An3Azz
www.99riderz.com
Bra skrivet, ska dock se om jag hittar en intressant insändare som du ska få ta en kik på Dr.Bike, ska leta i alla mina gamla tidningar o se om jag hittar den och scanna in. det var om ett sk mirakelmedel till oljan.
johanrehn80 skrev:vilken flygplansolja kör du på , och varför ? vem eller vad har fått dig att köra på sån istället för mc-olja ?
/Johan, nyfiken flygtekniker
Det är inte alltid det behövs den där speciella oljan för våt koppling. Se FZ1 inlägg här där han har provat ett X antal olika oljor i sin MC, med och utan JASO märkningAn3Azz skrev:Hur kan kopplingen på en hoj klara flygoljan? brukar ju krävas att oljan är speciell för våtkoppling.
Garret_Power skrev:Men det som är så konstigt är att det har funnits en HELSYNTETISK olja för flygbruk... En nära kompis till mig är ägare av ett flygföretag Fiskflyg, dom har helikoptrar idag men för nått år sedan flög dom med 5 flygmaskiner vilka gick på syntetoljan i tron om att modern teknik minsan skall vara bra för motorn, under loppet av 2 år havererade dom motorer för miljontalskronor! Och nu är dom som tillomed var med i Mobil1 reklam för syntetisk flygolja skeptisk mot syntetolja... Alla verkar gillar ju fakta å så är det på flygsidan =o/
UltraMarine skrev:Nä där har du fel - självporträtt av en konstnär med namnet "Gottfried Helnwein" (den minst sjuka bilden han gjort tror jag)
Holy Rider skrev:
Vikings skrev:Jag har haft verkstad i snart 15år och därmed provat de flesta oljor.
Vikings skrev:Jag anmärker inte på syntetolja i stort. Motul tex har en olja som är utmärkt, och något tjockare (har för mig att den är 10W-50).
Men oljor som håller 0W-30 tycker inte jag är lämpliga för vardagsbruk.
Vissa modeller är det nästan ett krav med en bra olja, ta tex Hondas VF modeller, de kräver olja av hög klass pga sina dåliga kanaler till kamaxlarna.
Olja är en sak som det luras mycket med. Ta tex olja till HD snygg förpackning, och högt pris = nöjda kunder. De skulle visst vilket märke det VERKLIGEN det är i förpackningen - och sparat åtskilliga pengar
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|