Allsvenska hockeytråden

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Derby-förlust?!:va Men jag måste säga att jag är lite besviken på DIF's spel, tydligen (jag såg inte matchen) så var det inget vidare men just grejen är att det verkar som vi måste ha Landeskog för att kunna vinna!

Ah, var inte han med?
Det förklarar saken och JA jag tror han behövs för att vinna iaf i början.
När laget väl "lyft" så går det nog bättre, men just nu "lyfter" bara han laget.

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
...gött med vinst igår igen, men det är då f*n vad det skall vara svajigt och nervigt mot "givna" vinster ibland...klassiskt leksandsfenomen för övrigt.

/J

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Ah, var inte han med?
Det förklarar saken och JA jag tror han behövs för att vinna iaf i början.
När laget väl "lyft" så går det nog bättre, men just nu "lyfter" bara han laget.

Nä, han var sjuk, ont i halsen tydligen + att bla. Johner och Linkan är skadade. Jag hoppas att du har rätt, annars blir det jeffligt jobbigt om det blir spel i NHL den här säsongen.:fakta

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Tre stabila uppe i Haparanda är fint, synd på ett insläppt mål med minuten kvar.

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRGGGGGGGGGHHHHHHHHHHHHH Inte för att jag har så mycket att säga, men jag kände att jag ville kommentera något...:D Prognosen inför kvällens match ser bra ut, med Landeskog, Johner och Bremberg tillbaka!

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Valet-och-kvalet om jag skall åka upp å se matchen mot Asplöven imorgon. :va
Jag har bokat in en bakfylla på Lördag och då lär man ju börja i tid. :)

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRGGGGGGGGGHHHHHHHHHHHHH Inte för att jag har så mycket att säga, men jag kände att jag ville kommentera något...:D Prognosen inför kvällens match ser bra ut, med Landeskog, Johner och Bremberg tillbaka!

Rättelse, det ser lika jävligt ut som vanligt! Om inte det där laget lyfter med dom förstärkningar man har fått så är det lika bra att lägga ner verksamheten!:fakta Så jag får nog stå fast vid mitt tidigare uttalande: AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR GGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG GGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG GGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG GGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG GGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG GGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG GGGGGGGGGGGGGGGGGGGHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH HHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH HHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH HHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH HHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH HHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH HHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH HHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH HHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH HHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!111:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:mad::mad::mad::mad:

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Dags å bli Leksing, Pluggen? :va

Ja, eller nå't! Nu börjar jag fan ruttna på den här klubben, fan dom försöker ju fan inte ens! Jag har stöttat det här laget i många år och bl.a. sett DIF Mora på hovet med 3500 av dom närmast sörjande, men nu börjar jag fan lessna när dom inte ens FÖRSÖKER! Är det så jefla mycket begärt?:huvet:huvet Fy fan!:zpy

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Ja, eller nå't! Nu börjar jag fan ruttna på den här klubben, fan dom försöker ju fan inte ens! Jag har stöttat det här laget i många år och bl.a. sett DIF Mora på hovet med 3500 av dom närmast sörjande, men nu börjar jag fan lessna när dom inte ens FÖRSÖKER! Är det så jefla mycket begärt?:huvet:huvet Fy fan!:zpy

Jag de e fan surt.
Har själv stått å skrikit när dom glömmer hjärtat i omklädningsrummet. :(
Dom unga DIF'arna gjorde sitt uppe i Tegera, men dom gamla... :zpy
Vinner man inte med Landeskog så blir det nog fan en tuff säsong.

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
...Vinner man inte med Landeskog så blir det nog fan en tuff säsong.

Ja, det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk...:( Nä, jag lägger ner hockeyn, DIF kan ringa mig när dom har tagit sig tillbaka till ES, annars kan det vara, jag ser hellre att man lägger ner hockey-sektionen så kan folk byta lag om dom vill eller vad fan som helst...:(:(

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Ja, det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk...:( Nä, jag lägger ner hockeyn, DIF kan ringa mig när dom har tagit sig tillbaka till ES, annars kan det vara, jag ser hellre att man lägger ner hockey-sektionen så kan folk byta lag om dom vill eller vad fan som helst...:(:(

Okey?
Stöd ditt lag istället, jag tror det är just den där attityden hos supportrarna som fått dif dit dem är idag, en sån press spelarna har på sig tär ju uppenbarligen på dem.
Om supportrarna kunde visa lite glädje i sitt lag o va nöjda var de än spelar så vågar de ju spela ut sitt register mera.

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Okey?
Stöd ditt lag istället, jag tror det är just den där attityden hos supportrarna som fått dif dit dem är idag, en sån press spelarna har på sig tär ju uppenbarligen på dem.
Om supportrarna kunde visa lite glädje i sitt lag o va nöjda var de än spelar så vågar de ju spela ut sitt register mera.

Jag HAR stöttat mitt lag, det enda jag begär är att dom ska FÖRSÖKA, är det så mycket begärt? Det anser jag att fansen har rätt att kräva! En av anledningarna till att jag började gå på hockey var just att det gick dåligt, men då visade DIF åtminstone att dom försökte lösa problemet, det gör dom inte nu...

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Jag HAR stöttat mitt lag, det enda jag begär är att dom ska FÖRSÖKA, är det så mycket begärt? Det anser jag att fansen har rätt att kräva! En av anledningarna till att jag började gå på hockey var just att det gick dåligt, men då visade DIF åtminstone att dom försökte lösa problemet, det gör dom inte nu...

Det verkar finnas så många individer bland DIF-fansen som begär s¨mkt mer än att de bara ska försöka.
Jag tror som sagt att dem försöker men som du själv varit inne på så är det nog snarare en mental coach de behöver än något annat för med den press de har på sig så verkar det låsa ihop sig totalt.
Finns ju ingen hockeyspelare på den här nivån som egentligen medvetet åker runt o lallar men har man pressen på sig o de går lite dåligt så går man omedvetet ner i tempo o ingenting flyter på ordentligt.
Räcker o kolla till sig själv när man är iväg o latjar lite innebandy med polarna, trillar det in några enkla mål så springer man runt som en tok o vinner alla bollar o petar in några till, får man däremot några bollar emot sig i början då tycker man att man springer runt lika mycket som vanligt men allt går emot en, men tänker man efter så lallar man ju bara runt och det är därför det går dåligt.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Shit! Sällskapet till matchen ikväll har fått förhinder. :mad:
Åka dit själv eller TV'n? :va

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection