2år de va mer en vad jag viste men bra för den infon då kan man köra vidare 2 år efter bes
Har inte tängt på de med stånka bara, tänker i gammla barnorlättare om man skriver 1cyl motor
Ingen motor e driftsäker om jag kör dom![]()
2år de va mer en vad jag viste men bra för den infon då kan man köra vidare 2 år efter bes
Har inte tängt på de med stånka bara, tänker i gammla barnorlättare om man skriver 1cyl motor
Ingen motor e driftsäker om jag kör dom![]()
Samma problem som jag har,, kör sönder allt
![]()
Så för att få en skott säker motor e de på största alvar att man monterar minst 5 varvstopp o spärrar varvet på max 3000varv![]()
Ha ha ha ha ha fan jag får ont i magen...
Du pratar om att bygga nått driftsäkert och så länkar du till en 440cc? skotermotor? vart går den logiken ihop någon stans?
Bygg själv då.Finns ingen logik. Å ännu inget projekt som blivit klart iheller. Bara massa bonnmeck.
\Masonit
Bygg själv då.
Jag tyckte att det var kul när Ferspeedboy byggde "om" sin cr 250 till sporthoj iaf, alla sa att han var totalt blåst som höll på att bygga och ha sig.
De blev tysta sen när han la upp bilder och film på sin skapelse, han visade att man kan bygga en egen hoj i sitt garage, även om andra tycker att man är dum i huvudet.
Han ska ha cred, inte skit.
Hmm, om det ligger en turbo i garaget hade jag ju gett mig på att montera den o lite lustgas på nuvarande motor.
Rd 350 e ju nämnt redan, rs 250 kanske ?
Du har ju lekt med cr 250, cr 500 är ett alternativ som är känd för o kunna ta en hel del stryk. Är väl boost som är på o monstertrimmar en sådan motor just nu. Har fått för mig att han har koll på en del sjuka snöskotermaskiner också.
Dr 800 ? Storstånka som säkert går o trimma upp en bit till.
Gamla gsx 750 r motorer väger väl inte så mkt ? Fått för mig att ramen lägger av före motorn på de cyklarna. Kanske kolla på gsx 1100 r också ? En hel del som turbomatat dem med lyckat resultat.
Ser med nöje fram emot när detta kommer att spåra ur än en gång. Hade en känsla redan från start då du köpte en 125a att den inte skulle få ett lätt liv i dina händer......
Jag hade turbokonverterat den befintliga maskinen... hade nog varit jävligt grymt med en överladdad RS 125. Håller nog inte länge men när den gör det så är den nog förbaskat kul.
Du ska ju kunna göra det också, och det är fanimej ingen lätt uppgift.![]()
Eftersom det är ett projekt, och det är inget dagligt fordon och han har tid på sig så går det att lösa om han har intresse för det. Han har ju andra hojar så det räcker att åka på nästa sommar.
Är det omöjligt? Av det jag hört, nej![]()
Jag har en 600cc radfyra över, med runt 100 pållar, funderar på att sätta den i min minimoto, vad tycker ni?![]()
Eftersom det är ett projekt, och det är inget dagligt fordon och han har tid på sig så går det att lösa om han har intresse för det. Han har ju andra hojar så det räcker att åka på nästa sommar.
Är det omöjligt? Av det jag hört, nej![]()
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |
![]() |
CFMOTO 800MT-X
Idag har vi nöjet att få sm... |
![]() |
Offroad med CFMOTO 800MT-X