Det är trist att Mika skadade sig, men i övrigt ser det ut som en reporter som fått nys om en patient och behövde utfyllnad. Det saknas liksom... Till att börja med drar man inte av där i 180. På sista varvet. I blå grupp (har jag för mig att det var?). Typiskt skvallerpressen som slår mynt av nån som skadat sig. Är det mindre illa än att han inte fick åka den fina ambulansen?
Mmm.. Blå grupp säger mig ingenting men antar att det inte är licens.
Visst kan man gå av i 180 där, om man inte bromsar! Men man lär ju landa på läktaren på andra sidan parisaren ungefär, och gör sig mer illa än sådär.
Stör mig som fan på kvällspressens bristand.... totalt uteblivna(!) faktakoll och källkritik.
Om personalens agerande är det svårt att uttala sig att ha varit på plats (helst som skadad), men givet att han kunde åka in själv, och att den tid han eventuellt blev "försenad" in till sjukan inte tycks ha påverkat utfallet, så verkar deras bedömning på plats ha varit helt korrekt även denna gång. På asfalt har jag bara hamnat i sjukhörnan två gånger. Första gången blev jag mest blåslagen, men pga smällarna hjälmen fick var "syrrorna" rätt mån om att kontrollera allt och ville att jag skulle ta mig till sjukan. Jag vägrade såklart och ville bara plocka ihop resterna av hojen och få en cigg av nån (jag har egentligen slutat).
Andra gången klagade jag på ryggont och hade svårt att andas, då var det splineboard direkt. Det bokades ny ambulens som kom och jag lastades om och åkte rätt in på akuten med tämligen hög prio och hela Grey´s Anatomy som väntade när jag kom fram.
I båda fallen kändes bedömningen helt korrekt. Första gången hade jag ont i knäet, som jag också kracshat tidiagare i lkivet och opererat. Det HADE kunnat vara allvarligt (trodde det var ok ett tag innan jag fattade allvaret första gången när det verkligen var trasigt också), men var på intet sätt livshotande och en timme hit eller dit spelar liksom ingen roll.. De tjatade som fan på att jag skulle ta mig in för röntgen, ansvaret för det kan väl omöjligen ligga på nån annan än mig (jag väntade ju såklart 3 dar med det)?
Kort sagt, är det inte livshotande eller om tiden är en avgörande faktor för de långsiktiga konsekvenserna så känns prioriteringen HELT korrekt. Skulle man köra alla som fick lite ont till sjukan så skulle antingen effektiv bantid bli extremt nedskuren, eller anmälningsavgiften MYCKET högre pga att det skulle behövas 3 ambulenser för säkerhets skull.
hej