De spelar bra, men de andra spelar bättre
DIF får väl göra som plast-läcksand och köpa ett nytt lag, och en ny coach...
Kewken
Menar du att laget är i stort sett exakt lika som förra året, med drällvis med egna produkter från juniorsatstningarna?
Ja, nu är det Återtåget 58 som gäller.Pluggens uttalande hade varit korrekt valfritt år de senaste 7-8 åren förutom just i år och föregående säsong.
Jag tycker det är grymt kul att se hur samspelt och sammansvetsat Leksand verkar vara i år och jag har länge förespråkat det man gör nu, satsar på eget material så man får in mycket hjärta i laget igen.
Tidigare säsonger har det varit samma visa varje gång.. Legoknektar med en hög lägstanivå gör att laget dominerar grundserien men så snart kvalserien drar igång och det krävs kamp in till benstumparna så viker de där halvdästa köpespelarna ner sig.
Ja, nu är det Återtåget 58 som gäller.
Menar du att laget är i stort sett exakt lika som förra året, med drällvis med egna produkter från juniorsatstningarna?
Ja, vi har iallafall sluppit höra några högtravande floskler om "Sveriges populäraste lag" och liknande som framkallar kastvomering i munnen.Det var väl rätt länge sedan LIF hade något uttalat "återtågs"-mål? De har ju inte haft det de senaste fyra-fem åren iaf.
Vad säger du, NHL-spelare eller inte för LIFs del?
Själv hoppas jag att man inte tar in någon utifrån då jag gillar det sammansvetsade lag man har nu.
Kan inte komma något bra ut av att ta in någon nu som dels behöver tid för att hitta sin plats i laget och som lämnar ett lika stort hål efter sig när lockouten är över. Dessutom medför det ju att någon annan bänkas vilket sällan är helt smärtfritt då det kan skapa ett visst motivationstapp hos den bänkade och dessutom smitta denne spelares närmaste lagkamrater...
Ja, vi har iallafall sluppit höra några högtravande floskler om "Sveriges populäraste lag" och liknande som framkallar kastvomering i munnen.
Tjohoo!
Fan vad gött!
Var själv hemma med lillkorv igår så jag hade fullt upp med kvällsrutiner, nattning och hushållsarbete så det enda sättet för mig att följa matchen var via en sån däringa mobilapp...
...och igår hade appen lyckats vända på resultatet (eller om det var på lagen) så i mina ögon såg det ut som om Leksand fick stryk. Vilken överraskning att öppna tidningen på morgonen och se att Leksand faktiskt vann.
En ny ass tränare, givet, men Salo flaggade länge för att han inte kunde stå i båset bredvid Äpplet...
Poängen kvarstår, supporta laget...man behöver ju inte förklara varför Leksand är så poppis över hela riket, det är trevlig stämning helt enkelt.
Pluggens uttalande hade varit korrekt valfritt år de senaste 7-8 åren förutom just i år och föregående säsong.
Jag tycker det är grymt kul att se hur samspelt och sammansvetsat Leksand verkar vara i år och jag har länge förespråkat det man gör nu, satsar på eget material så man får in mycket hjärta i laget igen.
Tidigare säsonger har det varit samma visa varje gång.. Legoknektar med en hög lägstanivå gör att laget dominerar grundserien men så snart kvalserien drar igång och det krävs kamp in till benstumparna så viker de där halvdästa köpespelarna ner sig.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|