Allt om nya Yamaha R1 2015 och framåt

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Om en månad lite drygt kommer hjultomten förhoppningsvis med ett paket! Jag börjar bli rätt sugen nu!

Ferox

Sporthojsnörd
Gick med
10 Oct 2013
Hoj
FZ-6 Fazer, Versys 650, SV1000S
Något av det grymmaste man kan köra. Helt sinnessjuk MC. :) Grattis.

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Fast du kan ju ut och köra när det är 5-6 plusgrader, max på tractioncontrol och andra hjälpmedel så är det bara ut och ladda:D

Om jag inte legat med influensan, så vete faan om jag inte kört en kortis idag. +15 i solen. :(

- - - Updated - - -

Om en månad lite drygt kommer hjultomten förhoppningsvis med ett paket! Jag börjar bli rätt sugen nu!

Stort grattis! Du kommer inte bli missnöjd. :rock

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Jag hoppas det är en stor förbättring mot 12an jag hade den kändes rätt tung och trött faktiskt även om det givetvis gick att köra rätt fort med den.

\m/
Gick med
18 Aug 2012
Hoj
S1000 RR ///M
Ingen risk att du kommer tycka att den känns tung eller trött! Det alla tidningar (som vanligt på rutin) skrev om att nya R1 känns som en 600 i chassit... det är verkligen sant. Stabil som ett strykjärn, lättsvängd och faller in i böj... sen vrider du på, känner framhjulet bli lätt och smajlet som går från öra till öra!
:banana

Last edited:

Ferox

Sporthojsnörd
Gick med
10 Oct 2013
Hoj
FZ-6 Fazer, Versys 650, SV1000S
Jag hoppas det är en stor förbättring mot 12an jag hade den kändes rätt tung och trött faktiskt även om det givetvis gick att köra rätt fort med den.

Nya R1an är som natt och dag mot gamla. Oerhört mycket mer kompakt och tryck i den nya.

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Hoj
YZF-R1

:tummenupp

"How long does it take to make a pretty girl cry when you put her on the backseat - We don´t have a pretty girl......but we have boon"

"It drinks lot of gas - It`s gooood......That means it´s serious"

Släng dig i väggen Clarksson (och Christer Glenning) - motorvärlden har fått en ny Rockstar :Bugar

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Fortsätt berätta hur bra nya R1an är jämfört med gamla =) Det är mumma för själen!

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Lite synd att Lolo cochet inte är med längre han och serge va ju sjukt roliga att kolla på... Lolo har en egen kanal numera dock!

\m/
Gick med
18 Aug 2012
Hoj
S1000 RR ///M
Nämen om mod skulle ta och byta namn på den här tråden då snart och flytta till modellspecifika, skulle någon känna sig kränkt eller bli ledsen i ögat då?

Bra att YC Haninge fått träna recall på två hojar, körde dit min idag! Trodde nästan det var sommar redan när jag rullade av släpet, +2 och regn!

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Har noterat att dom "modellspecifika" trådarna ligger inte på första sidan så man ser dom aldrig så varför vill ni flytta tråden dit? Det skulle för mig och många andra innebära att tråden dog...

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Älskar den! Sjukt nöjd och fullständigt förälskad.. Kört 22-23mil och nu längtar man efter lite sol och en racingbana..:banana
Vikten och balansen... stor skillnad jämfört med en -08 som jag körde innan.

\m/
Gick med
18 Aug 2012
Hoj
S1000 RR ///M
Tog en sväng imorse, jag och polarn med hans 2008.

När man bytlånar blir det så sjukt uppenbart vilken galen apparat nya Rettan är. 08 känns som bekvämaste touringloket i jämförelse, den går lugnt och fint även på 1an, axar långsamt (!) men delar ändå samma DNA med sin suveräna stabilitet och fina kurvtagning.

Polarn tyckte 2015 var grymt lättsvängd - men drog så inihelvitt på alla växlar att jag inte hade hjärta att berätta att han bara kört B-inställningen hela tiden... :gnissla

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Jag har varit ute o rastat min ordentligt idag med! Jag kör faktiskt power 2 på min med jag tycker gasresponsen blir mer behaglig den är rätt ryckig på power1 !

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Hoj
aprilia
Har noterat att dom "modellspecifika" trådarna ligger inte på första sidan så man ser dom aldrig så varför vill ni flytta tråden dit? Det skulle för mig och många andra innebära att tråden dog...

R1 R6 trden 429 sidor
ER6 trden 394 sidor
Truxton trden 346 sidor
XT 660 trden 289 sidor
mfl, mfl. Bara ett axplock av sidor
som aldrig e me p förstasidan.
R1-15 kommer alltid att ha följare.

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Jag går i tankarna på en R1 2015 och framåt. Är det något speciellt ni tycker jag ska kolla, utöver service recall på växellådan (tvåan :hihi som kan strula, om jag inte missminner mig)?

Någon som kanske till och med ämnar sälja sin hoj? :)

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept