Ambulansförare på olagligt race i Gävle...

Fredda66

.::[Biatch]::.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sweden, Håbo, Bålsta
Hoj
Brumm brumm
A fy fan, ska man skratta eller gråta.
Men vadå du får ju mer än 15 minutes of fame i detta fall! :D

Om det börjar kärva ordentligt säg till så ordnar vi namninsamling, jag har träffade dig på GR2 dagen och du verkar vara en mycket trevlig prick du har mitt fulla stöd iaf.

Vi i Sverige tror alldeles för mycket på vad vi läser, och detta utnyttjar media till fullo.

//Fredda
 

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
En liten tanke och fråga från en som inte är så insatt.

Kan dom inte få tillgång till "råfilmerna" och se att det bara är hoppklipp?

Håller tummen för er :tummenupp
 

Snabbe_jag

Kalla på Åsa!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I ett gult hus med blå dörr någonstans i Tollarp
Hoj
Lilltösens depåstöd!!!
Fredda66 skrev:
A fy fan, ska man skratta eller gråta.
Men vadå du får ju mer än 15 minutes of fame i detta fall! :D

Om det börjar kärva ordentligt säg till så ordnar vi namninsamling, jag har träffade dig på GR2 dagen och du verkar vara en mycket trevlig prick du har mitt fulla stöd iaf.

Vi i Sverige tror alldeles för mycket på vad vi läser, och detta utnyttjar media till fullo.

//Fredda

Kanske dags att åka upp till Bockbrännarna eller vad säger ni och "ge" dem en "namninsamling" *visslar*
 

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Ort
I ett hus.
Hoj
Ingen, none, Kein.
Alltså..
Det är lite klantigt av fuelmedia det här.
Dessutom tackar de ju "syster Anders" i slutet.

//A.
 

Mr. President

Luspank
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Älvkarleö Bruk (Gävle)
Hoj
En 86:a GSX-r 750, en ProStreet Gsx-r1100 Turbo, en ProStreet Hayabusa och har blivit med Honda oxå
UnderDOG skrev:
Alltså..
Det är lite klantigt av fuelmedia det här.
Dessutom tackar de ju "syster Anders" i slutet.

//A.
Varför är det klantigt av Fuelmedia? Dom har ju bara filmat 2 killar i en ambulans. Vem kunde ana att nån tråkig landstingsnisse skulle tolka det som att dom har varit närvarande vid några olagligheter. Dom TACKAR för övrigt inte Syster Anders, dom talar om att han finns med på filmen. Och det tycker inte jag är samma sak.
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
Liwa1 skrev:
En liten tanke och fråga från en som inte är så insatt.

Kan dom inte få tillgång till "råfilmerna" och se att det bara är hoppklipp?

Håller tummen för er :tummenupp

Jo, men det vill de nog inte. Då är det ju helt plötsligt inte intressant längre.

Eller jag vet inte. :confused:
 

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
Ingen för tillfället
Mr. President skrev:
Varför är det klantigt av Fuelmedia? Dom har ju bara filmat 2 killar i en ambulans. Vem kunde ana att nån tråkig landstingsnisse skulle tolka det som att dom har varit närvarande vid några olagligheter. Dom TACKAR för övrigt inte Syster Anders, dom talar om att han finns med på filmen. Och det tycker inte jag är samma sak.


precis... vart har jag blivit tackad nånstans ??? var... var... var..??
Man förstår ju dom som blir jagade av pressen dagarna i ända, dom måste ha ett helvete...

fattar inte hur det kan va tillåtet att skriva saker som inte är kontrollerade.... :confused:
 

Buster

Speedking
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
cbr600rr, cbr1000rr, RSVR
Hur kan landstinget lägga ner tid och skattepengar på en utredning om det här? Obegripligt.
 

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Ort
I ett hus.
Hoj
Ingen, none, Kein.
Mr. President skrev:
Varför är det klantigt av Fuelmedia? Dom har ju bara filmat 2 killar i en ambulans. Vem kunde ana att nån tråkig landstingsnisse skulle tolka det som att dom har varit närvarande vid några olagligheter. Dom TACKAR för övrigt inte Syster Anders, dom talar om att han finns med på filmen. Och det tycker inte jag är samma sak.

Jag skrev _lite_ klantigt inte att det var totalklantigt.

Vid närmare eftertanke så betyder det ju inte ett skit, man får väl filma vem man vill antar jag, det var ju inte så att Ambulans kunde gjort något åt det.
Sen om de som "körde blackrace" pratade med honom och fick reda på att han heter Anders, det kan ju inte han lastas för. Vill de att deras ambulansförare ska vara maskiner som inte pratar med någon och inte har några intressen förutom att köra ambulans och rädda liv?!? (Det räcker ju iofs och blir över)
:tummenupp :tummenupp :tummenupp För Ambulans!
Jag vinkar alltid till Ambulanser när jag möter dem, man vill ju vara trevlig så att de tar väl hand om en när/om man väl ligger där och håller på och dö. :rolleyes:

//A.
 

Rally_KAlle

kör så det ryker!
Gick med
16 Mar 2003
Ort
PakisTan
Hoj
En snabb jävel
Snabbe_jag skrev:
Och anomyma tips vad är det?????

Kan ju vara tagna ur luften...

Det är inte så att det är er lokala TV som är avundsjuka på Fuelmedia och ska sätta dit alla MC åkare pga att de blivit frånfilmade....
Eller GSXR1100R


hehe ,, WORD !! :tummenupp
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Detta är skrämmande, om dom hade rejsat med Ambulansen så vore det en annan femma, men att bara var ev inklippt i en filmsekvens kan väl inte vara straffbart, enklast är väl att säga som det va, dom blev filmade men INTE i samband med olagligt streetrejs, det kan väl inte vara straffbart att bli filmad i tjänsten?

Tydligen så får man akta sig vilka man klipper in i filmer, jag kan lätt fulklippa Alf Svensson på porrklubb, Bosse Ringholm som uteliggare eller någon annan tråkmåns som syns i media, skrämmande att media går över lik för att få feta rubriker.
 

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
Ingen för tillfället
GSXR1100R skrev:
enklast är väl att säga som det va, dom blev filmade men INTE i samband med olagligt streetrejs, det kan väl inte vara straffbart att bli filmad i tjänsten?



Precis så har vi åxå förklarat det.... Tar väl nån dag till innan besked nu...
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
ambulans skrev:
Precis så har vi åxå förklarat det.... Tar väl nån dag till innan besked nu...
Då håller vi tummarna att byråkraterna tar sitt förnuft till fånga.
 

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
Ingen för tillfället
Senaste nytt !

på tisdag är jag o kollegan kallad till verksamhetschefen.... för domen... men det är tio minuters möte bara, så det kan ju inte va fråga om nåt avsked allafall....
 

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Falun
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
ambulans skrev:
Senaste nytt !

på tisdag är jag o kollegan kallad till verksamhetschefen.... för domen... men det är tio minuters möte bara, så det kan ju inte va fråga om nåt avsked allafall....

jag hoppas att det går bra....
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top