Anderstorp Raceway delar publikintäkten med deltagarna

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Juniorerna har haft subventionerade startavgifter så länge jag varit med. Helt rätt enligt mig!

Jorå och jag håller med! Dock lite i underkant med tanke på att det blir på andras bekostnad!
Annars låter det ju att det ska kosta det är dyrt osv!

Nu är det ju som vanligt Superbike som skall betala mycket mer, varför undrar jag?
När skall dom förstå att det finns inte mer pengar bara för att man kör i SBK!

Men de andra klasserna då?

Last edited:

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Nu är det ju som vanligt Superbike som skall betala mycket mer, varför undrar jag? När skall dom förstå att det finns inte mer pengar bara för att man kör i SBK!
Pro Superbike kör 140 min, Rookie och BOTT kör 85 min var. Självklart ska Pro Superbike betala betydligt mer eftersom de får mer bantid.

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Varför så stora skillnader i pris i anmavg för?
Kör junior 1/4 av tiden osv.....

Rookie & BoTT 2100 SEK
Juniorcup 800 SEK
125 GP & SST 600 2500 SEK
PRO Superbike 3200 SEK

Juniorer har inga pengar juh! Vi gamlos har råd att betala!

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Last edited:

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Kanske lite OT i den här tråden, men när det pratades om tidsschema så var jag inne och tittade... Nån som vet hur det funkar med "Superkval" i Superbike?

I tävlingsreglementet för 2011 läser jag följande för träning och kvalificering:

2.9.1 Träning och tidskvalificering.
Ett träningspass på 20 minuter samt en tidskvalificering om 20 minuter kommer att köras enligt separat tidsschema som delges i startbekräftelsen. Bästa tid från kvalificeringen avgör startuppställningen till tävlingen. Warm Up 10 minuter körs på morgon samma dag som tävlingen. Dessa är de enda träningarna som ingår i tävlingstillfället.

Hittar inget om "Superkval"

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Kanske lite OT i den här tråden, men när det pratades om tidsschema så var jag inne och tittade... Nån som vet hur det funkar med "Superkval" i Superbike?

I tävlingsreglementet för 2011 läser jag följande för träning och kvalificering:

2.9.1 Träning och tidskvalificering.
Ett träningspass på 20 minuter samt en tidskvalificering om 20 minuter kommer att köras enligt separat tidsschema som delges i startbekräftelsen. Bästa tid från kvalificeringen avgör startuppställningen till tävlingen. Warm Up 10 minuter körs på morgon samma dag som tävlingen. Dessa är de enda träningarna som ingår i tävlingstillfället.

Hittar inget om "Superkval"

Superkval-delen är som Q2 i formel 1. De 10 snabbaste efter 40 minuterskvalet får ytterligare en kvart på sig att sätta ett snabbt varv utan en massa andra förare i vägen.

Kneedrag

Guest
Finns det någon färdig banner att lägga upp på hemsidor?

Inte för att jag rejsar men kan gärna bjuda på en bannerplats i min webshop/forum. Många bäckar små...

Här är skrivaren redo att printa ut lite affischer. Var hittar man dem?:)

Tänkte sätta upp en på lokale mataffären, högskolan och vid lokale mc-affären. Åker ju ändå förbi de platserna då och då.

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Hoj
790 Duke
Tror nog inte junioernas pengar kommer ur veckopengen utan ur lönekonto / företagskassan hos farsan... :)

Bah. Tack vare den låga kostnaden klarade jag i princip hela 2009 (inte alla race) på bara barnbidraget! På bekostnad av allt annat alltså(Kläder, pizza osv). Däck och sånt kör man ju samma set hela säsongen.

Last edited:

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Följ länkarna i första inlägget och vips så hittar du både tävlingen och anmälda förare. Ja, iaf en länk till anmälda förare och där står att det kommer att publiceras senare.

Mjo, hittade publikinfo-listakommersenare men nu är jag ju förare och ville kika på konkurrensen!! :) Fast det kanske inte finns mer so far. Tack tack iaf.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Mjo, hittade publikinfo-listakommersenare men nu är jag ju förare och ville kika på konkurrensen!! :) Fast det kanske inte finns mer so far. Tack tack iaf.
Nope, det verkar inte finnas något officiellt för tillfället. I din klass skrev Humlan att det var 5 anmälda så håller du dig bara på hjulen så är pallen given :)

(Skulle det vara minsta moln på himlen eller under 22 grader blir ju inte Mattias någon konkurrent heller...)

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Nope, det verkar inte finnas något officiellt för tillfället. I din klass skrev Humlan att det var 5 anmälda så håller du dig bara på hjulen så är pallen given :)

(Skulle det vara minsta moln på himlen eller under 22 grader blir ju inte Mattias någon konkurrent heller...)

6 anmälda nu då eftersom jag precis var nödd och tvungen att hacka in mig. Ångesten attackerade direkt. Blöh. Jag ville ju veta vilka fem som är anmälda så jag vet hur stor plats jag ska boka i pokalhyllan!

Mattias hävdar att det alltid regnar på Anderstorp att han vägrar åka dit. Stämmer iofs, tror inte jag har varit på Anderstorp någon gång utan att uppleva mer eller mindre regn faktiskt.

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
:D

Ska han inte köra får han fan palla sig dit ändå och vara betalande publik. Vi ska ju bli rika nu!!

Det lär du bli, det är bara 10 st som betalat startavgift än så länge. Den 5 april är det som gäller om man vill vara med och dela!

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati