För gatkörning hade jag nog faktiskt provat en sx-tändbox till att börja med
Hur ser bromskurvan ut? om den inte drar ända ut till nuvarande varvstopp så det ingen ide att byta box, ingen ide att varva om det inte ger effektkanske ska överväga det om man fipplar dit en sx-tändbox då. sägs flytta varvstoppet 1000rpm uppåt. o jagar man sporthojar så varvar man =)
560 kom -06, då med kullager på vä sida (svänghjulssidan)Fast (tidigare?) 560 har rullager.. Åtminstonde på vänstra sidan. Höger minns jag ej
Har f.ö ett sånt liggandes utan innerbana om nån vill ha´t
Ingen som jag vet har lättat nån 560 vev inte bytt nån heller på en säsong?? min har gått en Sm säsong i motard och isbana, 55 timmar och är som ny, och har 66hk på hjulet, slår bara nån hundradel om man kollar den med indikatorklockor i svarven.Har aldrig själv tävlat i motard med en 560 så jag vet inte men grabbarna som gillar övervarv kör inte mer än 30h, de som bygger strokermonster för grusvägslek kör 200h so pick a number....
KTM originalvev är tuuung och de som bygger om dem vill jag minnas tar bort över kilot men jag får återkomma i frågan.
Nu är det fredag
Lät som att vara lite hk med dom grejorna i. Jag hade 64 hk i min 05 med 540 kit g2 kam och hel acra system. Har han gradat in kammen ordentligt? om den bara är dit satt i org kamdrevet så står den säkert fel,Tror chuka bänka sin med hotcam, 540-kit, portad/planad topp och helsystem till 53hk
Va har dom orginal? Va har en 560? Dom verkar fan inte speciellt trimvänliga
Sen får man väl räkna ett par procent marginal på olika bänkar
Lät som att vara lite hk med dom grejorna i. Jag hade 64 hk i min 05 med 540 kit g2 kam och hel acra system. Har han gradat in kammen ordentligt? om den bara är dit satt i org kamdrevet så står den säkert fel,
min kompis hade hotcam på sin fick backa den ca 5 grader för att skulle bli det som stod på kamkortet, den dog av tidigt. höll inte ut mot varvstoppet,
Nån mer som har papper på bänktest som visar att de har +60hk på bakhjulet. Särskilt intresserad av hur många hk en 06-08 husa 650 har på hjulet då vi kört en del dragrace här hemma och det brukar bli dött lopp.
Körde några open tävlingar förra året och jag kunde aldrig se nån skillnad på rakorna mellan olika hojar. Körde både husa 650 och ktm 450 smr men ingen av dom var varken bättre eller sämre mot andra hojar (nu är min körskicklighet begränsad men ändå). Det är bara först på med gas ut ur kurva som vinner på rakan
Nån mer som har papper på bänktest som visar att de har +60hk på bakhjulet. Särskilt intresserad av hur många hk en 06-08 husa 650 har på hjulet då vi kört en del dragrace här hemma och det brukar bli dött lopp.
Körde några open tävlingar förra året och jag kunde aldrig se nån skillnad på rakorna mellan olika hojar. Körde både husa 650 och ktm 450 smr men ingen av dom var varken bättre eller sämre mot andra hojar (nu är min körskicklighet begränsad men ändå). Det är bara först på med gas ut ur kurva som vinner på rakan
Äntligen börjar det klia lite i meckar fingrarna. Hoppas på att börja fixa lite med hojen i helgen. Har ju en hotcam och ett powerjet liggandes som skall meckas på.
I början av tråden tror jag det finns bilder på portning o plastning. Annars har jag bilder på det som jag kan maila.
Mitt recept ser ut så här:
Planad topp
Portat topp, in o ut
Plastad topp
Portat fugge 44,3mm
Power plate
Pirya tänder
Öppet KN sport filter.
SX-nål i fuggen.
Kommande:
Hotcam
Powerjet munstycke
Hoppas att detta skall ge en "hetsig" hoj, hehe.
Hur snabbt går en odrevad 450 exc om man toppar?
Och sen om man drevar och fortfarande vill inte förlora så mycket i axx, hur snabbt kan man få upp den i då?
För att få klarhet, en kompis som inte värkar 100% insatt i det hela, säger att om man ska ha SM däck på Ktm 450 Exc måste man byta svänglager eller om det var svänghjul och något mer, stämmer det?
Jag menar om man direkt sätter på SM däck på den utan att ha gjort något annat. Funkar det?
/Mvh
Tackar, är det skillnad om det är en ren cross, i detta fall en Suzuki Rm 250 -91
Men är dem flesta 17" SM däck?
Vad behövs då för att kunna få på sådana?
Vad är original " på fälgen då?
Jag gjorde ett antagande att byte av däck avsåg 17" fälg med däck på en KTM 450. Men hittar du gatdäck till 21 o 19 så funkar det säkert. Har inte nån i örebro en hoj kittad med stora däck?
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|