Ambulansförare på olagligt race i Gävle...

furious

åker på plastraketer
Gick med
6 Jun 2003
Ort
Göteborg
Hoj
jüngmeister sport
fyy faan, fördjävligt ju...

Men eftersom det inte finns några som helst bevis, och ni är inklippta bara, så kan jag inte se att det skulle kunna bli något av detta...

Håller tummarna för er...
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
vad fånigt, jag anser att säkerheten höjdes markant.
För det är ju så att det första som det hojtas om när det ska vara lagligt att köra race är att det måste finnas sjukvårdskuniga på plats.
Nu var detta inte lagligt, de försöker komma åt det hela på alla sätt, de hade mao hellre sett folk som dött än att ni hade kunnat hjälpa till vid ev. olycka, det är det jag får det hela till.
 

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS
ambulans skrev:
Jodå... de va jag... och min kollega. Fast media har ju lyckats vrida till det så att de ska framstå som om vi är med i nåt race som dom nu kallar det...

Det som hände var att jag och kollegan stannade för att prata med några vi känner, Det var inte en enda motorcykel i närheten ens... där blev vi filmade, och sen klipptes sekvensen in i filmen.

Ärendet är under utredning på högsta ort inom Landstinget i stan... och det är bara att vänta o se vad som kommer att hända.

Är det någon här på forumet som har läst en artikel i en tidning
som helt korrekt återger vad som har hänt, där ni själva
vet hur det ligger till?
 

R400

12.79!? Säg att du skämtar!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Runt Lygnern, Göteborg
Hoj
TRX 850
Håller tummarna för dig Ambulans! Hoppas allt löser sig till det bästa. Eftersom jag får ringa privatsamtal på arbetstid borde du få stanna och prata med vem du vill, men så enkelt kanske det inte är...
 

Ebbe

Fd motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skutskär
Hoj
Ingen just nu.
Silwer skrev:
vad fånigt, jag anser att säkerheten höjdes markant.
För det är ju så att det första som det hojtas om när det ska vara lagligt att köra race är att det måste finnas sjukvårdskuniga på plats.
Nu var detta inte lagligt, de försöker komma åt det hela på alla sätt, de hade mao hellre sett folk som dött än att ni hade kunnat hjälpa till vid ev. olycka, det är det jag får det hela till.

Du har ju inte fattat poängen alls!!! :fatta! Det har inte körts nå riktiga rejs i gävle med hojar sen -00! Och när Ambulans blev filmade så var det inte ens en hoj i närheten. Läs om tråden, läs hela tråden! Landstingsmupparna måste vara helt trötta i huvudet... För att inte snacka om tidningarna!! Finns det ingen moral alls hos journalister om att man måste verifiera fakta innan man skriver något???! :kocko
 

Ebbe

Fd motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skutskär
Hoj
Ingen just nu.
ambulans skrev:
Jodå... de va jag... och min kollega. Fast media har ju lyckats vrida till det så att de ska framstå som om vi är med i nåt race som dom nu kallar det...

Det som hände var att jag och kollegan stannade för att prata med några vi känner, Det var inte en enda motorcykel i närheten ens... där blev vi filmade, och sen klipptes sekvensen in i filmen.

Ärendet är under utredning på högsta ort inom Landstinget i stan... och det är bara att vänta o se vad som kommer att hända.

Jag är så arg så jag kokar!! Behöver du nån hjälp så att övertyga dom att ni inte varit på nå rejs så ställer jag upp direkt! Har sån lust att ringa å snacka med dom där j-la reportrarna på tidningarna men det kanske inte är så bra!? Vad säger du? Du borde väl ringa till tidningarna själv och ge din bild av det hela, för nu är det ju HELT JÄVLA FEL! *mutter mutter* :mad:
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Ebbe skrev:
Du har ju inte fattat poängen alls!!! :fatta! Det har inte körts nå riktiga rejs i gävle med hojar sen -00! Och när Ambulans blev filmade så var det inte ens en hoj i närheten. Läs om tråden, läs hela tråden! Landstingsmupparna måste vara helt trötta i huvudet... För att inte snacka om tidningarna!! Finns det ingen moral alls hos journalister om att man måste verifiera fakta innan man skriver något???! :kocko

det står att det var bilrace, och det kanske det var, jag ser inte felet att en ambulans är där ändå.
 

Ebbe

Fd motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skutskär
Hoj
Ingen just nu.
Silwer skrev:
det står att det var bilrace, och det kanske det var, jag ser inte felet att en ambulans är där ändå.

Men suck.... Det var ju inge rejs överhuvudtaget då! Visst skulle det vara bra om det var en ambulans på plats vid rejs, men det är inte det det handlar om!!! :7peta Tidningarna ljuger ju så dom tror sig själva! Fattar du nu att det inte var nå rejs när ambulanssekvensen i Extreme Days filmades?
Ambulans är surrade lite med folk han känner, som i sin tur passade på att filma lite. Sen klipptes det in i filmen bland lite hojåkning och vips, så har dom varit på streetrejs. Tidningar och Landsting... :finger
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
ok, då begriper jag, tänk på att jag inte känner till bakgrunden eftersom jag inet känner er.
Det är bara ett försök att svartmåla folk med andra ord, mycket illa, stäm tidningen.
 

