Jo men Shootaz, ingen har sagt att det inte är tillräckligt. Problemet är att den gör säkert inte jobbet bättre än nån av dom andra nya hojarna (bara spekulationer) och är fruktansvärt ful på köpet gör inte saken bättre. Subjektivt omdöme så klart, vi kan bara spekulera tills den står i ett test mot dom övriga.
Dom kan dom, pöjkarna på Wilbers... :hukarduckarochblundar
Var väl WSB innan elektroniken förbjöds? Mmm, den däringa prylen skulle klä på Kemora v21 2015. Som strikt vetenskaplig referens, naturligtvis. Joråsåatteh...
Exakt, jag tror tvärtemot att den kommer stå sig väldigt bra emot dom andra hojarna.
Men vilka är dom andra hojerna?
Jag tycker den ska jämföras med dom som är byggda för superbike och då faller ju ducati och h2 bort på en gång.
Kvar står bmw som utmanare.. Och jag tror bmw får sätta sig en trappa ner för första gången sen den kom, men som du sa: allt är bara spekulationer just nu.
Men det är jävligt kul att spekulara va?
Det här partiet påminner mig om nåt, kanske är det Dart Vader eller nån annan rymdfigur. Gillar det
Men vilka är dom andra hojerna?
Jag tycker den ska jämföras med dom som är byggda för superbike och då faller ju ducati och h2 bort på en gång.
Kvar står bmw som utmanare.. Och jag tror bmw får sätta sig en trappa ner för första gången sen den kom,
Då får man inte glömma vid jämförelser att det är R1M som faktiskt är Yamahas värsting för gata.Ja, självklart den kommer stå sig bra, vad du eller jag tycker den ska ställas mot spelar föga roll. Den kommer att ställas mot ducatis värsting för gata, kawasakis värsting för gata, BMW:s, Kommande Suzuki, och Honda. Vem vet? Den kanske kommer köra över konkurrensen. Dock så tror inte jag det, men hoppas att den står över S1000rr som har liknande specs. Det är alltid roligt att spekulera Hojen har mer pulver än vad 99% av oss forummedlemmar kan nyttja.
Då får man inte glömma vid jämförelser att det är R1M som faktiskt är Yamahas värsting för gata.
Den kanske kommer köra över konkurrensen. Dock så tror inte jag det, men hoppas att den står över S1000rr som har liknande specs. Det är alltid roligt att spekulera Hojen har mer pulver än vad 99% av oss forummedlemmar kan nyttja.
Jo, jag skojade med Alatalo då han har "ett hjärta av guld" - vare sig (ett aktivt) Sachs eller Wilbers har vad jag vet suttit på en topphoj i ett världsmästerskap i tyngsta klassen - däremot hade Öhlins ett sådant system på Spiesens hoj när han vann. Jag vill minnas att det blev bråk, gråt och tandagnisslan angående tekniken den säsongen, varför FIM helt sonika förbjöd elektroniskt justerbara system.Var du ironisk? Antar det?
För BMW har ju aldrig vunnit sbk VM. Däremot Yamaha 2009 med Spies. Tror det var 2009 Orkar inte söka
Nope, blir gatlegal. Också. Som McQueen antydde finns den redan prissatt på amerikanska hemsidan, dessutom är det rätt ovanligt med blinkers och bakljus på en rent banjärnÄr inte R1M en ren banhoj, som H2R?
Nä!Är inte R1M en ren banhoj, som H2R?
Här är mysteriet med H2R som störst - den funkar inte på gata och på bana får den bara lorta i bandagsgrupper, inte tävla i simplaste lilla klass.
Ja, Du är nog nära sanningen - en gimmick för att sprida lite glans över standardmodellen som trots tävlingdiskvalificerande överladd inte verkar kräma ur märkbart mycket mer effekt än konkurrenterna. Alla provstarts- och torrvarvsfilmer från AU på tuben ger ju mer vibbar mot en MotoGP-depå än Hr Luffs ljudmätare!Och inte att förglömma - H2R sägs bara platsa på bandagar som har fri ljudnivå...Då dessa känns ganska lätträknade så är du inte den enda som ställer sig aningens frågande till denna hojs tilltänkta användningsområde. H2R känns mer som en statuspryl / vardagsrumsmöbel för de som har för mycket stålar för sitt eget bästa medans R1 och R1M faktiskt är utvecklade för att användas.
Hittar ingen info om motorn på M-modellen... Dom nämnde ju allt annat på lanseringen men sa inget om effekt, skumt.
Står inget på hemsidorna heller.
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |