Allergisk mot getingar & bin.

rBy

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
Zipp zapp nada, no more.
Catman skrev:
2344682
Jag har dock alltid med mig Betapred och en Epipen(en spruta som "huggs" in i låret och pumpar ut bla adrenalin.)
Vågar man lägga ner mer i kurvorna efter man huggit in en sådan spruta i låret?:va :tungan

Sp3

Ny medlem
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
Speed Triple -01
Jag kilade fast en geting i runt 100 km/h mellan kragen och sidan av halsen i förrgår, stack till direkt men det gick att pilla bort den i farten. Nu hoppas jag bara att Herr Sannolikhet ser till att det dröjer länge innan nåt liknande händer igen

Dominator-Rocks

Guest
Sp3 skrev:
2346849 Jag kilade fast en geting i runt 100 km/h mellan kragen och sidan av halsen i förrgår, stack till direkt men det gick att pilla bort den i farten. Nu hoppas jag bara att Herr Sannolikhet ser till att det dröjer länge innan nåt liknande händer igen

Ärligt alltså vad är det för JÄVLA MATRIX getingar ?! :näsblod

Dominator-Rocks

Guest
obruT skrev:
2347025 funkar INTE så bra på getingar.

Det gör det visst det enda du måste göra är å´riva den batterierna och koppla in 230 :D

Ärligt så tycker jag det funkar hyffsat p ågetingar me´ !

Kungen

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2003
Hoj
R1-05,Suzuki GSX550ES-82 MED Växelindikator
se till att skydda halsen och ha en spruta med dig.
blir du stucken bör du känna det och du kan få stop på hojen och sätta sprutan

lycka till

noran67

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2006
Hoj
Thunderace
satt nu på semestern o drack öl ur burk så när sista klunken skulle ner så kände jag något på läppen o ställde ner burken, ut kom en stor geting ...inte roligt om jag svalt den..............

Dominator-Rocks

Guest
noran67 skrev:
2347055 satt nu på semestern o drack öl ur burk så när sista klunken skulle ner så kände jag något på läppen o ställde ner burken, ut kom en stor geting ...inte roligt om jag svalt den..............

Nästa gång gör du såhär för att undvika missöden, Öppna pssccht klunka klunka klunka släng burken, å sen när du blir törstig igen så upprepar du bara samma procedur! :tummenupp :tummenupp :tummenupp

noran67

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2006
Hoj
Thunderace
Dominator-Rocks skrev:
2347071 Nästa gång gör du såhär för att undvika missöden, Öppna pssccht klunka klunka klunka släng burken, å sen när du blir törstig igen så upprepar du bara samma procedur! :tummenupp :tummenupp :tummenupp

kul det är bra

Zalfus

Medlem
Gick med
27 Feb 2006
Hoj
S1000RR -12 racehoj
Sp3 skrev:
2346849 Jag kilade fast en geting i runt 100 km/h mellan kragen och sidan av halsen i förrgår, stack till direkt men det gick att pilla bort den i farten. Nu hoppas jag bara att Herr Sannolikhet ser till att det dröjer länge innan nåt liknande händer igen

blev också stucken på halsen för ett par veckor sen, på nåt sätt så var den kvar och så stack den jävlen mig i fingret när jag skulle ta bort den. Lita inte på sannolikheten för samma sak hände två dar senare, fast då endast på halsen!

RRacer

Medlem
Gick med
13 Jun 2003
Hoj
PW50
noran67 skrev:
2347055 satt nu på semestern o drack öl ur burk så när sista klunken skulle ner så kände jag något på läppen o ställde ner burken, ut kom en stor geting ...inte roligt om jag svalt den..............

Den rutinerade öldrickaren lägger alltid snusdosan ovanpå en obevakad burk. :fakta :öl :mattias

noran67

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2006
Hoj
Thunderace
RRacer skrev:
2347108 Den rutinerade öldrickaren lägger alltid snusdosan ovanpå en obevakad burk. :fakta :öl :mattias

den var bevakad hade burken i handen hela tiden , men på nått sett lyckades den fulingen komma in , den var väl sugen på en fylla.

Strömma1

Strömma
Gick med
2 Jun 2006
Hoj
GSX 1100 EF/ES
Är är inte speciellt rädd för getingar , men är väl inte direkt ett fan heller. Har som tur är aldrig fått in en geting i hjälmen som har varit i skick till att göra något, än så länge kanske ska tilläggas :va

Var dock ute på en tur till Nyköping för ett tag sedan, och med var en tjej som var rätt så grön, så tempot var väl inte alltför högt. Varmt förstås, alltså ingen buff eller scarf. Eget fika med förstås och en del andra prylar i en ganska tung ryggsäck. Vid sista stoppet i Kolmården i hemväg säger tjejen att hon hittar själv, ni som vill åka lite fortare kan åka. Tog tacksamt emot vinken och jag och GixxerTiger ökar tempot in mot stan :)

Kommer ned på sista biten av strandvägen som är skitkul, och dessutom sista chansen innan motorvägen, så hurraaaaa. Hinner komma upp i lite anständig fart när det smäller till i halsen. Svär lite över avsaknaden av buffen, men tror att eländet studsade iväg. Känner snart att något rör sig innanför stället, vilket resulterar i en spännande regndans i hygglig fart, kryddad med en ryggsäck som far som en pendel :huvet

Lyckas stanna utan att göra något dumt och inleder ett krig mot sötnosen samtidigt som GixxerTiger stannar och undrar vad f-n jag håller på med. Känner något som kryper på sidan och klipper till så det knakar. Pustar segerviss ut, slappnar av och tänder ett bloss. Vi inväntar sedan tjejen igen, vilket tar ett par minuter, då vi ändå har stannat. Inte en tanke på att ta av stället och kolla. Fortsätter sedan in mot stan, lite sur över att det roliga försvann. Resulterar i att när jag går ut på sista rakan in mot stan åker tempot upp igen då man har lite aggresioner att leva ut, då sticker det fega kräket mig i höften :4skrika

Ny regndans innan man står still. Vet inte om getingar överlever efter ett stick, men bara för att visa vem som var mest macho av oss så fick han vara kvar i stället till jag kom hem. Övervägde först att köra fanstyget i micron, men nöjde mig med att kremera honom över askoppen på balkongen :brinnerup

Är inte allergisk mot getingar som sådana, men definitivt mot att ha en så intim kontakt med dom i högra fart. Kommer nog inte ens att stoppa in en Expressen innanför stället mer. Mitt råd, gör vad ni kan för att slippa få in skiten någonstans, sticket kanske inte är farligt, men resten hojturen kan vara det :rolleyes:

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Jag har setts toknita på huvudled i stad (minns fan inte vad hålan heter) i rusning och kasta av mig hjälmen följt av krigsdans... En geting fastnade mellan hjälmen och tinningen när jag öppnade visiret en stund, för jefla äckligt var det men jag blev tack vare min enormt manliga panik aldrig stungen!

Kokke

Ny medlem
Gick med
21 May 2004
Hoj
Vad ska det bli härnäst?
Förra sommaren blev jag faktiskt stucken 2 ggr av geting eller bi.

Första gången åkte jag med visir uppe och solglasögon. Fick in en geting mellan solglasögat och ögat som stack mig! :död Snacka om att jag viftade med armarna innan jag kom på (likt långben på julafton) att det kan vara idé att hålla i styret oxå. Ruggig upplevelse.

Nästa gång var mindre dramatisk. Biet eller getingen studsade på halsen och ramlade ner innanför skinnstället. Stack mig nere på bröstet typ...

Om nu detta var intressant för trådskaparen men nu har jag fått det sagt i alla fall :D

Strömma1

Strömma
Gick med
2 Jun 2006
Hoj
GSX 1100 EF/ES
Dawg skrev:
2347210 Jag har setts toknita på huvudled i stad (minns fan inte vad hålan heter) i rusning och kasta av mig hjälmen följt av krigsdans... En geting fastnade mellan hjälmen och tinningen när jag öppnade visiret en stund, för jefla äckligt var det men jag blev tack vare min enormt manliga panik aldrig stungen!
Egentligen ska man väl inte klaga, det är ju oftast adrenalin kicken, och den får man ju i vilket fall :D

BigAir

Gick med
13 Jun 2006
Hoj
husky
Jag hatar alla små kryp och flygande insekter, hinner inte mer än 4 m utan brillor nu på sommaren så är ögonen igenproppade av knott, mygg och annat skrot :/

Det värsta är när sakerna fastnar i hjälmspringan osv. Fick en humla där en gång, brännde till rejält! :squid

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln