Jo, men jag menar att ifall ström och elnät redan är en begränsning på flera av Europas största roadracingbanor - alltså gigantiska anläggningar där man kör F1 och MotoGP, vad kommed det då inte att bli på Hamptjärnsbanan, Vikbanan och andra aningens mindre anläggningar i Sverige...?
Någon förutspår en snabb nedläggning av många crossbanor på grund av ljudet från fyrtakts stånkor. En omedelbar övergång till eldrivna crosshojar må råda bot på ljudet, men de flesta banorna kommer lik förbannat att läggas ner då ägarna knappast har råd att bekosta den infrastruktur som krävs för att underhålla hundratals eldrivna crosshojar.
Jag tror i alla fall inte att min lokala crossklubb har budget för ett sådant projekt, och då ligger de ändå tacksamt till bara en dryg kilometer ut i skogen från ett gigantiskt ställverk.
Tror du att avsaknaden av laddmöjlighet på banorna beror på att det är för svårt att lösa rent tekniskt eller prioriteringar?
Eller menar du att det är svårare att fixa laddning till Moto E än att fixa belysning för hela Abu Dhabis bana?
Det finns mängder med saker som gör det svårt med en övergång till eldrift på motorcyklar, men att få till elförsörjning nog för en i sammanhanget mycket begränsad effekt för laddning är inte en av dom.
Är det något som är väl beprövat och har en god grund är det just elnät.
Varför skulle det vara svårare att få el till en crossbana än en tennishall, bibliotek, köplada, bostadshus eller ridhus?
För motionären i enduroskogen är möjligheten att ladda hojens lilla batteri från sin elbils betydligt större redan här och kommer inte att försvinna.