Alternativ motor man kan stoppa i RS125a 00a, krav minst 100hk

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Ort
BORÅS
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Alternativ motor man kan stoppa i RS125a 00a, krav minst 220km/h

Hej alla på SH :tuttar

Nu går jag i tankarna att bytta motor på min RS125a.

Vill ha hälst drevets infäsning på motorn på högersidan, men vänster går om de skulle vara så, får bara vända på svingen o bygga om länkachet :D

Motoralternativ allt mellan 1-1000cc, bara den orkar minst 220km/h

Har ett krav till, inga cross motorer eller dylik utan ska vara MC motor så jag inte behöver bytta kolv var o varranan minut utan ska klara minst 900-1100mils intervaler

Vill ha så liten motor som möjligt, men vist skulle de krävas lite kapning i ramen så gör jag de, men bara den får plats, vill att hojen för övrigt ska se så org ut som möjligt
 
Last edited:

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Den här vore schysst, fast du får nog ändra om ram, sving, gaffel, tank, m.m.


http://www.sporthoj.com/annonser/?id=36623

36623_PB240017.jpg


Mer seriöst svar: 100+ hk brukar vara rad4or på 600cc+ eller vtwinar på 750++cc (ja eller trajja r3 på 675, gw boxer-6a på 1500-1800, div bmw-boxrar men dom kanske är mer undantag). Får en sån verkligen plats i ett 125 chassi? Är ramen byggd för krafterna?

Tror det är bättre att shoppa rätt hoj från början...
 
Last edited:

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Here we go again :tummenupp Kom igen nu, chocka oss lika mycket med det här bygget! Jag håller tummarna för dig:banana
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Er 6 motor tror jag skulle vara den mest realistiska bland vanliga mc motorer. Det är en smal twin på drygt 70 hk o 650 cc. Tyvärr inte 100 hk
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Apirlia RSV motor. 130 hk och smal nog får att det ska vara rimligt att få in i ett RS125 chassie.
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Swedie har ju en RSV-motor över, den är nog lite hög men med en alternativ lösning på tankens placering så kan det absolut funka!

Det vore naturligtvis helgalet men vi förväntar oss inget mindre av dig!
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Swedie har ju en RSV-motor över, den är nog lite hög men med en alternativ lösning på tankens placering så kan det absolut funka!

Det vore naturligtvis helgalet men vi förväntar oss inget mindre av dig!

Precis, ställ ner hojen över Swedies motor, gör ett tankskal ist för tanken, och göm en gocartank i cutsen. Eller tunna dubbla tankar innanför sidokåporna.

Lär ju bli skit som vanligt:tummenupp:D

Fick du sålt hembygget förresten Ferspeedboy?
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
[YOUTUBE-ID]N8TXMUaC9Os[/YOUTUBE-ID]


Okänd effekt. -Men säkert 100hk:D
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Apirlia RSV motor. 130 hk och smal nog får att det ska vara rimligt att få in i ett RS125 chassie.

Ducce 748/749-motorn borde väl vara ännu mindre och därför vara lättare att få att passa? Gav väl över 100 hästar även den...

... fast å andra sidan kanske dyrare än RSV... och att ena cyllen står rakt upp kanske ändå gör att den inte blir så mycket lättare att klämma in.

Okänd effekt. -Men säkert 100hk:D

Grotesk :näsblod:tummenupp
 
Last edited:

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Ort
BORÅS
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Fick du sålt hembygget förresten Ferspeedboy?

Jag sålde hemma bygget i delar o näsan allt blev sålt :tummenupp

Har kvar:
R1a svingen med endast svingskydet kvar för kedjan + bakaxel + svingaxel.
R1a tanken utan tanklock.
R1a 05a sidostöd.
R1a 05a bakbromspump med bromslang.
R1a 02a framlampor.
R1a stora framkåpan.
R1a stora underkåpan.
R6 fotfinnar
1100cc cylinder rad med vevstackar, kolvar, vev.
11tums stora varvräknan 0-11000varv.
Hemma gjorda Ramen med styrkrona o styret.
2 Turbo, varar 1 hel

De va la i stort sätt allt som e kvar :banana

Men nu e de tängt att göra nått trevligt av nya hojen, motorn väger runt 35kg den som sitter på, vill ha en motor som hälst inte väger över 55kg om de går annars kanske max 70kg

Tanken kan jag ta bort, e ju tankskalet kvar så kommer ändå se ut som en tank fast ihålig.

Alternativ tank bygger jag bak i hela bak kåpan o en del framot, tar bort 2t behållaren i samma veva, underkittsen går ju alternativt sänka ner lite o forma om så man får mera platts, vist blir ju lite baktung men de e ju minsta problemet.
 
Last edited:

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Ort
BORÅS
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Vist skulle pengar funnit skulle jag låta TTS tillvärka en rad 4 cyl motor på ca 1000cc 2T 4x250cc :) skulle lätt gätt minst 150 glada hk :D o liten o lätt o vara bulton på moppen ^^

Men satt o tänkte på en sak, kanske HONDA CBR 600 RR från 2003 när den ny motor kom, undra om den kan vara tillräkligt liten för att få i mellan ramen eller nästan få i mellan den, alternativ få kapa en del i ramen o sen förstärka upp den igen, motorn ska lämna runt 102-105hk på bakhjulet o runt 117hk på veven o mdetta kan stämma.

De minsta e att flytta tanken + kylaren + ändra så jag får drevningen till vänster.
 

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R1 -05 & KTM 525 EXC Factory SM
det hade varit ballt med en stånka i chassiet, en riktigt vass på mellan 500-700cc :yoparty dessutom inga problem att klämma in!
 

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha&Kawasaki
det hade varit ballt med en stånka i chassiet, en riktigt vass på mellan 500-700cc :yoparty dessutom inga problem att klämma in!

En gammal kawa 500 2t crossmotor:banana

Tyvärr uppfyller ju inte den någon av Ts krav:D Men vilket drag o ha den i en landsvägs 125:D
 

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Ort
BORÅS
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Turbo på den där? Den håller inte ens i originalutförande...

Nu ska vi inte vara nedlåtande :fyllisar in med stor motor o gör mig glad :D här ska bräsa helvete :yoparty

Slutar de spinna i 200a blås blir jag lessen :näsblod

En gammal kawa 500 2t crossmotor:banana

Tyvärr uppfyller ju inte den någon av Ts krav:D Men vilket drag o ha den i en landsvägs 125:D

Nja nä inga cross motorer, hojen ska användas som bruks hoj så sakerna ska holla e kravet :arsele

In för bes så monterar jag på org motorn, sen e de bara bräsa vidare 1 år till :yoparty

det hade varit ballt med en stånka i chassiet, en riktigt vass på mellan 500-700cc :yoparty dessutom inga problem att klämma in!

Stånka, menar du sån där gammal luftkyld saker med stötstänger/sidventiler ? :tuttar
 
Last edited:

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Vist skulle pengar funnit skulle jag låta TTS tillvärka en rad 4 cyl motor på ca 1000cc 2T 4x250cc :) skulle lätt gätt minst 150 glada hk :D o liten o lätt o vara bulton på moppen ^^

Men satt o tänkte på en sak, kanske HONDA CBR 600 RR från 2003 när den ny motor kom, undra om den kan vara tillräkligt liten för att få i mellan ramen eller nästan få i mellan den, alternativ få kapa en del i ramen o sen förstärka upp den igen, motorn ska lämna runt 102-105hk på bakhjulet o runt 117hk på veven o mdetta kan stämma.

De minsta e att flytta tanken + kylaren + ändra så jag får drevningen till vänster.

Där finns ingen japansk produktions R4 som är smal nog...
 
Nyheter
Bike på CFMOTO världslansering!

675SR-R Bike är på plats...

Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska

Ny design, ny motor och bät...

MP-Mässan lockade 55.000 besökare!

Hela 55.000 besökte finska ...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Jacob Sjöman Under...

Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

Top