Alive hos sharkspeed

Looser

IMFA
Gick med
2 Mar 2005
Hoj
Ducati Hypermotard 950
Hej,

Är ALIVE sakerna hos sharkspeed något att ha? Dom är ju fruktansvärt billiga.

4000kr för 2 delat ställ http://www.sharkspeed.com/cgi-bin/i...&artnr=brls2xlr&visa=1-30&Sort=Beskr&Visn=Std

Men framförallt, 1200kr för stövlar http://www.sharkspeed.com/sv/artikl...__skor/alive-mx-performance-mc-stovlar-2.html

Är det någon som har erfarenhet av dessa två produkter? Speciellt stövlarna som jag vill veta om dom är vettiga. Inte tänkt att hårdköra på bana eller liknande utan bara köra lite på vanliga svenska vägar.

erikanton

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2008
Hoj
Yamaha MT-03/ suzuki GSX600R
Jag köpte mitt ställ där, snabb leverans och bra kvalitet på det stället jag köpte till det priset.

robinrobin

Ny medlem
Gick med
22 May 2007
Hoj
CB 600 White`n Red edition
Om du vill ha billigt så köp Probiker PRX4 för 3200:- hos probiker..känns betydligt dyrare och rejälare än vad det kostar, bra passform oxå!
Ett plus e ju oxå att de e jäkligt trevlig service hos den grabben de kan jag inte säga om sharkspeed!

SheDevil79

Time Out
Gick med
15 Nov 2008
Hoj
FZ8-N 2011 Yamaha så klart.....
Jag köpte stövlarna i våras o de sitter bra på mig och än så länge har de klarat 600 mil:). Men det är ju när olyckan är framme som det visar sig hur bra de är.

JoeWer

Old fart....
Gick med
7 Jul 2008
Hoj
*såld*
Jag åkte och provade skorna, priset var lockande. Tyvärr satt de inget vidare, skydden verkar mest sitta där för syns skull. Jag satsade mina pengar på en annan sko.

Mina 2 öre...

Ducce Micke

Ny medlem
Gick med
2 May 2009
Hoj
2002-Ducati ST2
[Har köpt stövlar hos dom. Det var dom racingstövlarna för 1149. Satt bra på foten men gick inte att få upp dragkedjan mer än en liten bit pga helt åt skogen för trånga inte ens min sambo och hennes dotter lyckade fast dom har mindre fötter än jag. Måste vara fler än jag som haft detta problem. Så jag skickade tillbaka dom och väntar på att få pengarna tillbaka men har nästan lagt ut 400kr på frakt pengar som jag aldrig lär se igen. Både första o sista gången jag köper stövlar på nätet.
Mvh
Mickeninja

dominator91

Sporthojsnörd
Gick med
19 Feb 2009
Hoj
GSX 1100 F 92, BMW F650GS Dakar, Vespa GTS300Ie
Har köpt en "alive" skinnjacka förra året. Den var av riktigt bra kvalitet och har fått utstå mycket elände på kort tid. Bra fortfarande o helnöjd.
Skorna har jag inte köpt men jag hade ett par som ser mystiskt likadana ut iaf som jag köpte på rea hos handelsboden. Dem bytte jag ut efter att ett ankelskydd ramlade av. Det satt knappt fast i skon.. Men som sagt jag är inte hundra på att det är exakt samma även om det ser så ut. Ankelskyddet och plast i bakleden sprack upp på dem efter några hundra mil bara.

PeeWee

Ska ja dansa nykter måste ja va bra full
Gick med
9 Aug 2005
Hoj
CBR 600 f -99
[Har köpt stövlar hos dom. Det var dom racingstövlarna för 1149. Satt bra på foten men gick inte att få upp dragkedjan mer än en liten bit pga helt åt skogen för trånga inte ens min sambo och hennes dotter lyckade fast dom har mindre fötter än jag. Måste vara fler än jag som haft detta problem. Så jag skickade tillbaka dom och väntar på att få pengarna tillbaka men har nästan lagt ut 400kr på frakt pengar som jag aldrig lär se igen. Både första o sista gången jag köper stövlar på nätet.
Mvh
Mickeninja

samma här!

TL1000R

Fartglad med förståndet i behåll
Gick med
20 Jun 2009
Hoj
1998 Suzuki TL1000R
Mvh
Mickeninja

Samma för mig, foten satt perfekt, men när blixtlåset skulle upp var det tvärstopp, resulterade i trasigt blixtlås. Även stället skickades tillbaka med tvivelaktiga sömmar, och påväg att sprickaupp runt puckeln på ryggen, var då bara anv 5 gånger, väntar på nya saker i retur, är det samma kvalitet igen får dom allt behålla sakerna och pengarna läggs på mer erkända kvalitetsprodukter.

// A.B

Prisvärt om du är i närheten av affären och kan prova och granska det du ska köpa, annars kan det bli dyrt.

// A.B

Last edited:

Ducce Micke

Ny medlem
Gick med
2 May 2009
Hoj
2002-Ducati ST2
Hej!
Skickade tillbaka stövlarna förra veckan men dom har inte ens hämtat ut dom på posten tycker det är jäkligt dåligt. Har mailat till dom och ringt 10-tals gånger utan att få tag i dom. Börjar bli lite irriterad.

Mickeninja

TL1000R

Fartglad med förståndet i behåll
Gick med
20 Jun 2009
Hoj
1998 Suzuki TL1000R
Hej Mickeninja,

Om jag inte är helt fel ute, tror jag att det stod på deras retursida att man skulle skicka det med företagspaket, samt anv deras returblanketter, allt för att det skulle bli smidigt, ang tel kan det vara svårt, men mailsvar har jag personligen inte haft några problem med dom.
Hoppas det löser sig.

Återkommer när mina nya saker anlänt, då kan jag skriva om det var en tillfällighet med bristfällande kvaliteten, eller om den inte är bättre än så.

/ A.B

Ducce Micke

Ny medlem
Gick med
2 May 2009
Hoj
2002-Ducati ST2
Hej!
Jag sa till posten att det skulle vara ett företagspaket men kollar på lappen nu och dom har sänt det som postpaket. Men tycker ändå att det är dåligt att dom inte hämtar ut när dom vet att det finns paket att hämta. Lite service får det ju ändå vara. Jag skickade på den adress som det står att jag skulle skicka till och fyllt i på deras hemsida och lapp som följer med paketet. Mailade dom i torsdag men fick aldig något svar. Hoppas dina grejor blir bättre denna gång tog du samma stövlar igen och samma strl.

Mickeninja

Looser

IMFA
Gick med
2 Mar 2005
Hoj
Ducati Hypermotard 950
Var en sväng på biltema och passade då på att testa deras racingstövlar. Till att börja med så var dom väldigt flexibla. Tog fram ett par 43or och satte på mig dom. Satt som ett smeck, sen försökte jag stänga dragkedjan... Gick inte överhuvudtaget. Tog fram ett par 45or och inte heller dom gick att stänga. Enormt smala. Låter som Alive varianten. Blir nog till att köpa ett par dyra bra skor eller hitta ett par beggade.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept