JOdå - jag läser min tråd och såg det!
Tycker f.ö det är intressant med lite maskinhistoria. Inte bra för att hans hoj är levande historia, utan man får ju det varje gång man ser Jörgen, eftersom han är "dåtidsdåren" här på forumet, och den nyaste maskinkonstruktionen i hans stall av olika fordon spänner från tidigt 1900-tal (tändkula Säffle), via 40-tal då Knucklan kom och får väl sägas vara urfader även till Jörgens V-smälla VSB. Ett annat skötebarn är ju Isottorna i T26 och de är ju inte heller flong nya (30-tal - märk väl med 4v-teknik, och treradig W-motor med kompressor! 1500 Hk).
Privatbilens motor är väl vrålny i sammanhanget och bottnar väl i sent 50-tal, tidigt 60 för att sedermera överleva ända in på tidigt 80-tal, så ja, bara genom att se att Jörgen lever som han lär, och gör det bra, så får man sig ett gott smil emellanåt.