DreeTman

Långsam
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg
Hoj
Posörhoj 08 -RR edition
Ebbe skrev:
Men suck.... Det var ju inge rejs överhuvudtaget då! Visst skulle det vara bra om det var en ambulans på plats vid rejs, men det är inte det det handlar om!!! :7peta Tidningarna ljuger ju så dom tror sig själva! Fattar du nu att det inte var nå rejs när ambulanssekvensen i Extreme Days filmades?
Ambulans är surrade lite med folk han känner, som i sin tur passade på att filma lite. Sen klipptes det in i filmen bland lite hojåkning och vips, så har dom varit på streetrejs. Tidningar och Landsting... :finger

Borde inte killarna på fuelmedia kunna berätta för landstinget då hur det ligger till och hur de har klippt? eller visa råmaterialet... Att det sen inte kan krävas mycket intelligens för att bli jounalist var väll ingen större nyhet...tyvärr...

Hoppas det löser sig för Ambulans och hans kollega! :tummenupp
 

[Akryl]*Amid

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Cectek Quadrift
Hmm... har ni anmälningsplikt eller något sådant Ambulans?
Annars så förstår jag inte alls vad de håller på att tjata om...

Sen att media vrider och vänder allting så att det i princip
snart är ni som ordnat hela racet och tvingat dit minderåriga
att köra mot sin vilja under pistolhot förvånar mig, TYVÄRR, inte
det minsta. Det är ju helt tragiskt vad de håller på :( Det känns
som att varenda liten nyhetsredaktion i Sverige börjar sjunka
UNDER FOX-News standard och moral :(
 

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
Ingen för tillfället
Ebbe skrev:
Men suck.... Det var ju inge rejs överhuvudtaget då! Visst skulle det vara bra om det var en ambulans på plats vid rejs, men det är inte det det handlar om!!! :7peta Tidningarna ljuger ju så dom tror sig själva! Fattar du nu att det inte var nå rejs när ambulanssekvensen i Extreme Days filmades?
Ambulans är surrade lite med folk han känner, som i sin tur passade på att filma lite. Sen klipptes det in i filmen bland lite hojåkning och vips, så har dom varit på streetrejs. Tidningar och Landsting... :finger


vet inte riktigt vad man ska göra... men en sak är ju klar. Får jag avsked så kommer jag att dra detta ända till arbetsdomstolen om så behövs... :fakta

GD skriver i dag att vi syns skrattandes med dom som åker, vart gör man det ??? tråkigast är ju att många som läser tidningarna tror ju på det dom skriver.
tittar man på filmen så ser man ju att det är ju inte ens samma dag... det är ju skymning o dagsljus om vartannat...

Jaja... nästa vecka ska visst landstinget ta ställning ....
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
jag tror inet du får sparken, du kan ju få tag på bevis på motsatsen, de kan aldrig visa någar bilder där du skrattar med raceåkarna när det inte finns några sånna.
Att de klippt in er i filmen tror inte jag kan anses som att ni deltar i några olagliga aktiviteter.
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Helt jävla otroligt!

Varför skulle ni inte få vara där?
Ni har väl ingen "tjallnings plikt" till polisen om rejs?
Och om ni vet om rejset så måste ni väl få vara i närheten i förebyggande syfte då det föreligger risk för skada?

Det kan väl inte vara olagligt att vara i närheten om möjlighet finns?
För ni deltog väl inte i rejset med Ambulansen?

Låter mycket märkligt att ni ska bli av med jobbet för en sån sak!

Men filmare ska kanske tänka på vad man lägger ut på sina filmer..Tyvärr....

Stå på er grabbar...
Håller på er!
 

peter the great

P-nutz in da hus(peterpain)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
gävle suburbs
Hoj
gsxr1000+cbr900rR och 1"mindre fälgar än rigge(slalomåkarn)
smygfilma alla som har med anmälan att göra å lägg dom på nästa film... då är dom lika delaktiga som ambulanisarna :fakta
hoppas det löser sig ambulans :hej
 

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
Honda CB1000RA
Vad är det för idioter som ringer och skvallrar då??
Även om det nu är ett olagligt race som tom snuten har sagt att de inte kan stoppa pga alla nedskärningar..
Då är det väll bara bra om Ambulansen är där om det skulle hända nått..

Inte blev det så mycket kritik när man på tv fick se Polisens piké buss tom Racea! Eller?
 

Ebbe

Fd motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skutskär
Hoj
Ingen just nu.
Iceman1975 skrev:
Vad är det för idioter som ringer och skvallrar då??
Även om det nu är ett olagligt race som tom snuten har sagt att de inte kan stoppa pga alla nedskärningar..
Då är det väll bara bra om Ambulansen är där om det skulle hända nått..

Inte blev det så mycket kritik när man på tv fick se Polisens piké buss tom Racea! Eller?

Läs hela tråden en gång till! Det har inte varit nå rejs och ambulanskillarna har inte varit på nått rejs heller!!! :fakta
Det hela handlar om en fantasiutsvävning hos landstinget som gått alldeles för långt.

Nä, gör som Peter sa, filma landstingdirren och klipp in i ED2 så får vi se vad som händer! :rock
 

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vimmerby
Hoj
Kawa GPZ900T
Kan inte tänka mig att du skulle kunna åka dit på något Ambulans. Du är ju faktiskt oskyldig. Jag håller tummarna! :tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top