alkotester

r matte

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2003
Ort
sätrabrunn
Hoj
husqvarna 51:a. Susuki gsx 400 83:a
tja. kom på nu efter midsommar att jag måste skaffa en alkotester å ha i bilen. Tänkte kolla om det är någon som har bra koll på sådana å vilken man ska köpa.?

MVH mathias

(stavning)
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Du kan inte lita på den oavsett hur dyr den är så vad ska du med den till .... ?

Farsan köpte en dyr jävel och hans polare en likadan... Dom visade olika värden hela tiden :tummenupp
 

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Ort
Löddeköpinge
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Ljunghusen skrev:
2258127 Du kan inte lita på den oavsett hur dyr den är så vad ska du med den till .... ?

Farsan köpte en dyr jävel och hans polare en likadan... Dom visade olika värden hela tiden :tummenupp
hur stor skillnad var det mellan värdena då?
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Ljunghusen skrev:
2258127 Du kan inte lita på den oavsett hur dyr den är så vad ska du med den till .... ?

Farsan köpte en dyr jävel och hans polare en likadan... Dom visade olika värden hela tiden :tummenupp

HAr några kamrater som jobbar på kjellCO och vi har testat hela deras sortiment av alkotesters och tillförlitligheten är direkt värdelös som mest var skillnaden dagen efter 0,1-0,4 mätt på samma person med 5 min mellanrum.

Är det någon som vet vilken polisen använder för man blir ju lite mörkrädd med tanke på hur dåliga konsumentmaskinerna är.
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Boris JR skrev:
2258150 HAr några kamrater som jobbar på kjellCO och vi har testat hela deras sortiment av alkotesters och tillförlitligheten är direkt värdelös som mest var skillnaden dagen efter 0,1-0,4 mätt på samma person med 5 min mellanrum.

Är det någon som vet vilken polisen använder för man blir ju lite mörkrädd med tanke på hur dåliga konsumentmaskinerna är.


Precis de är helt värdelösa... Födmodligen kostar polisens en förmogenhet
Dock tvingas man väl ta blodprov om dom får något som helst utslag?
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Ljunghusen skrev:
2258160 Precis de är helt värdelösa... Födmodligen kostar polisens en förmogenhet
Dock tvingas man väl ta blodprov om dom får något som helst utslag?

Ja Dels tvingas man ta blodprov om det ger utslag sen drar dom väl av lite från blåsningen? för att komma närmare vad som finns i blodet
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Måste väl gå att använda en alkomätare med inställningen att "Ger den utslag överhuvud taget är det riskigt" ?? ok att dom diffar men ingen gör väl utslag om man nyktrat till??
 

Scorpion.SE

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Ort
Västerås
Hoj
*Såld*
Köpte en på OKQ8, tycker den funkar fint...

Har testat dem med ett gäng polare, krökat väntat ett tag och blåst...

Verkar funka då våran promille stigit i en jämn takt och inte varierat för mycket...
 
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
r matte skrev:
2258109 tja. kom på nu efter midsommar att jag måste skaffa en alkotester å ha i bilen. Tänkte kolla om det är någon som har bra koll på sådana å vilken man ska köpa.?

MVH mathias

(stavning)
r matte skrev:
2258378 aaa ok ja ja då får man fortsätta köra på känn då
Om man känner att man behöver kolla sig med alkotester så där, så bör man nog ge fan i att köra dagen efter istället.

Hur svårt är det egentligen ?
Drick eller kör, stå inte mitt imellan å balansera på gränsen. :mattias


Så, nu har jag moraliserat färdigt. :rolleyes:
 

dan1978

Ny medlem
Gick med
8 May 2006
Ort
jönköping
Hoj
gsxr750-96
Ljunghusen skrev:
2258160 Precis de är helt värdelösa... Födmodligen kostar polisens en förmogenhet
Dock tvingas man väl ta blodprov om dom får något som helst utslag?
polisens kostade 4500kr för några år sen
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Köp en som kostar ca 2-300kr+. Visar den något så vänta ett tag till. Visar den inget så kan du ju köra..

