Alternativ motor man kan stoppa i RS125a 00a, krav minst 100hk

Mad Lars

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2009
Hoj
-97 Suzuki Gsxr 750
2år de va mer en vad jag viste men bra för den infon då kan man köra vidare 2 år efter bes :tuttar

Har inte tängt på de med stånka bara, tänker i gammla barnor :arsele lättare om man skriver 1cyl motor :tuttar

Ingen motor e driftsäker om jag kör dom :D

:D Samma problem som jag har,, kör sönder allt :D

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Gick med
12 Apr 2003
Hoj
Ducati 996 biposto -01
Finns ingen logik. Å ännu inget projekt som blivit klart iheller. Bara massa bonnmeck. :5sure

\Masonit
Bygg själv då.

Jag tyckte att det var kul när Ferspeedboy byggde "om" sin cr 250 till sporthoj iaf, alla sa att han var totalt blåst som höll på att bygga och ha sig.

De blev tysta sen när han la upp bilder och film på sin skapelse, han visade att man kan bygga en egen hoj i sitt garage, även om andra tycker att man är dum i huvudet.

Han ska ha cred, inte skit.

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Bygg själv då.

Jag tyckte att det var kul när Ferspeedboy byggde "om" sin cr 250 till sporthoj iaf, alla sa att han var totalt blåst som höll på att bygga och ha sig.

De blev tysta sen när han la upp bilder och film på sin skapelse, han visade att man kan bygga en egen hoj i sitt garage, även om andra tycker att man är dum i huvudet.

Han ska ha cred, inte skit.

Tackar så mycke för dessa ord, vissa vet vad man syslat me tidigare o andra har inte en aning vad jag gjort tidigare.

Men de e ju lite skildnad när man har en fabrikstilvärkad hoj o ska bytta motor i första skedet, fast som de brukar vara så drar de me sig andra prylar okså som man vill bytta ut i samma veva, skulle hälst vela ha på en RS250 baksving, nån bakdämpare fullt skysterbar från nån 750-1000cc, skysterbara fram dämpare o lite annat godis :tuttar

Skafade mig i all hast en sigma sport 1200 idag, läste lite tidigare att den ska klara max 220km/h eller vad jag läst andra skriva här på sh som haft denna, upp till bevis imon o se vad moppen klarar med denna drevningen, om jag blir missnöjd så e de för att mätaren bara klarar 100km/h, hoppas den klarar i allfall 200 så man få se vad hojen toppar, litte tråkit utan mätare nu, fast tur man kan köra på varvräknan :tuttar

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
Hmm, om det ligger en turbo i garaget hade jag ju gett mig på att montera den o lite lustgas på nuvarande motor.

Rd 350 e ju nämnt redan, rs 250 kanske ?

Du har ju lekt med cr 250, cr 500 är ett alternativ som är känd för o kunna ta en hel del stryk. Är väl boost som är på o monstertrimmar en sådan motor just nu. Har fått för mig att han har koll på en del sjuka snöskotermaskiner också.

Dr 800 ? Storstånka som säkert går o trimma upp en bit till.

Gamla gsx 750 r motorer väger väl inte så mkt ? Fått för mig att ramen lägger av före motorn på de cyklarna. Kanske kolla på gsx 1100 r också ? En hel del som turbomatat dem med lyckat resultat.

Ser med nöje fram emot när detta kommer att spåra ur än en gång. Hade en känsla redan från start då du köpte en 125a att den inte skulle få ett lätt liv i dina händer......

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Hmm, om det ligger en turbo i garaget hade jag ju gett mig på att montera den o lite lustgas på nuvarande motor.

Rd 350 e ju nämnt redan, rs 250 kanske ?

Du har ju lekt med cr 250, cr 500 är ett alternativ som är känd för o kunna ta en hel del stryk. Är väl boost som är på o monstertrimmar en sådan motor just nu. Har fått för mig att han har koll på en del sjuka snöskotermaskiner också.

Dr 800 ? Storstånka som säkert går o trimma upp en bit till.

Gamla gsx 750 r motorer väger väl inte så mkt ? Fått för mig att ramen lägger av före motorn på de cyklarna. Kanske kolla på gsx 1100 r också ? En hel del som turbomatat dem med lyckat resultat.

Ser med nöje fram emot när detta kommer att spåra ur än en gång. Hade en känsla redan från start då du köpte en 125a att den inte skulle få ett lätt liv i dina händer......

Så klart de måste spåra ut de e ju nått som hör till vardagen i Davids värksta :yoparty

Jo har sätt boost som ska bänka sin cr500a som har gjort en portning på men en så länge va hans rör & topp org, men han ville inte modifera de en på grund av att se hur effekt kurvan ligger på hojen innan han går på resten :)

Suzuki DR 800a e ju en luftkyld en cylindrig motor, nja kanske kan vara nått, den ska lämna strypt 34hk, 50hk ostrypt, sen går de hitta en del hk i toppen o kanske höja kompet o annan förgasare o de.

Men annars fins de honda XR 600-650 o bonka på en turbo, borde ge en del glada ponnys :yoparty kanske vore nått :tuttar

Aprilia RS250 vore okså nått men tror inte dom motorena e aldeles billiga :D

Nj 2T & turbo e svårt att få bra om man säjer så på grund av 2T livsviktiga exspansionskammare.

----------------------------------------------------------------------
Dagens bravad slutade nästan i en krock med bil :mad: dumma dumma bil, hatar dessa klumpedunser som gång på gång ser inte mc förarna :huvet

Ja ja som sakt, tog min lilla runda idag o körde mot bollebygd o sen vidare mot hindås, o sen gammla vägen mot hällingsjö, mellan härryda motet o hällingsjö så kom jag körandes, höll la ca 130kmh o närmade mig en bro o där de e direkt efter ett T kors typp, jag saktade ner vid viadukten till kanske runt 65-70km/h o såg att en bil väntade på att jag skulle köra förbi så den skulle köra ut, sen helt plötsligt kom en bil o körde rakt ut i vägen, denna bilen körde om bilen som stog o väntade på mig så han körde om på vänstersidan o skulle mot hindås, typp som personen som körde bilen inte kollade för 5 öre o när han komit ut halva körsträckan på den vägen jag körde såg han mig o bromsade in så han stog över 1 körfält de körfältet jag körde på, detta hände när jag va ca 10-15meter från bilen, han inte reagera knapt utan svängde över på motsatt körfält o hade ca 25-35cm mellan mej o bilens kofongare, körde förbi o vände mig om o kollade, pustade ut o fortsatte körandes sakta mot hällingsjö o efter ett par 100 tals meter så slägde jag i 2an o piskade fullto matade på med alla växlar o sen höll jag runt 11000-11500 varv resten av vägen till hälligsjö o sen vidare hemmot.

Ja ja vad toppar denn skapelse med 13 / 32 drevningen nu då, jag nåde på 11500varv 150km/h, skulle värkligen behövt ett 17framdrev så jag fått montera åter mitt 40bakdrev.

Men vist mera effekt skulle värkligen behövt om man säjer så, känns satan klen under 8000varv o hur kul e de, vill ha en motor som man kan piska fullt från 1000-3000varv o sen bara de suger upp lätt varje växel till runt 10000.

Last edited:

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Bäste feerspeedboy.
Jag är ett fan av dina byggtrådar men jag kan inte ärligt säga att jag alltid skrattar med dig i dina upp och framför allt nedgångar. Du har en energi som verkar kunna försätta berg men tyvärr verkar du oförmögen att dra korrekta slutsatser om orsak o verkan.

Förståndigt välmenande folk säger att det inte är möjligt att klämma in en potent radfyra i rs125 ram men det verkar bara tagga dig mer. Var det inte du som rasade 25cylindrar på din moped? Kanske inte bara otur?

turbo verkar du ju kåt på och det är fullt möjligt på alla motorer, men du får det att verka så lätt. Om jag känner dig rätt så tänker du inte läsa på ett dyft utan bar "slänga" på den. Då säger jag.
-Välkommen till en ny ocean av problem.

Du kommer inte lyckas med dina projekt så länge du vägrar lyssna på folk som har erfarenhet, läsa handböcker eller dra slutsatser av dina motgångar.

Jag förväntar mig att du totalt skiter i det jag skrivit.
Så jag ser fram emot att följa dina förhavanden med ett stort flin på min läppar i vinter.

Trots allt, du livar upp ett vintertrött SH!:yoparty
väl mött.

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
Dr 800 turbo ?

Xr 650 e ju redan testat, så varför inte ge dig på något nytt ?

Ok, turbo och 2 takt kan ge lite problem, men är gjort tidigare med en Rd 350, hittar inte länken nu men det var ett projekt på chalmers för ett par år sedan. De hängde in agget o dyl i en moddad toppbox. Går säkert o googla fram med lite tålamod.

Lustgas ???

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Jag hade turbokonverterat den befintliga maskinen... hade nog varit jävligt grymt med en överladdad RS 125. Håller nog inte länge men när den gör det så är den nog förbaskat kul.

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
Jag hade turbokonverterat den befintliga maskinen... hade nog varit jävligt grymt med en överladdad RS 125. Håller nog inte länge men när den gör det så är den nog förbaskat kul.

Du ska ju kunna göra det också, och det är fanimej ingen lätt uppgift. :rolleyes:

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Du ska ju kunna göra det också, och det är fanimej ingen lätt uppgift. :rolleyes:

Eftersom det är ett projekt, och det är inget dagligt fordon och han har tid på sig så går det att lösa om han har intresse för det. Han har ju andra hojar så det räcker att åka på nästa sommar.

Är det omöjligt? Av det jag hört, nej :)

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
Eftersom det är ett projekt, och det är inget dagligt fordon och han har tid på sig så går det att lösa om han har intresse för det. Han har ju andra hojar så det räcker att åka på nästa sommar.

Klart, det inte är omöjligt, men är det verkligen någon som har fått det att fungera tillfredsställande?

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Jag har en 600cc radfyra över, med runt 100 pållar, funderar på att sätta den i min minimoto, vad tycker ni? :va

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Komar ZZR 232 1966

Ja de e ett projekt men för de ska de inte ta hur hur lång tid som hälst, om jag har andra fordon, nej de har jag inte, inte en enda pryl kvar i garaget, sålde lossa mina andra fordon för att ha ett dagligt fordon, förutom denna RS125a lägre så jag har värkligen inget annat fordon o framföra.

Om de e omöjligt att turbokonventera en 2T motor, nej de e de inte, e de lätt, nej de e de inte, inget e omöjligt, de omöjliga tar bara lite lägre tid.

Har jag nån turbo för att turbokonventera en litten motor ? svar nej de har jag inte.

Har jag en turbo för att konventera en rad 4a ? ja de har jag o turbon klarar uppemot minst 350hk.

men i ett första skede ligger inte turbo högt på listan utan i botten.

Nyheter
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...

Offroad med CFMOTO 800MT-X

Idag har vi fått bekanta os...

Bike på CFMOTO världslansering!

675SR-R Bike är på plats...

Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska