Tänkte slänga in en brasklapp till alla som vet med sig att de körde om under gulflagg under första kvalet i R600 på Anderstorp.
Som bekant var det gulflagg i 180-gradersvänstern under en stor del av första kvalpasset, och jag vet faktiskt inte hur många gånger jag blev omkörd både in i, och ut ur den aktuella kurvan, vilket jag tycker är skandal! Omkörning under gulflagg och fram till grönflagg är förbjudet och innebär en säkerhetsrisk. Regeln finns av säkerhetsmässiga skäl, och tanken är att man ska slå av lite på tempot (man behöver för den delen inte stanna helt) för att funktionärer och omkullgångna förare inte skall utsättas för onödiga risker.
Om det varit som sig bör, och de förare som kört om under gulflagg fått sin tid struken hade nog många fått sig en tankeställare. Nu blev det inte så den här gången, men nästa gång hoppas jag att funkisarna verkligen antecknar de startnr som kör om under gulflagg. Att inte respektera gulflagg är lågt.
Som bekant var det gulflagg i 180-gradersvänstern under en stor del av första kvalpasset, och jag vet faktiskt inte hur många gånger jag blev omkörd både in i, och ut ur den aktuella kurvan, vilket jag tycker är skandal! Omkörning under gulflagg och fram till grönflagg är förbjudet och innebär en säkerhetsrisk. Regeln finns av säkerhetsmässiga skäl, och tanken är att man ska slå av lite på tempot (man behöver för den delen inte stanna helt) för att funktionärer och omkullgångna förare inte skall utsättas för onödiga risker.
Om det varit som sig bör, och de förare som kört om under gulflagg fått sin tid struken hade nog många fått sig en tankeställare. Nu blev det inte så den här gången, men nästa gång hoppas jag att funkisarna verkligen antecknar de startnr som kör om under gulflagg. Att inte respektera gulflagg är lågt.