Allsvenska hockeytråden

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Dom två vinsterna för BIK mot DIF kan vara väldigt viktiga.
Tror tyvärr DIF är avhängda nu (bra för alla i kvalserier).
Örebro och IKO kvar nu för att ta sig upp.
Örebro-BIK blir den avgörande för vem som tar sig upp.

Det blir ett spännande derby minsann! :)

Visst är det så, säsongen är över! Nu hoppas jag att DIF tar sig en funderare på vad dom vill med hockeyn...

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Sådär ja, det var ju inte fel med hockey på after ski :p

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Hoppas på Örebro jag med, DIF är det lite kul att se få slita lite (mest pga kaxiga supportrar i min närhet, om hur enkelt det skulle bli :hihi ), och vad jag anser om BIK passar inte i skrift... :rolleyes:

Ja jag håller med, det ser ju lovande ut so far.

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Vilka håller ni på i kvalet till allsvenskan då?
Björklöven känns ju som ett bra alternativ, sen är det väl hugget som stucket mellan Hästen o KHK

SkaD

Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Vilka håller ni på i kvalet till allsvenskan då?
Björklöven känns ju som ett bra alternativ, sen är det väl hugget som stucket mellan Hästen o KHK
Björklöven har ju vart på upptåg länge, och senast de var ett lite bättre lag så var det underhållande hockey. så jag håller nog för dem. Vita hästen liksom, vadfan är det? :tungan Känns B. Likså karlskrona.
Tingsryd har ju varit med så länge så de har blivit ordentligt tråkiga

SkaD

Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Dif leder och bofors likaså ... fandå, kan inte bara Örebro stoppa in sista spiken i kistan så att KS blir klart ikväll

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
:
Dif leder och bofors likaså ... fandå, kan inte bara Örebro stoppa in sista spiken i kistan så att KS blir klart ikväll

Trodde nog Örebro skulle fixa det hemma.
BIK verkar få det i egna händer på hemmaplan mot "jumbon", men, men...:)

EDIT: Vet inte om direktrapporteringen funkar, jag hittar bara en 10'a på BIK? :hihi

Last edited:

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
:

Trodde nog Örebro skulle fixa det hemma.
BIK verkar få det i egna händer på hemmaplan mot "jumbon", men, men...:)

EDIT: Vet inte om direktrapporteringen funkar, jag hittar bara en 10'a på BIK? :hihi

En 10a pga att Berglund avslutade fast det var avblåst, han hörde inte ett skit.
Gjorde en dragning o ett avslut fast det var avblåst o backarna fortsatte spela dessutom oså får man en tia, kanon.

Men hur som, sådär ja!

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Björklöven har ju vart på upptåg länge, och senast de var ett lite bättre lag så var det underhållande hockey. så jag håller nog för dem. Vita hästen liksom, vadfan är det? :tungan Känns B. Likså karlskrona.
Tingsryd har ju varit med så länge så de har blivit ordentligt tråkiga

Björklöven är ju ett gammalt klassiskt lag, eller det förra Björklöven iaf, så det vore ju roligt.
Hästen tänker jag väl främst på att det ändå är en större stad, men ja, vilka fan är Vita Hästen?! :D

Lajo

Same same but different..
Gick med
26 Aug 2010
Hoj
-00 Suzuki TL1000S
På tal om löven så måste jag nämna deras klack också. Var ner och försökte heja fram mitt leksand i kvalet mot just löven för ett antal år sen och partajade då med deras klack. Helschyssta med massor av humor. En av de roligare kvällar jag haft faktiskt. Nu KAN det ju ha med att göra att dom spöade skiten ur oss då, otippat?:hihi

DIF får nog ställa in sig på spel i AS någon säsong framöver.. :rolleyes:
Å vad gäller LIF så börjar man bli luttrad.. Hoppas kan man ju alltid göra.:näsblod

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Hoppas kan man ju alltid göra.:näsblod

Ja, men i år har vi ju det vi saknat alla de andra gångerna de senaste 5-6-7-8 åren.. Ett lag som präglas av hjärta och som höjt sig när det hettat till.

Tidigare säsonger har det bara varit en massa liknöjda legoknektar som förvisso haft en hög lägstanivå men som aldrig velat göra det där extra. Så man har rutinmässigt sopat banan med seriens svagare lag medan man fått stryk när en vinst hade kostat blod, svett och ett par tappade tänder.

I år finns ett samansvetsat lag som har det där krigarhjärtat. Visserligen saknas kanske lite rutin som knektarna hade vilket medfört att man nonchalant har kunnat torska mot bottenlagen men mycket viktigare är att man krigat när man fått motstånd och kunnat vinna viktigare matcher mot topplagen.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Nu börjar det på riktigt! :)
Ska bli ruggigt spännande att se hur allsvenska lagen står sig mot Timrå och Rögle.

Tips: LIF å SSK klättrar till eliten. :banana

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
God morgon, varsegod. Jag mår illa.

Det är samma här om det kan vara till någon tröst.. DIF, sämst när det gäller!:fakta

Jag är så jeffla less på skiten, på det viset är det skönt att skiten är över, att slippa se sitt lag svika när det gäller...

Last edited:

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Det är samma här om det kan vara till någon tröst.. DIF, sämst när det gäller!:fakta

Jag är så jeffla less på skiten, på det viset är det skönt att skiten är över, att slippa se sitt lag svika när det gäller...

Hade vi legat 4-7a merparten av säsongen hade jag vart nöjd nu, men tappa kvalserien 2 ggr såhär suuuuger. Blir inte bättre när Örebro snor en plats, precis som jag förutspådde för ett par månader sen

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Hade vi legat 4-7a merparten av säsongen hade jag vart nöjd nu, men tappa kvalserien 2 ggr såhär suuuuger. Blir inte bättre när Örebro snor en plats, precis som jag förutspådde för ett par månader sen

Så kan man ju se det, jag blir bara så jeffla less på att DIF viker ner sig när det är som viktigast.. Inte blir det bättre av att dom vägrar att inse att DIF inte leder utvecklingen längre och inte har gjort det på många år.. Kvalserien i år blir pest eller kolera...

Last edited:
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...