Alkoholkalkylator..vågar man lita på den?

• Thread starter Thread starter Mingves
  • Start date Start date

Mingves

Guest
http://www.aftonbladet.se/kvinna/alkocount4.html

Kan den stämma?
Jag pimplade ca 350cl 5,2% pilsner igår. Kalkylatorn säger att jag skall vänta ca19 h när jag e man och väger 78kg.

Vågar man lita på sådana här grejor?
Jag kommer låta hojen stå idag då jag slutade dricka 21:00 igår....och enligt kalkylatorn är "nykter" kl18:00

Tror ni kalkylatorn stämmer?

///M

Mingves skrev:
http://www.aftonbladet.se/kvinna/alkocount4.html

Kan den stämma?
Jag pimplade ca 350cl 5,2% pilsner igår. Kalkylatorn säger att jag skall vänta ca19 h när jag e man och väger 78kg.

Vågar man lita på sådana här grejor?
Jag kommer låta hojen stå idag då jag slutade dricka 21:00 igår....och enligt kalkylatorn är "nykter" kl18:00

Tror ni kalkylatorn stämmer?

///M

Humz jag får vänta jätte länge :(

70469 timmar tills jag kan köra

hållundan skrev:
Det stod att jag hade 4,21 promille igår... Känns inte så hett va?
Kryssade du för man eller kvinna?
Gör man fel där så kan det bli helt tokigt...

///M

Skrev in på mig, 8 halvlitersöl och två groggar (6:or).

"Du har cirka 4.45 promille i kroppen, och bör vänta minst 30 timmar innan du kör bil igen."

:fyllisar

1.8 promille, jag kan lätt köra bil! (skoja bara)

Mingves skrev:
Frågan är ju om den räknar rätt??? Alltså på den säkra sidan.

///M

Det vet man ju aldrig, men sen är det beroende om jag räknade rätt när jag skrev in vad jag hade druckit. :gnissla

Mingves skrev:
Ok du drack lite sprit oxå:)
Ett gäng....

Drack nog mer äv vad som står där iofs... Nu när jag ser alla burkar å flaskor å skit här... Blä, har fått massa klagomål från grannarna...

Har städat korridoren å satt upp en lapp där jag ber mo ursäkt, hoppas det räcker...

miffo skrev:
Det vet man ju aldrig, men sen är det beroende om jag räknade rätt när jag skrev in vad jag hade druckit. :gnissla

Det är sant, jag vet att jag drack 350cl öl men tänk om formeln inte stämmer för mig....

hållundan skrev:
Ett gäng....

Drack nog mer äv vad som står där iofs... Nu när jag ser alla burkar å flaskor å skit här... Blä, har fått massa klagomål från grannarna...

Har städat korridoren å satt upp en lapp där jag ber mo ursäkt, hoppas det räcker...

Jag var pinsamt packad igår....man tål inte så mycket längre...

///M

Mingves skrev:
Det är sant, jag vet att jag drack 350cl öl men tänk om formeln inte stämmer för mig....

Kanske inte är exakt, men mellan tummen och pekfingret när du kan köra bil.

Hur fan ska man veta hur mycket sprit man drack? På krogen kan man ju kolla i plånboken efteråt, men om man dricker med polarna hemma.... ??

Hur många cl kan 2 whiskey + en vodkagrogg va?
Ölen fick jag till ca 200cl...

teoretiskt sett så räknar den med att du häller i dig "spriten på 2 sekundewr och är då nykter om X timmar.. men om du dricker 4 liter under 8h så blir inte det samma som 4 liter under 2 s...

således funkar testet Men för att de ska bli rätt så borde man räkna varje öl eller drogg för sig o dra< bort o lägga till....

AleX skrev:
teoretiskt sett så räknar den med att du häller i dig "spriten på 2 sekundewr och är då nykter om X timmar.. men om du dricker 4 liter under 8h så blir inte det samma som 4 liter under 2 s...

således funkar testet Men för att de ska bli rätt så borde man räkna varje öl eller drogg för sig o dra< bort o lägga till....

Så den ger för höga värden alltså?

///M

Jag skulle vilja köra hoj nu men jag vill inte riskera någe, skulle vara synd om man körde på nån och så visar det sig att det berott på att drack igår:(
Jag tror man kanske får lite slöa reaktioner dagen efter....även om man nu skulle ha 0 i promille.

///M

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back