All denna aggressivitet (Varning: Lång post)

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
Men ja Duckie, om man resonerar att -Här kom ingen igår! och gasar på då ÄR man farligt ute, jag pratade om de vägarna som man är ensam på, släppa gasen vid möten tycker jag personligen är en självklarhet, likadant vid skymda kurvor, utfarter hus mm.

Mmm, då är det inte mycket kvar av det där "lek gärna i 200 när du är ensam på vägen.."
 

4:20

Ett fuckobarn...
Gick med
16 Mar 2008
Ort
Överallt..
Hoj
Såld: ZX6RR "BanEdition" lolz RVF NC35 *såld
folk kunde inte läsa, min fina svenska. så rättade till det lite.

Klockrent inlägg av trådskaparen :tummenupp


Duckie.. du och jag kan ju byta namn?

du har "snygg som fan" och jag "Moral-Tant"

tycker du ska lägga ner ditt överdrivna OOOHHH nej akta flugan tramset!
ooh nej jag spillde lite kaffe på kläderna, måste gå och duscha...

neeej jag körde 1km/h för fort på 110 väg... NÅGON SKJUT MIG PLS!!!!
och blir det olagligt att skita så skulle du vell spy up skiten istället.


nu blir man vell bannad ifrån forumet för 3e gången, sisst var för att jag påpekade att folk var rasistiska.
och första gången för att jag delade med mig av en natts äventyr.

så 3e gången gillt blir det vell nu dÅ? :yoparty
 
Last edited:

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
Duckie.. du och jag kan ju byta namn?

du har "snygg som fan" och jag "Moral-Tant"

dycker du ska lägga ner ditt överdrivna OOOHHH nej akta flugan tramset!
ooh nej jag spillde lite kaffe på kläderna, måste gå och duscha...

neeej jag körde 1km/h för fprt på 110 väg... NÅGON SKJUT MIG PLS!!!!
och blir det olagligt att skita så skulle du vell spy up skiten istället.

Äh, far åt helvete.
 

Fahrer

SMC BKK/SHK Instruktör
Gick med
24 Apr 2005
Ort
Hasslarp
Hoj
GSXR750 SRAD ratbike
Jag var ute en rejäl sväng (45mil) med hojen i förrigår och ville se om jag kunde få tillbaka tjusningen med gatåkat. Nja, det fick jag nog inte.

Det var väldigt många riskmoment som man inte såg för 10år sedan...

Nu blir det till att ta licens den 3:e & 4:e på Anderstorp :tummenupp
 

Gabor

Guest
Nja vi har iallfall här ute på "landet" en hel del sträckor som man faktiskt är ensam på 99% av tiden...
Brukade blåsa på ordentligt mellan varberg, falkenberg och halmstad via vägar med bra sikt även i många kurvor och där de enda man mötte var en och annan boende och några traktorer, men vägarna är riktigt bra :) (åkrar på bägge sidorna av vägen i stort sett hela tiden)
Men visst, och som sagt, det oförutsedda är ju inte lätt att förutse....
.

Du har skrivit en väldigt bra post, från början till slut, håller med till 100%.
Vad kallas det när vi som kört i många år kan se bakåt och konstatera att man överlevt allt man utsatt sig för ? Tur ? Skicklighet ?

Jag har alltid varit en väldigt aktiv och energisk person, det har tyvärr även följt med i trafikbeteendet. Visst , jag kör lugnare, men för den delen inte långsammare, :) tar mindre risker möjligen.

Med insikten att man inte är odödlig, vilt på vägar, se andra som har svårt att följa regler gör att man skapar sig en marginal, där man åtminsone tror sig ha en chans att bromsa, styra undan eller bara lita på sin erfarenhet så har man en tendens att slappna av.

Väldigt farligt beteende av säkerhet har det visat sig.

För något år sedan så hamnade en av mina polare i rullstol, 2 som avlidit, ett par slutade åka helt just på grund av trafikbeteendet hos andra.

Vi hojåkare är en väldigt oskyddad grupp, vi förlitar oss till ryggskydd, hjälm å ställ. Dessa skyddar mer bara för långsammare farter.

Han som hamnade i rullstol hade allt detta på sig, körde chopper, skulle köra om en bil , som ej såg honom, körde i sin tur om en annan bil, polaren nerträngd i mötande dike, 70 km/tim. Slog av ryggen mellan skylderbladen mot en sten i diket. Förlamad från bröstet å nedåt. Han kör trike numera.

