Allsvenska hockeytråden

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Fy fan, såg Kopitars mål, han är ju smått överkvalificerad för HA :p

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
De spelar bra, men de andra spelar bättre :p

Nä, faktiskt inte. Igår så bevisade dom att det inte är spelare som behövs för att lyfta det där gänget! Jag tror inte att :borra hjälper utan det är en mental coach som behövs... DIF förtjänade inte att vinna igår och dom vann inte.

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
...det är alltså hockey igen?

Och djywrgården verkar ha det lite kärvt...det kanske inte är så enkelt i HA ändå. ;)
Det skall bli intressant att se hur fansen tacklar det hela, ifall man backar upp laget eller inte...nu när det behöver det som mest.

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
DIF får väl göra som plast-läcksand och köpa ett nytt lag, och en ny coach...

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF

Menar du att laget är i stort sett exakt lika som förra året, med drällvis med egna produkter från juniorsatstningarna? ;)
En ny ass tränare, givet, men Salo flaggade länge för att han inte kunde stå i båset bredvid Äpplet...

Poängen kvarstår, supporta laget...man behöver ju inte förklara varför Leksand är så poppis över hela riket, det är trevlig stämning helt enkelt.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08

:banana Tjohoo!
Fan vad gött!
Var själv hemma med lillkorv igår så jag hade fullt upp med kvällsrutiner, nattning och hushållsarbete så det enda sättet för mig att följa matchen var via en sån däringa mobilapp...
...och igår hade appen lyckats vända på resultatet (eller om det var på lagen) så i mina ögon såg det ut som om Leksand fick stryk. Vilken överraskning att öppna tidningen på morgonen och se att Leksand faktiskt vann.
:banana

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08

Menar du att laget är i stort sett exakt lika som förra året, med drällvis med egna produkter från juniorsatstningarna? ;)

Pluggens uttalande hade varit korrekt valfritt år de senaste 7-8 åren förutom just i år och föregående säsong.

Jag tycker det är grymt kul att se hur samspelt och sammansvetsat Leksand verkar vara i år och jag har länge förespråkat det man gör nu, satsar på eget material så man får in mycket hjärta i laget igen.

Tidigare säsonger har det varit samma visa varje gång.. Legoknektar med en hög lägstanivå gör att laget dominerar grundserien men så snart kvalserien drar igång och det krävs kamp in till benstumparna så viker de där halvdästa köpespelarna ner sig.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Pluggens uttalande hade varit korrekt valfritt år de senaste 7-8 åren förutom just i år och föregående säsong.

Jag tycker det är grymt kul att se hur samspelt och sammansvetsat Leksand verkar vara i år och jag har länge förespråkat det man gör nu, satsar på eget material så man får in mycket hjärta i laget igen.

Tidigare säsonger har det varit samma visa varje gång.. Legoknektar med en hög lägstanivå gör att laget dominerar grundserien men så snart kvalserien drar igång och det krävs kamp in till benstumparna så viker de där halvdästa köpespelarna ner sig.
Ja, nu är det Återtåget 58 som gäller. :zpy

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08

Vad säger du, NHL-spelare eller inte för LIFs del?
Själv hoppas jag att man inte tar in någon utifrån då jag gillar det sammansvetsade lag man har nu.
Kan inte komma något bra ut av att ta in någon nu som dels behöver tid för att hitta sin plats i laget och som lämnar ett lika stort hål efter sig när lockouten är över. Dessutom medför det ju att någon annan bänkas vilket sällan är helt smärtfritt då det kan skapa ett visst motivationstapp hos den bänkade och dessutom smitta denne spelares närmaste lagkamrater...

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Det var väl rätt länge sedan LIF hade något uttalat "återtågs"-mål? :va De har ju inte haft det de senaste fyra-fem åren iaf.
Ja, vi har iallafall sluppit höra några högtravande floskler om "Sveriges populäraste lag" och liknande som framkallar kastvomering i munnen.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Vad säger du, NHL-spelare eller inte för LIFs del?
Själv hoppas jag att man inte tar in någon utifrån då jag gillar det sammansvetsade lag man har nu.
Kan inte komma något bra ut av att ta in någon nu som dels behöver tid för att hitta sin plats i laget och som lämnar ett lika stort hål efter sig när lockouten är över. Dessutom medför det ju att någon annan bänkas vilket sällan är helt smärtfritt då det kan skapa ett visst motivationstapp hos den bänkade och dessutom smitta denne spelares närmaste lagkamrater...

Tror inte Hedberg kommer skada direkt...
Målisarna iår har inte övertygat. :(
Han kommer väl lagom till kvalserien ungefär. :tummenupp

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
:banana Tjohoo!
Fan vad gött!
Var själv hemma med lillkorv igår så jag hade fullt upp med kvällsrutiner, nattning och hushållsarbete så det enda sättet för mig att följa matchen var via en sån däringa mobilapp...
...och igår hade appen lyckats vända på resultatet (eller om det var på lagen) så i mina ögon såg det ut som om Leksand fick stryk. Vilken överraskning att öppna tidningen på morgonen och se att Leksand faktiskt vann.
:banana

Ja jag fundera på varför du tyckte vinsten va kewken, börja undra om du va lite homoghej o tyckte kewken va bra.

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
En ny ass tränare, givet, men Salo flaggade länge för att han inte kunde stå i båset bredvid Äpplet...

Poängen kvarstår, supporta laget...man behöver ju inte förklara varför Leksand är så poppis över hela riket, det är trevlig stämning helt enkelt.

Vad det gäller supportrar så känner jag flera som gick över till att hålla på Mora när dom gick upp i ES. Sen så har jag väl aldrig uppfattat Läck-Sand som speciellt poppis, men det beror från vilken vinkel man ser det. Men vad bra att LIF satsar på eget istället för att värva gammalt avdankat som man har gjort tidigare... Sen får vi se om DIF visar fansen att man försöker lösa problemet eller inte, det kommer att avgöra om fansen fortsätter att komma eller om dom stannar hemma.

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Bara vi kan enas om att Örebro o deras fans är patetiska så är jag nöjd :D
Senast igår läste jag nåt om att Örebro minsann har så fina fans o publiksiffror som är mycket högre än böööbkääts eller va vi nu heter, ba yeee. Snittar väl inte ens det dubbla i en stad med typ 5 ggr så mycket invånare, imponerande :D

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj

Helt rätt! Jag ska inte kasta skit för gamla synder!:rodnar Synd att det är så få som gör så bara.:) För Djurgårns del så tror jag inte att finns en värvning i universum som kommer att lösa problemet med att spelarna åker omkring med huvet under armen, om man inte värvar typ Gud eller Stålmannen eller möjligen Darth Vader, problemet är bara att dessa värvningar inte är riktigt realistiska, mera realistiskt då att ta in en mental coach...

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Blir de nå gnäbb här ikväll grabbar? Fredagkväll o stormatch, ska vi få se massa hårda fylleinlägg? :D

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin