Allsvenska hockeytråden

Lajo

Same same but different..
Gick med
26 Aug 2010
Hoj
-00 Suzuki TL1000S
Jo men du jobbar väl inte statligt som LIF :D:rofl

Väntar fortfarande på en minutiös granskning av flera hockeyklubbars ekonomi.. Lär vara fler som tar "allmosor" från skattebetalarna. Kanske Örebro med?..
Fast det är väl iofs en lågoddsare med ett sånt psykfall som Kåberg i laget. Han borde ju om allt står rätt till ha placeringsstöd direkt ifrån kommunen annars skulle han väl antasta gamla tanter eller oprovocerat slå sönder busskurer o dyl.:3freak
Ja just ja hur var det nu med fotbollsarenan t.ex? Den stoppade väl kommunen ett x antal mille i om jag inte minns fel?
Fiffel å myglande kommunpampar finns ju överallt, fast det vet väl en Örebroare förresten.. Hälsa Marjasin..:tummenupp

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Väntar fortfarande på en minutiös granskning av flera hockeyklubbars ekonomi.. Lär vara fler som tar "allmosor" från skattebetalarna. Kanske Örebro med?..
Fast det är väl iofs en lågoddsare med ett sånt psykfall som Kåberg i laget. Han borde ju om allt står rätt till ha placeringsstöd direkt ifrån kommunen annars skulle han väl antasta gamla tanter eller oprovocerat slå sönder busskurer o dyl.:3freak
Ja just ja hur var det nu med fotbollsarenan t.ex? Den stoppade väl kommunen ett x antal mille i om jag inte minns fel?
Fiffel å myglande kommunpampar finns ju överallt, fast det vet väl en Örebroare förresten.. Hälsa Marjasin..:tummenupp

Fast Kåberg är ju ett spel för galleriet på isen om ni inte fattat det :D
Kolla Kåberg o Wessner när de möts, jävlar vad det gnabbas o hålls på, men de råkar va typ bästisar privat :D
Två vinnarskallar som vet hur man skiljer på livet på o utanför isen.

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Ducati 748
Oj, trampade jag på en öm tå :lol:rofl

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Ducati 748
Tar faktiskt hellre skattebetalarnas pengar via kommunen än skattebetalarnas pengar via kriminell verksamhet.
Vänta lite nu, ingen är dömd för något. Skatteverket har väl synpunkter på kreativ skatteplanering, eller har du annan info?

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Vänta lite nu, ingen är dömd för något. Skatteverket har väl synpunkter på kreativ skatteplanering, eller har du annan info?

Nej ingen är dömd för något, men alla som inte blundar förstår väl ändå hur det ligger till.
Vi kan ju ta o börja med hur han började bygga upp sin ekonomi, det var ju inte genom att knega med ett hederligt jobb osv, det var snarare genom att sälja olagliga kopior på typ spel o såndäringa.
Sen har han o hans kompanjon varit duktiga på att haka på privatiseringen av vården o lyckats med samma sak som flera andra lyckats med, skillnaden är att mängder av personer som gjorde samma sak faktiskt har åkt dit på det, kan man då tro att Falle o Kadra som är ett par av de som tjänat allra mest är ett par av de som faktiskt inte gjort nåt olagligt? Ptja.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jävlar vilket tryck det var i Tegera igår. :hoppa
6 - 2 mot Timrå gjorde gott i hela kroppen! :)
Rögle nollat för andra matchen i rad. :3freak
Örebro fortsätter övertyga, Kung-Conny verkar faktiskt ha gjort skillnad.

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Otroligt viktiga poäng!
Daladans daladans daladans!

skruttiz

Ny medlem
Gick med
5 May 2011
Hoj
Yamaha R1-01,
Otroligt viktiga poäng!
Daladans daladans daladans!

KRIGARE! krigare! vilka jävla krigare!
För tillfället skiter jag i diskussionen om pengar hit och dit...För helvete laget är ÄNTLIGEN på väg upp igen!!:banana:banana

Jag som alla andra har svurit efter varje kvalserie att aldrig mer gå på en match, men ändå sitter man där när hösten kommer.. och NU äntligen händer de som man väntat på! wih!:tuttar

SkaD

Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
KRIGARE! krigare! vilka jävla krigare!
För tillfället skiter jag i diskussionen om pengar hit och dit...För helvete laget är ÄNTLIGEN på väg upp igen!!:banana:banana

Jag som alla andra har svurit efter varje kvalserie att aldrig mer gå på en match, men ändå sitter man där när hösten kommer.. och NU äntligen händer de som man väntat på! wih!:tuttar

Jaja, en match i taget, det är långt kvar på ks tyvär och mycket kan hända.
Tar vi ut nått i förskott så kommer det bara och biter oss i arslet i slutändan.
Men helt klart bästa chansen på mycket länge.

SkaD

Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
På tal om krigare, jävlar vad tobias forsberg tar stryk i varje match.. Han ger så mycket och får inte riktigt den uppskattning han förtjänar, nån mer som tänkt på det? Täcker skott, går in och tar alltid gruff framför kassen, kämpa kämpa kämpa. Har tänkte det hela säsongen, vilken lirare .. !

skruttiz

Ny medlem
Gick med
5 May 2011
Hoj
Yamaha R1-01,
Jaja, en match i taget, det är långt kvar på ks tyvär och mycket kan hända.
Tar vi ut nått i förskott så kommer det bara och biter oss i arslet i slutändan.
Men helt klart bästa chansen på mycket länge.

nejnej sluta nu.. inga tyvärr, "men" eller "ta ut i förskott"... fan nu händer det! De ska inte gå fel denna gång:)

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Idag hejar vi på bandyklubben från söder... :hihi

Jag vågar fan knappt tro't - men det ser bra ut. Hoppas det håller i sig. Närmast, retur på hemmaplan för våra KRIGARE och kanske lite mer bostongurka?

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år