Allsvenska hockeytråden

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Yupp, såg.
Känns som Ryno, Filip, Tobbe, Jacob och några till är rena kapen.
Som du skriver, vore kul å se vad andra lag betalar.
Har inget att jmf med, men det ser spontant lite skevt ut inom LIF.

Hittade nån lista från förra året.
Noterbart var väl att BIK låg på samma summa som två andra lag längst ner, de två andra lagen spelar inte längre i allsvenskan.

Varför tar inte journalister reda på sånthär längre? De har blivit så förbannat lata, det är för mycket jobb o kanske inte genererar tillräckligt med läsare, då är det lättare att skriva om Billy 5 år som åt en Billys med en råtta på.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Hittade nån lista från förra året.
Noterbart var väl att BIK låg på samma summa som två andra lag längst ner, de två andra lagen spelar inte längre i allsvenskan.

Varför tar inte journalister reda på sånthär längre? De har blivit så förbannat lata, det är för mycket jobb o kanske inte genererar tillräckligt med läsare, då är det lättare att skriva om Billy 5 år som åt en Billys med en råtta på.

Hörde av någon att vi låg i paritet med Elitserieklubbarna (ingen källa dock :( ).
Gör vi det har vi kanske inte riktigt fått valuta för pengarna de senaste åren. :3freak

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Gör vi det har vi kanske inte riktigt fått valuta för pengarna de senaste åren. :3freak

..Nej, det har vi inte men det är ingen nyhet. Vi har ju dominerat grundserien år ut och år in med legoknektar med hög lägstanivå. Tyvärr känns de som att de mest set LIF som en mellanstation med bra pröjs utan att behöva ta ut sig. Varje år när det dragit ihop sig till kvalserie så har lagen med hjärta lyft sig och legoknektarna vikt ner sig. Det är ju inte värt att täcka skott med tänderna för ett lag som de ändå bara tänkt mjölka på pengar en säsong eller två....

Näe, i år känns det kul för första gången på 6-7 år. I år känns det som om det där unga hungriga spelarmaterialet, som började imponera förra året, har etablerat sig och fått rutin.. Det gör att det blir en spännande kvalserie för tänk om de gör som alla andra lag med hjärta gjort de senaste åren; reser sig, krigar och blir ännu bättre!

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
..Nej, det har vi inte men det är ingen nyhet. Vi har ju dominerat grundserien år ut och år in med legoknektar med hög lägstanivå. Tyvärr känns de som att de mest set LIF som en mellanstation med bra pröjs utan att behöva ta ut sig. Varje år när det dragit ihop sig till kvalserie så har lagen med hjärta lyft sig och legoknektarna vikt ner sig. Det är ju inte värt att täcka skott med tänderna för ett lag som de ändå bara tänkt mjölka på pengar en säsong eller två....

Näe, i år känns det kul för första gången på 6-7 år. I år känns det som om det där unga hungriga spelarmaterialet, som började imponera förra året, har etablerat sig och fått rutin.. Det gör att det blir en spännande kvalserie för tänk om de gör som alla andra lag med hjärta gjort de senaste åren; reser sig, krigar och blir ännu bättre!

Håller med om allt! :)

Och vad gäller spelarlöner så syns nog inte allt i lönebudgeten.
Har svårt att se att vi ligger i paritet med HV utan att dom ger lite "på andra sätt".
Eller att Ryno skulle spela för 1/3 av Gabbes lön.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Seger mot Mora borta idag Pluggen. :)
Dom slänger åt er lite halmstrån då och då...

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Tjoho! Jag hade ju dagar kvar på min S24-månad så nu kan jag ju kika på Leksand när de besegrar Troja Ljungby...:banana:banana
Hade helt och hållet glömt bort det. Trodde den månadsprenumerationen var slut.

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Ikväll är det spännande matcher.
Om Örebro fortsätter på sin dipp o Djurgården vinner så byter dem plats vid strecket.
Södertälje har möjlighet att gå upp på top3, men då krävs en ganska stor seger över BIK.

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Ikväll är det spännande matcher.
Om Örebro fortsätter på sin dipp o Djurgården vinner så byter dem plats vid strecket.
Södertälje har möjlighet att gå upp på top3, men då krävs en ganska stor seger över BIK.

Hihi!:hihi

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Nej NU börjar matchen, det var bara en lite uppvärmning första 18 sekunderna.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Klart BIK vinner när SSK blir bestulna på kvitteringen.

Härligt Pluggen två i rad. :)

Örebro fortsätter sin kräftgång.

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Klart BIK vinner när SSK blir bestulna på kvitteringen.

Härligt Pluggen två i rad. :)

Örebro fortsätter sin kräftgång.

Va hände? Jag missade tredje perioden, gick iväg på lite partaj.

Underbart att Örebro tappar under strecket, nu jävlar lär det vara liv på "supportrarna" :D

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år