När jag var över till USA så beställde jag från BTO och http://www.motosport.com/ Jag hittade inga fler sidor med samma utbud och pris. Motosport tog typ två dagar att få hem från (från väst till öst) medans bto tog en vecka nästan.
Hahaha. Det kan du ge dej fan på att dom gör. Efter fyra telefonsamtal till tullen/arlanda med diverse lögner och påhitt från min sida, samt en helt drös bifogade invoice's så fick jag lik förbannat betala 1250:- i tull o moms på mina grejer, som kostade runt 800 USD.
Jag blev även införståd med att BTO är mkt välkända av tullen och därav fungerar inte heller Gåva/Present/Sponsring/eller någon annan lögn vad det beträffar då BTO har som policy att skriva ner värdet på paketet till hälften. Tullen berättade då för mej att dom sitter och letar upp VARJE föremål i min paket, på BTO's hemsida och tullar samt momsar efter priset på deras hemsida.
Tullen suger elefantpenis! Dom gör precis som dom vill, oavsett om man talar sanning eller ej, för att slippa tulla/momsa.
Du hade kanske otur?
Skumt, när jag beställde från BTO så skrev dom ner till halva värdet o det var det jag fick tulla på. Klarade mig galant och var direkt nöjd med vad jag fick betala då jag hade räknat med att få tulla på allt. Då var det en hjälm, glasögon, lite plastdetaljer o lite annan småskit med till ett totalt värde på nästan $600.
Du hade kanske otur?
gör det någon skillnad vilket fraktbolag man väljer?
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|