Ambulans körde inte deltagare till sjukhus vid olycka på bana

Status
Ej öppen för fler svar.

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Jag reagerade också på hastigheten och antog att den var starkt överdriven och ett sätt att förstärka händelsen ytterligare. Reagerade dock mer på att man inte beskrev att familjen fanns på plats som senare körde in honom till sjukhuset. Vad hade en ambulansfärd gjort för skillnad givet den skada som killen hade jämfört med att han blev körd av familjen i en vanlig personbil? Tycker dessutom det hade dessutom varit på sin plats att beskriva vad det var för typ av bankörning det var frågan om så att en oinvigd läsare kan förstå vad det var för något de skulle ta ställning till. Man byggde upp något som sedan inte visade sig mynna ut i något alls. Jag tror helt enkelt att man i ett sent skede insett att det egentligen inte var något att skriva om, men ändå tagit beslut om att publicera artikeln. Kanske har man t om reviderat den lite efter samtal med bl a banarrangören och sjukvårdspersonalen. Den känns ofullständig. Som sagt rena spekulationerna från min sida. Man kanske skulle hålla sig borta från det.

Det är synd att det publiceras så mycket skit i media numera. Allt handlar om att chockera med snaskiga rubriker. Sedan visar det sig att det bara är en del av sanningen som framkommit som varit känt redan från början men som tidningarna valt att släppa bit för bit för att kunna tjäna mer pengar.

Well. Jag bromsade från 160+ på kortrakan så får man bromshaveri och dundrar rakt fram så finns nog en matematisk chans till 180-krasch.
Enbart sagt för sakens skull, jag såg inget.

Eftersom en Lex Maria inte verkar upprättas är det uppenbarligen sensationsutfyllnad.
Kanske är det vårt uppskattade Trafikverk som konspirerar på oss så att vi till slut går i trappor iförda Barbapappadräkter och hjälm?

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Då fler av inläggen har en tråkig ton, ämnet knappast utvecklas, och hela tråden i stort sett handlar om gissningar så stänger jag den nu.

Mvh Peter
Moderator

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO