Allsvenska hockeytråden

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jag hade nog passat på att glo på TVn, men de e väl för jag bara har TV10 så man får passa på när de bjuds där =)

Å här lexar du upp Pluggen om att vara supporter! :7peta ;)
Köpte en enkel på ståplats sen ringde några polare som var på väg! :)
Blir att se stjärnorna vinna på plats ikväll. :Bugar

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Å här lexar du upp Pluggen om att vara supporter! :7peta ;)
Köpte en enkel på ståplats sen ringde några polare som var på väg! :)
Blir att se stjärnorna vinna på plats ikväll. :Bugar

Jag är Boforsare, när såg du senast en BIK match på TV, det händer inte :D
Men ja, jag är en rätt dålig supporter, har väl en handfull matcher på plats de senaste åren, men får väl skylla på att jag trots allt bor hela 5 mil från arenan o jobbar kväll/natt så det är svårt att hinna med :D

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Jag är Boforsare, när såg du senast en BIK match på TV, det händer inte :D
Men ja, jag är en rätt dålig supporter, har väl en handfull matcher på plats de senaste åren, men får väl skylla på att jag trots allt bor hela 5 mil från arenan o jobbar kväll/natt så det är svårt att hinna med :D

Tssssk...frugan börjar 05.00 om dagarna, och tjatar på mig att vi borde åka på mer hemmamatcher uppe i Leksand, nätta ~17 mil bort, min bil hittar till Tegera själv.. :hihi

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Tssssk...frugan börjar 05.00 om dagarna, och tjatar på mig att vi borde åka på mer hemmamatcher uppe i Leksand, nätta ~17 mil bort, min bil hittar till Tegera själv.. :hihi

Svårt o hinna med matcher när man börjar 18 o matcherna börjar 19, hinner inte riktigt klämma in 12 timmars arbete där mellan 18-19 inkl 35 minuters körtid till hallen :D

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Det verkar finnas så många individer bland DIF-fansen som begär s¨mkt mer än att de bara ska försöka.
Jag tror som sagt att dem försöker men som du själv varit inne på så är det nog snarare en mental coach de behöver än något annat för med den press de har på sig så verkar det låsa ihop sig totalt.
Finns ju ingen hockeyspelare på den här nivån som egentligen medvetet åker runt o lallar men har man pressen på sig o de går lite dåligt så går man omedvetet ner i tempo o ingenting flyter på ordentligt.
Räcker o kolla till sig själv när man är iväg o latjar lite innebandy med polarna, trillar det in några enkla mål så springer man runt som en tok o vinner alla bollar o petar in några till, får man däremot några bollar emot sig i början då tycker man att man springer runt lika mycket som vanligt men allt går emot en, men tänker man efter så lallar man ju bara runt och det är därför det går dåligt.

Visst, det finns säkert ett gäng som kräver ideliga vinster, och en spikrak väg tillbaka till ES, men dom flesta av oss gör inte det! Däremot blir jag skogstokig när det är uppenbart att DIF inte har en klar plan för hur man ska ta sig tillbaka till ES, inte har en plan för hur man ska lösa det pissdåliga spelet. Man måste signalera till fansen att vi betyder något, men det gör dom inte!

Tvärtom så verkar det som att DIF tror att vi är till för dom, utan att inse att det är VI, fansen OCH föreningen som är DIF. DIF agerade inte när det gick dåligt förra säsongen, och det verkar som att styrelsen inte lärt sig ett piss sen förra säsongen, och därför skulle jag inte bli ett skit förvånad om det blir kvalserien, men åt fel håll!

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Visst, det finns säkert ett gäng som kräver ideliga vinster, och en spikrak väg tillbaka till ES, men dom flesta av oss gör inte det! Däremot blir jag skogstokig när det är uppenbart att DIF inte har en klar plan för hur man ska ta sig tillbaka till ES, inte har en plan för hur man ska lösa det pissdåliga spelet. Man måste signalera till fansen att vi betyder något, men det gör dom inte!

Tvärtom så verkar det som att DIF tror att vi är till för dom, utan att inse att det är VI, fansen OCH föreningen som är DIF. DIF agerade inte när det gick dåligt förra säsongen, och det verkar som att styrelsen inte lärt sig ett piss sen förra säsongen, och därför skulle jag inte bli ett skit förvånad om det blir kvalserien, men åt fel håll!

Dags o säga tack o hej till ett helt gäng ledare o säga hej till ett gäng hungriga ledare som trivs i allsvenskan o vågar leda ett lag i allsvenskan istället för o leva kvar i gamla tider o tycka att vi minsann inte ska va här o bla bla.
Komma till den insikten som Leksand o Malmö börjar komma till nu, så kommer det sportsliga komma på köpet.

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Underbar match ikväll, och härligt att se grabbarna njuta av det. Appelgren är verkligen kanon...Raffl! Pang-bom!

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Dags o säga tack o hej till ett helt gäng ledare o säga hej till ett gäng hungriga ledare som trivs i allsvenskan o vågar leda ett lag i allsvenskan istället för o leva kvar i gamla tider o tycka att vi minsann inte ska va här o bla bla.
Komma till den insikten som Leksand o Malmö börjar komma till nu, så kommer det sportsliga komma på köpet.

Precis så är det, man kan inte köra med "vi spelade faktiskt final 2010" Eller "vi är mesta mestarna" allt det är fantastiskt ointressant, det som gäller nu är att lösa problemet, personligen så tror jag att en ny tränare istället för Ayatollah Berglund och en mental coach skulle göra mycket, om inte annat så för fansen. En coach som gnäller offentligt och pekar ut enskilda spelare som Challe gör/gjort funkar inte!:fakta Nu spelar vi i AS, det är inte roligt, men det är så det är, LÖS PROBLEMET!

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Amen el-pluggo, Challe kan inte hålla huvudet kallt, och bidrar till den negativa spiralen...han skall lyfta sina spelare, inte sänka dem i direktsändning.

Han borde kliva av innan det är rökt...

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Amen el-pluggo, Challe kan inte hålla huvudet kallt, och bidrar till den negativa spiralen...han skall lyfta sina spelare, inte sänka dem i direktsändning.

Han borde kliva av innan det är rökt...

Japp! Jag har inga problem med att en tränare hudflänger en spelare, men det ska fan inte göras offentligt! Det pratas mycket om att han borde kliva av som tränare på DIF's forum, många skulle vilja ha Janne Karlsson från Växjö eller om man ska vara LITE realistisk, inte för att det spelar någon roll, Challe kliver inte åt sidan så skulle en del vilja ha Hans Särkijärva från DIf J20! Ska man ändå drömma så vafan, slå på stort, själv drömmer jag om Viktor Tikhonov!:D

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Underbar match ikväll, och härligt att se grabbarna njuta av det. Appelgren är verkligen kanon...Raffl! Pang-bom!

KRIGARE! :Bugar
Nåväl, bättre lag har nog varit och hälsat på...
Skönt ändå med en trea! :)
Gick det fram i TV'n att det är världens bästa klack?

Hoppa om ni älskar LIF! :hoppa

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...