Ambulansförare på olagligt race i Gävle...

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Kolla HÄR Nån som vet hur det går för dom? Sjukt o riskera att förlora jobbet för en sån skitsak ju :mad:
 
Last edited:

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Gsx-R600
Tycker inte det är något att bråka om!!
Att streetrace inte är helt ofarligt vet alla... därför var det väl bra tänkt av dem att finnas på plats!?
 

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
nej
Vem har sagt att dom måste ha deltagit i själva tävlingarna?

Det är väl bara bra att ambulanspersonal finns närvarande om dom inte har annat för sig såklart.

Sjukt att börja klaga på sånt :mad:

Om det är Ambulans på forumet eller inte spelar väl inte någon roll igentligen...

Vore väl inte så roligt om någon gjorde något som vissa kan tycka är illa och folk sedan börjar spekulera i om det är du eller inte?
 
Last edited:

Ebbe

Fd motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skutskär
Hoj
Ingen just nu.
Blir så trött på sånt här. Hälften av det som skrivit i tidningarna är ju helt jävla osant från början! Och vart nånstans finns bevisen för att dom har varit på streetrejs?!?? INTE NÅNSTANS ALLS!! Aldrig i helvete att dom får sparken pga av det här, på sin höjd en varning. Och skulle dom få sparken så lär dom kunna överklaga å vinna hur lätt som helst. För det finns inga BEVIS att dom varit på streetrejs! Det har inte ens körts nå riktiga streetrejs i den här stan (gävle) sen -00 för fan! Ja, bortsett från GO då... Hatar dessa överpräktiga byråkrater som inte har nå bättre för sig.
 

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
nej
Ebbe skrev:
Blir så trött på sånt här. Hälften av det som skrivit i tidningarna är ju helt jävla osant från början! Och vart nånstans finns bevisen för att dom har varit på streetrejs?!?? INTE NÅNSTANS ALLS!! Aldrig i helvete att dom får sparken pga av det här, på sin höjd en varning. Och skulle dom få sparken så lär dom kunna överklaga å vinna hur lätt som helst. För det finns inga BEVIS att dom varit på streetrejs! Det har inte ens körts nå riktiga streetrejs i den här stan (gävle) sen -00 för fan! Ja, bortsett från GO då... Hatar dessa överpräktiga byråkrater som inte har nå bättre för sig.
Håller med helt och hållet. Sjukt är det. Om ambulanspersonalen nu har vart på platsen vid racet så spelar det väl ingen roll alls? Har dom gjort något olagligt? Har dom inga utryckningar är det väl bättre att dom står där än att dom sitter på station och heckar.
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
En dum fråga men vilken film är det, bilrejs??

I nästa film så skriver vi, "tack till Göran Persson för att du pröjsat däcken", får han kicken då rå?
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Out_Spinner skrev:
Vem har sagt att dom måste ha deltagit i själva tävlingarna?

Det är väl bara bra att ambulanspersonal finns närvarande om dom inte har annat för sig såklart.

Sjukt att börja klaga på sånt :mad:

Om det är Ambulans på forumet eller inte spelar väl inte någon roll igentligen...

Vore väl inte så roligt om någon gjorde något som vissa kan tycka är illa och folk sedan börjar spekulera i om det är du eller inte?

Så sant så, redigerade mitt inlägg...

Det enda jag har sett är när dom sitter i ambulansen o tutar lite, det är ju knappast olagligt.... Sjukt vad mycket idioter det finns, tänk om dom kunde lägga ner energin på något viktigt istället för på sånt här.
 

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
nej
MackeNo1 skrev:
Så sant så, redigerade mitt inlägg...

Det enda jag har sett är när dom sitter i ambulansen o tutar lite, det är ju knappast olagligt.... Sjukt vad mycket idioter det finns, tänk om dom kunde lägga ner energin på något viktigt istället för på sånt här.
Precis. Det är konstigt vad dom kan klaga på. Blir ambulanspersonalen av med sitt jobb gör vi en protestlista eller nåt.
 

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
Ingen för tillfället
Jodå... de va jag... och min kollega. Fast media har ju lyckats vrida till det så att de ska framstå som om vi är med i nåt race som dom nu kallar det...

Det som hände var att jag och kollegan stannade för att prata med några vi känner, Det var inte en enda motorcykel i närheten ens... där blev vi filmade, och sen klipptes sekvensen in i filmen.

Ärendet är under utredning på högsta ort inom Landstinget i stan... och det är bara att vänta o se vad som kommer att hända.
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Jo, det verkar helt sjukt!

Vart kom snacket om bilrejs in i bilden då?
Verkar väldigt "vridet" iaf :zpy




ambulans skrev:
Jodå... de va jag... och min kollega. Fast media har ju lyckats vrida till det så att de ska framstå som om vi är med i nåt race som dom nu kallar det...

Det som hände var att jag och kollegan stannade för att prata med några vi känner, Det var inte en enda motorcykel i närheten ens... där blev vi filmade, och sen klipptes sekvensen in i filmen.

Ärendet är under utredning på högsta ort inom Landstinget i stan... och det är bara att vänta o se vad som kommer att hända.
 

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
Ingen för tillfället
Tom Byron skrev:
Jo, det verkar helt sjukt!

Vart kom snacket om bilrejs in i bilden då?
Verkar väldigt "vridet" iaf :zpy


Ja du , jag vet inte... men vi va ju med på mitt nytt i går åxå.. första inslaget *suck* sen har tidningarna citerat nåt rykte ifrån det som sändes på tv... ja .. jag vet inte va man ska säga. Det är jag o NK mannen som är aktuella just nu allafall...

tidningarna hade ju inte ett enda rätt....
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Dom är ku helt dumma i huvet! "Maskerade förare" tyckte jag var bäst!! Vart dom har sett nån tävling funderar jag fortfarande på.
 

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Crime Village
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Undrar om samma uppståndelse skett om det hänt en olycka och ambulans och hans kollega kunde hjälpa den utsatte. Ja, då hade det ju verkligen varit jättesynd att dom hade varit där.

Fy fan va tidningarna kan vinkla saker! :mad:
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top