Klockrent inlägg av trådskaparen :tummenupp


Duckie.. du och jag kan ju byta namn?

du har "snygg som fan" och jag "Moral-Tant"

dycker du ska lägga ner ditt överdrivna OOOHHH nej akta flugan tramset!
ooh nej jag spillde lite kaffe på kläderna, måste gå och duscha...

neeej jag körde 1km/h för fprt på 110 väg... NÅGON SKJUT MIG PLS!!!!
och blir det olagligt att skita så skulle du vell spy up skiten istället.


nu blir man vell bannad ifrån forumet för 3e gången, sist var för att jag påpekade att folk var rasistiska.
och första gången för att jag delade med mig av en natts äventyr.

så 3e gången gillt blir det vell nu dÅ? :yoparty

Om du blir bannad, så kan du väl ta och gå en kurs i stavning under väntetiden.....
 
Last edited:

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Jag var ute en rejäl sväng (45mil) med hojen i förrigår och ville se om jag kunde få tillbaka tjusningen med gatåkat. Nja, det fick jag nog inte.

Det var väldigt många riskmoment som man inte såg för 10år sedan...

Nu blir det till att ta licens den 3:e & 4:e på Anderstorp :tummenupp

Då ses vi ju där bägge dagarna......ja visst känner man sig gammal! :D
 

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Ort
WT-hyresrätt
Hoj
RSV1000R Factory
Mmm, då är det inte mycket kvar av det där "lek gärna i 200 när du är ensam på vägen.."

Det verkar vara ett helt vanligt biktförsök.

Det är mycket enklare om man inte bara accepterar att man är ett as – men även gillar att man är ett as. Då kan man liksom "koppla av" när man kör, som man vill.
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Mmm, då är det inte mycket kvar av det där "lek gärna i 200 när du är ensam på vägen.."
Man kan väl leka i höga hastigheter och ändå sakta ned vid riskpunkter, man behöver väl inte hålla stumt bara för att det är lekkörning?

Jag tycker att har man fri sikt så att man ser eventuella möten och utfarter, och där kan sänka hastigheten, så går det att gasa lite extra på "fri väg". Självklart finns alltid risken med djur, men hojåkandet i sig är ju en säkerhetskompromiss.

Om din poäng var just ensamheten på vägen så håller jag med, man är aldrig ensam på allmän väg.
 

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Ort
Malmö
Hoj
Hornet 606
Jag förstår faktiskt inte vart du vill komma?

Det är väl bra att det debatteras? Folk kommer alltid ha olika åsikter och tur är väl det för annars hade det säkert blivit hetshoj.com eller tråkhoj.com av det hela.

Sedan kan man väl tycka att nivån i debatterna blir lite låg ibland men det är forumspolisens( moderatorns ) jobb att lösa. Å andra sidan kan en riktigt hetsig debatt bli den mest underhållande.

Sist men inte minst tänker jag kalla dig dum i huvudet. Du har egen familj och hittar fortfarande på ursäkter för att ge full rulle på allmänn väg. Och vad egoistiskt av dig att tänka på familjen först och inte de andra människorna i trafiken som du riskerar livet på. Så visst är det rätt bra att höra att man är dum i huvudet ibland?
 

Badman

Snigelspår och vita knogar...
Gick med
24 Sep 2007
Ort
Ystad
Hoj
XJ 900 F -92
Välformulerat Bempas !
Jag håller med dig om att det är okej att tänja på (trafik)reglerna när det finns utrymme för det. Om man gör det på ett sånt sätt att man allvarligt riskerar att ställa till en massa elände för sig själv och andra saknar man det omdöme som krävs aktiviteten ifråga (hojåkning).
 

wallbanger

Ny medlem
Gick med
10 May 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Fireblade -92
Klockrent inlägg av trådskaparen :tummenupp


Duckie.. du och jag kan ju byta namn?

du har "snygg som fan" och jag "Moral-Tant"

dycker du ska lägga ner ditt överdrivna OOOHHH nej akta flugan tramset!
ooh nej jag spillde lite kaffe på kläderna, måste gå och duscha...

neeej jag körde 1km/h för fprt på 110 väg... NÅGON SKJUT MIG PLS!!!!
och blir det olagligt att skita så skulle du vell spy up skiten istället.


nu blir man vell bannad ifrån forumet för 3e gången, sist var för att jag påpekade att folk var rasistiska.
och första gången för att jag delade med mig av en natts äventyr.

så 3e gången gillt blir det vell nu dÅ? :yoparty

:D :D :D
 

eled

Guest
Tur att ni inte bor i usa, där är inte pollisen :) frisk överhuvudtaget. Så fort du kör 2 mph över gällande, oftast 55mph så är de där å bötfäller.
I tyskland är det bara något lugnare, fast de är inte kloka där heller. Nä, det är mycket lugnare här. Träffade på en trevlig mc polis i veckan,, fast han var mest intresserad av min mc. Tyckte dock att min skylt var ful, tyskregskylt är stoooor.

Härlig väg jag fick åka i alla fall, från waxholm , sen mot Åkersberga tror jag det heter. Han lotsade mig bra , lugnt tempo .

Får man ha små skyltar i sverige ? Ska registrera in min om ett par månader.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top