Har du någon projekttråd för bus-Europan?
I brist på tvåtaktsmonster på två hjul kan man ju alltid läsa lite om galenskap med fyra hjul.
-
7,5 år senare verkar det bli just så som "Trubbis" befarade/oönskade...
Har du verkligen inte någon liten gnista att byga klart helvetesmaskinen "lahi"?! Go for it, pliiiis
/H
-
Ja "helevetesmaskinen" får nog ligga till sig lite Lasse !
Tro mig, det kommer en dag när 4 hjul blir pisstråkigt...då jäklar hittar du gnistan
Har du fått okej från SFRO med 2mm tjocklek på rören? Har dom tittat på den?
Japp, 40x2 var ok om jag byggde i S355. De har sett konstruktionen också och hade inget att anmärka på då i alla fall. Sen får man ju se när de ser den live. Blir säkert en attgöralista men materialval var helt ok.
De rekommenderade att inte bygga med tunnare gods, men 2 mm var helt ok i den kvaliteten med den designen, effekten och vikten.
Jaha, till mig sade dom minst 2,5mm även om det står 2mm i boken. Det skulle minsann kunna rosta i 40år osv. Men tror han bara var tjurig och ville sätta stopp för diskussionen då det handlade om docol-rör och jag gav svar på tal och tillhandahöll testdokument m.m. mot övriga argument. Nu har dom dock blivit inbjudna till kurs hos SSAB så får se vad som händer, kanske jag kan ta upp mitt påbörjade bygge igen sen.
Och sen det här "vi rekommenderar", jaha men vad är det som gäller då?
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|