Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dom gamla paketvågarna som står och skräpar lite överallt funkar ju.
Plattan är ju lite liten förstås, men det är ju bara att slänga på en skiva som hojen ryms på.
Annars skulle ju två digitala kopplade till en PC bättre, då får du ju fram viktfördelningen också
http://www.nordpost.se/Shop/infovisaframeset.asp?artnr=1018704&Ggart=1925
Om man orkar krångla med att hänga upp den.
Henrik
Köp två badrumsvågar. Lägg en platta över bägge och ställ crosslyften mitt på. Eller rulla upp hojen med vardera hjulet på en våg. Sedan får du plocka fram dina gamla mattekurser från lågstadiet.
Om du nu kör en Husky, varför behöver du ha en våg som går upp till 200kg? De väger väl knappt mer än 120?
Köp två badrumsvågar. Lägg en platta över bägge och ställ crosslyften mitt på. Eller rulla upp hojen med vardera hjulet på en våg. Sedan får du plocka fram dina gamla mattekurser från lågstadiet.
Jag brukar. som jag beskrivit tidigare, väga mina hojar med en vanlig badrumsvåg. Först vågen under ena hjulet och ett lämpligt underlägg med samma höjd under det andra hjulet, tex en telefonkatalog. Sedan hålla hojen rakt och notera vikten, Därefter byta plats på underlägget och vågen och notera vikten på det andra hjulet.
Då får man både totalvikt och viktfördelniong och behöver inte ngn mer våg än en vanlig badrumsvåg. Så har jag tex vägt min HD.
/J
Jag är rätt säker på att du kan bespara dig böket med katalogen förutsatt att vågen inte är rejält hög.Jag brukar. som jag beskrivit tidigare, väga mina hojar med en vanlig badrumsvåg. Först vågen under ena hjulet och ett lämpligt underlägg med samma höjd under det andra hjulet, tex en telefonkatalog. Sedan hålla hojen rakt och notera vikten, Därefter byta plats på underlägget och vågen och notera vikten på det andra hjulet.
Då får man både totalvikt och viktfördelniong och behöver inte ngn mer våg än en vanlig badrumsvåg. Så har jag tex vägt min HD.
/J
Jag är rätt säker på att du kan bespara dig böket med katalogen förutsatt att vågen inte är rejält hög.
Några "höjd-cm" i relation till axelavståndet på ca 1,5 m ger en försummbar inverkan på viktavläsningen.
Vill minnas att det fanns någon trig-regel som lyder "sinus för små vinklar är lika med vinkeln" eller något sådant.
Ok, ok, var inte meningen att låta "messerschmittig". Ett väl ment tips bara..Jo jag vet, jag är ju ingenjör.
Men när jag skriver tips till obekanta människor vill jag uttrycka mig på ett sånt sätt att det ska passa alla och deras olika badrumsvågar och teknsika förutsättningar. Jag brukar även skriva att man ska hålla till på ett plant underlag när jag skriver den här instruktionen på SH.... och även detta brukar då några anmärka på. Men jag tycker som sagt att det är bra att skriva tydligt så att man undviker urartada fall hos tex människor med höga badrumsvågar och gravt lutande golv.
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |