Konverteringen var egentligen enklare än jag hade väntat mig. Det var bara att bestycka om förgasarna. Pilotmunstyckena borrade jag till 0,7mm (original=47,5), huvudmunstycket ökade jag till 150 (original=108,5), nålen flyttade jag från mittläget till fetaste läget med en bricka under. Det var det hela.
Enda problemet är att dagens första start kräver startgas om det är för kallt. Funderar lite på att minska "pilot air"-munstycket, det kanske underlättar kallstarterna. Det finns även ett munstycke som heter "starter jet" som styr chokens funktion som jag funerar på att labba lite med.
Ett problem var att få tag på munstycken, det enda som affärerna säljer verkar vara huvudmunstycken. Till slut gav jag upp och köpte en uppsättning små borr (sådana som man borrar i kretskort med) och borrade i pilotmunstyckena.
Enda problemet är att dagens första start kräver startgas om det är för kallt. Funderar lite på att minska "pilot air"-munstycket, det kanske underlättar kallstarterna. Det finns även ett munstycke som heter "starter jet" som styr chokens funktion som jag funerar på att labba lite med.
Ett problem var att få tag på munstycken, det enda som affärerna säljer verkar vara huvudmunstycken. Till slut gav jag upp och köpte en uppsättning små borr (sådana som man borrar i kretskort med) och borrade i pilotmunstyckena.