Don Quixote
Nordic BoTT 2010
Åkte till falkenberg idag för att bättra på/försvara 5e platsen i ERF-serietabellen. EMMA Racing ínkluderade Strider, Spyan och undertecknad. Spyan tyckte motorn lät risig efter sina 13 kvalminuter. Jag sticker ut och konstaterar att det iaf inte var någon överdrift. Men rasslet/slammret blir iaf inte värre så jag börjar på o jaga lite. Blir förvånad över hur slö den känns men inbillar mig att jag nog vant mig vid att köra 1000cc. Funderingarna går vidare när det inte ens blir en tendens till wheelie över krönet och jag har vansinnigt svårt att komma om en förare som kör riktigt långsamt. Går ut på rakan på trean, fullt blås och när jag tittar ner på varvräknaren och konstaterar att den vägrar varva över 12.000 får jag en känsla av att något är på väg att generalrasa. Går mer över till höger för att komma ur idealspår och tippar av gasen lite. Och *poooooffff* o sen helt tyst. Vit rök bolmar upp runt mig och jag lägger ett spektakulärt rökmoln längs rakan. Tar försiktigt på bromsen men det oljedränkta framhjulet släpper direkt. Bromsarförsiktigt med bakbromsen och letar mig mot högerkanten. Stannar vid kurbsen precis innan chikanen och håller på att halka omkull när jag sätter ner foten som även den hade ett glänsande lager olja/kylarvatten på sig.
Knör hojjäveln över en äng och får sen lift sista biten av skammkärran. Strider och lökmeck Andreas möter upp och suckar uppgivet. Vi är alla övertygade om att något gick sönder ganska ordentligt men blir ändå förvånade då vi hittar ett hål stort som en pingisboll rakt igenom blocket och sprickor i cylinder och topp. Den motorn hade gått klart.
Får be så väldigt mycket om ursäkt till Ingmar(Strider) för att jag körde sönder hojen och till er andra för att det sölades olja. Är ändå synnerligen glad att det hände där och inte nån annan stans där det svänger. Hade kunnat bli byte av både hoj o förare i Emma Racing annars.
Knör hojjäveln över en äng och får sen lift sista biten av skammkärran. Strider och lökmeck Andreas möter upp och suckar uppgivet. Vi är alla övertygade om att något gick sönder ganska ordentligt men blir ändå förvånade då vi hittar ett hål stort som en pingisboll rakt igenom blocket och sprickor i cylinder och topp. Den motorn hade gått klart.
Får be så väldigt mycket om ursäkt till Ingmar(Strider) för att jag körde sönder hojen och till er andra för att det sölades olja. Är ändå synnerligen glad att det hände där och inte nån annan stans där det svänger. Hade kunnat bli byte av både hoj o förare i Emma Racing annars.
Last edited: