr :)
Jag skulle ev kunna tänka mig en liten tur ikväll närmare 17-18.
 

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Nån som är sugen på o köra grus Söndag?

Ingen asfalt idag.. nån som är på? Eftermoddag
 

Bifogat

  • sun15511.png
    sun15511.png
    19.3 KB · Visningar: 59
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top