Alla som är intresserade att sälja hoj på ett annorlunda sätt!!

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Sala
Hoj
CRF 450 -09, SRAD Turbo -97, Gpz 1100 T -84
GIXXERMAN skrev:
Först va priset 1000kr och 90 andelar men då tyckte folk att det var för dyrt
så jag ändrade till 300kr och 300 andelar, jag tror jag blir galen....Det är iallafall ca 50 pers som har visat intresse.
mvh

Hej,

Ja har inte orkat läsa vad du säljer för hoj, men jag är intresserad av att vara med. Lurendrejirisken borde inte vara så stor i ett sånt här fall. Såg nåt inlägg där någon varnade för risken om det, men vem vill/törs göra nåt sånt :död

Berätta hur det kommer att arrangeras.
 

goodspeed

I've seen your daughter, man she's cute.
Gick med
23 Sep 2003
Ort
Landet
Hoj
Yamaha R1 -05
GIXXERMAN skrev:
Först va priset 1000kr och 90 andelar men då tyckte folk att det var för dyrt
så jag ändrade till 300kr och 300 andelar, jag tror jag blir galen....Det är iallafall ca 50 pers som har visat intresse.
mvh


Sensmoralen med mitt inlägg var att det är hojjen som är för dyr. Om man tar din hoj så är det vettigt att minska kostnaden för varje andel. Vill man ha större vinstchans så köper man fler andelar, logiskt! Men Jag vill både ha "billiga" lotter och hyfsad vinstchans. Alltså är hojjen för dyr för att vara i mitt intresse.
Vad gäller ovanstående så för jag endast min egen talan.
Det finns säkert de som tycker din cykel är intressant och värt att delta i det lotteriet.

//Tobbe
 

marten_larsson

Mårten
Gick med
11 Sep 2003
Ort
Lund/Göteborg
Hoj
GSX-R 750 -91, DR650 -92
goodspeed skrev:
Sensmoralen med mitt inlägg var att det är hojjen som är för dyr. Om man tar din hoj så är det vettigt att minska kostnaden för varje andel. Vill man ha större vinstchans så köper man fler andelar, logiskt! Men Jag vill både ha "billiga" lotter och hyfsad vinstchans. Alltså är hojjen för dyr för att vara i mitt intresse.
Vad gäller ovanstående så för jag endast min egen talan.
Det finns säkert de som tycker din cykel är intressant och värt att delta i det lotteriet.

//Tobbe

Är inne på samma spår, hade det varit en äldre hoj och därmed "billigare" så hade jag helt klart varit med på det... Får inte ens köra hojjen förrän om två år och när jag väl får så är försäkringspremien högre än min årsinkomst... Visserligen kan man ju se det som en chans att sälja den för 75-80 000kr om man vinner men jag har inte nån större lust att få hit massa prutare som prutar på redan bra pris, något som alla jag försökt sälja något till innan har gjort.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Just nu... tillåter jag inte detta! Men, för att glädja er lite... så Kanske jag kommer lite senare att utföra sånt här lotteri med på förstasidan med just era hojar. Ja med tillåtelse då såklart. :)

Vore det nått? att t.ex varje månad eller, ja tills det att man fått in nog med betalningar att det täcker hojens själiga / vettiga kostnad / pris.
 

marten_larsson

Mårten
Gick med
11 Sep 2003
Ort
Lund/Göteborg
Hoj
GSX-R 750 -91, DR650 -92
Swedie skrev:
Just nu... tillåter jag inte detta! Men, för att glädja er lite... så Kanske jag kommer lite senare att utföra sånt här lotteri med på förstasidan med just era hojar. Ja med tillåtelse då såklart. :)

Vore det nått? att t.ex varje månad eller, ja tills det att man fått in nog med betalningar att det täcker hojens själiga / vettiga kostnad / pris.

Hehe, snällt av dig att tillåta dig själv göra sånt :tummenupp
 

goodspeed

I've seen your daughter, man she's cute.
Gick med
23 Sep 2003
Ort
Landet
Hoj
Yamaha R1 -05
Swedie skrev:
Vore det nått? att t.ex varje månad eller, ja tills det att man fått in nog med betalningar att det täcker hojens själiga / vettiga kostnad / pris.

Vems hoj tänker du sälja då? De som ger dig mest pengar eller de som varit medlemmar längst? Blev bara tvungen att fråga. Fast du har nog inte tänkt så långt*.


*not trying to say you're an idiot :tungan
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
eftersom jag är en diktator väljer jag den jag tycker bäst om... hehe. Nä. men det får väl bli o ansöka o så får man gå efter listan eller nått.

sen ska jag ju ha flera miljoner i förtjänst oxå... :rolleyes:
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Swedie skrev:
eftersom jag är en diktator väljer jag den jag tycker bäst om... hehe. Nä. men det får väl bli o ansöka o så får man gå efter listan eller nått.

sen ska jag ju ha flera miljoner i förtjänst oxå... :rolleyes:


O ja som kom på det borde få första tjing OM jag skulle vilja sälja... :va

Men jag tror jag behåller min trotjänare ett par år till för att bevisa att det går att köra lätt uppemot 12 000 mil utan större problem, samt att det går att rasta"ungtuppar" R1:eek:r rakt fram fortfarande :Bugar :hihi

Jag har ju lite andra funderingar runt sporthoj(mc över lag) som säkerligen skulle intressera folk härinne(lite ett sätt att kombinera mc åkande med en inkomst!!)...men får väl fundera om jag törs väcka lite ny frisk höstdebatt, ni får väl locka mig lite.
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top