Har en själv som jag köpt på netonnet. Visar den utslag så väntar jag. Annars kör jag. Självklart måste jag ju känna mig nykter också.. Har den som en extra åtgärd..
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
War-psycho skrev:
2258567 Om man känner att man behöver kolla sig med alkotester så där, så bör man nog ge fan i att köra dagen efter istället.

Hur svårt är det egentligen ?
Drick eller kör, stå inte mitt imellan å balansera på gränsen. :mattias


Så, nu har jag moraliserat färdigt. :rolleyes:

Tycker det är mest angeläget att veta när man bara druckit lite dagen innan men inte är helt hundra på att det är ok..
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Cervantes skrev:
2258711 Tycker det är mest angeläget att veta när man bara druckit lite dagen innan men inte är helt hundra på att det är ok..


Och kan man då inte veta att maskinen visar rätt så finns det ju ingen anledning att öht äga en
 
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
Cervantes skrev:
2258711 Tycker det är mest angeläget att veta när man bara druckit lite dagen innan men inte är helt hundra på att det är ok..
Som sagt... är du minsta osäker = avstå från att köra.

Det är inte bara promillegränsen som gör dig till en sämre förare dan efter.

Största faran är ju inte att åka fast.
 

r matte

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2003
Ort
sätrabrunn
Hoj
husqvarna 51:a. Susuki gsx 400 83:a
War-psycho skrev:
2258567 Om man känner att man behöver kolla sig med alkotester så där, så bör man nog ge fan i att köra dagen efter istället.

Hur svårt är det egentligen ?
Drick eller kör, stå inte mitt imellan å balansera på gränsen. :mattias


Så, nu har jag moraliserat färdigt. :rolleyes:


jo de e helt sant men det kan va bra att ha om man åker bort någonstans å ska hem dagen efter. man kan ju känna sig hur bra som helst men endå ha för hög promillehalt



(stavning)
 
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
r matte skrev:
2258983 jo de e helt sant men det kan va bra att ha om man åker bort någonstans å ska hem dagen efter. man kan ju känna sig hur bra som helst men endå ha för hög promillehalt



(stavning)
Du får inte för hög promillehalt, om du ger f-n i att dricka dan/kvällen innan du ska köra. :mattias

Ska du köra dan efter = drick inte.

Ska du dricka = kör inte dan efter.

Svårare än så är det inte. :rolleyes:

Att hålla på att balansera på lagkravet om promillegräns är bara omdömeslöst.
 

Catway

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2006
Ort
Stenungsund
Hoj
GSX-R 1000 -05
War-psycho skrev:
2258994 Du får inte för hög promillehalt, om du ger f-n i att dricka dan/kvällen innan du ska köra. :mattias

Ska du köra dan efter = drick inte.

Ska du dricka = kör inte dan efter.

Svårare än så är det inte. :rolleyes:

Att hålla på att balansera på lagkravet om promillegräns är bara omdömeslöst.

Nu får du väl ta moralmode off lite??... Skall man inte kunna åka på roliga midsommar fester utan att vara fast där i 2 dagar?? själv var jag på tylesand förra året och dagen efter åkte vi till Smögen =) Väntade till klockan 13:00 Var jävligt nervös när snuten ville ha en blåsning av mig =) men hade testat på några billiga alkomätare innan och de gav inget utslag.. Snutkontrollen gick bra =) Söp mig väl kanske inte sönder och samman den midsommar aftonen, men det blev en hel del i alla fall =) men men alla tål vi olika osv.. :fyllisar
 
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
Catway skrev:
2259002 Nu får du väl ta moralmode off lite??... Skall man inte kunna åka på roliga midsommar fester utan att vara fast där i 2 dagar?? själv var jag på tylesand förra året och dagen efter åkte vi till Smögen =) Väntade till klockan 13:00 Var jävligt nervös när snuten ville ha en blåsning av mig =) men hade testat på några billiga alkomätare innan och de gav inget utslag.. Snutkontrollen gick bra =) Söp mig väl kanske inte sönder och samman den midsommar aftonen, men det blev en hel del i alla fall =) men men alla tål vi olika osv.. :fyllisar
Tja... i många trådar på det här forumet krävs det dödstraff på rattfyllerister och dylikt.
(Och ser gärna att snuten kollar sånt ännu mer.)

Men när det kommer till en själv är det tydligen inte lika viktigt. :3freak
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top