Chris Ash skrev:Håll dig på en saklig och sansad nivå om du vill diskutera[/url]
Du är för mycket. Elevrådsmöte snart?
Chris Ash skrev:Håll dig på en saklig och sansad nivå om du vill diskutera[/url]
Chris Ash skrev:Vad som står i deras "gamla bok" är i högsta grad relevant då man diskuterar religionens skuld i krig.
När Ash markerar, vi alla retirerar. :darrarChris Ash skrev:För att jag ville ha ett svar, det var aldrig min avsikt att fortsätta på temat i denna tråd, därav markeringen.
Markus skrev:Varför? Det påverkar inte de beslut som skall/bör fattar för att utrota ondskans axelmakter. Vem bryr sig är ligt talat om varför folk vill vara onda och utrota allt gott som den västerländska civilisationen står för?
t-rex skrev:Komigen nu, du kan väl bättre än att bunta ihop Islam som religion med några dårar med tillgång till flygplan?
Chris Ash skrev:Det är ungefär som Jihad och Islam. Jihad är ett försvarskrig och inget annat.
Skojar du nu, eller?sandstream skrev:Så korstågen hade inget med kristendomen att göra och det faktum att de ville sprida den kristna läran?
Vilka var det som brände kvinnor på bål? :
Och vice versa....sandstream skrev:En typisk religös floskel!
Att man inte kan bevisa att något inte finns gör ju inte att de finns.
Adam och Eva =
Helt klart frivilligt att ställa upp eller inte, men fortfarande taskigt försök till uppmärksamhet av SVT...sandstream skrev:Tycker SVT gör ett bra program och är det någon tävling som strider mot någon av deltagarnas religon så är det ju bara för dem att tacka för sig och åka hem.
Den nya deltagaren, Pastorn, verkar rätt patetisk med tanke på att han redan börjat fuska
Chris Ash skrev:Det tror jag inte att han kan, det kräver nämligen att man är nästan normalbegåvad.
JoUh skrev:Du är ganska långt ute och cyklar om du ens jämför Jihad med korstågen. Vet du inte varför så är det ju än värre...
JoUh skrev:Du är ganska långt ute och cyklar om du ens jämför Jihad med korstågen. Vet du inte varför så är det ju än värre...
Markus skrev:"Palestinierna" är ju ett väldigt vitt begrepp, men om du nu vill generalisera frågan så generaliserar jag svaret: JA
Henken skrev:Nåja, ska leta upp nån tråd om detta.
Bör det inte vara ett försvarskrig om man försöker få tillbaka sitt land från ockupanter.
Chris Ash skrev:Istället för att svara som en kinkig unge så får du gärna förtydliga vad du menar.
Bägge är heliga krig, med mer eller mindre stöd i respektive religion. Längre än så sträckte sig inte min jämförelse, vilket tydligt framgår om man läser efterföljande inlägg.
JoUh skrev:Nu vet jag inte hur pass väl påläst du är i dessa två religioner, men krig saknar grund i kristendomen medan islam/koranen uppmanar till krig.
När vi sedan jämför dessa så måste det framgå att ett "kristet krig" är ett påfund av människor som du inte kan lasta religionen i sig för. Annat är det med jihad som det uppmanas till i den för muslimerna heliga koranen.
Chris Ash skrev:Precis, men jihad är försvarskriget, terrordåden finner du inget stöd för.
Det var det jag menade med min "jämförelse".
JoUh skrev:Har du en koran nära till hands? Så jag kan visa dig att detta med "försvarskrig" är rent skitsnack...
Chris Ash skrev:Nej, men du kan visa mig i alla fall.
JoUh skrev:Att islam skulle vara en fredens religion är något muslimerna skyltar med bara. Islam kan tyvärr inte geografiskt samexistera med andra religioner, då alla andra är "kuffar" och bör/skall/får dödas/fördrivas...
Markus skrev:Man hade kunnat förvänta sig att ett dylikt påstående skulle bemötas av antingen stenkastarna eller De Lärda, men icke.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|