Andra sidor än btosports.com?

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
GSR 750 -12
Letar runt lite efter crosskläder, skydd etc och tänkte handla från andra sidan pölen.. Men finns det någon annat bra, schysst firma än btosports, tro?

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
När jag var över till USA så beställde jag från BTO och http://www.motosport.com/ Jag hittade inga fler sidor med samma utbud och pris. Motosport tog typ två dagar att få hem från (från väst till öst) medans bto tog en vecka nästan.

ingern

Hojojoj
Gick med
2 Apr 2008
Hoj
KTM EXC 525 motard/enduro
Hur är det då man beställer MC-utrustning från USA? Tullen trycker inte på nån summa eller?

KuntaKen

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2006
Hoj
KTM 520/525 -02 KTM SX-F -07
Hahaha. Det kan du ge dej fan på att dom gör. Efter fyra telefonsamtal till tullen/arlanda med diverse lögner och påhitt från min sida, samt en helt drös bifogade invoice's så fick jag lik förbannat betala 1250:- i tull o moms på mina grejer, som kostade runt 800 USD.

Jag blev även införståd med att BTO är mkt välkända av tullen och därav fungerar inte heller Gåva/Present/Sponsring/eller någon annan lögn vad det beträffar då BTO har som policy att skriva ner värdet på paketet till hälften. Tullen berättade då för mej att dom sitter och letar upp VARJE föremål i min paket, på BTO's hemsida och tullar samt momsar efter priset på deras hemsida.

Tullen suger elefantpenis! Dom gör precis som dom vill, oavsett om man talar sanning eller ej, för att slippa tulla/momsa.

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
GSR 750 -12
Haha, jag har precis fått höra samma historia om BTO från en arbetskollega.
Men BTO har gått för långt, t ex på polarens stora låda med prylar värda över 10000 så hade BTO skrivit ner värdet till bara nån hundring dollars... Det såg nog inte nå misstänkt ut ;)

Jag beställde nu via gmo1 istället, får se vad det hela slutar på.
När det gäller mindre paket från USA, t ex tv-spel, så verkar tullen skita i de fullständigt. Även om det står både fullständigt värde samt innehåll så hoppas de paketen över... :)

Mahhbechh

Börsmäklarn
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Briggs & Stratton
Hahaha. Det kan du ge dej fan på att dom gör. Efter fyra telefonsamtal till tullen/arlanda med diverse lögner och påhitt från min sida, samt en helt drös bifogade invoice's så fick jag lik förbannat betala 1250:- i tull o moms på mina grejer, som kostade runt 800 USD.

Jag blev även införståd med att BTO är mkt välkända av tullen och därav fungerar inte heller Gåva/Present/Sponsring/eller någon annan lögn vad det beträffar då BTO har som policy att skriva ner värdet på paketet till hälften. Tullen berättade då för mej att dom sitter och letar upp VARJE föremål i min paket, på BTO's hemsida och tullar samt momsar efter priset på deras hemsida.

Tullen suger elefantpenis! Dom gör precis som dom vill, oavsett om man talar sanning eller ej, för att slippa tulla/momsa.

Skumt, när jag beställde från BTO så skrev dom ner till halva värdet o det var det jag fick tulla på. Klarade mig galant och var direkt nöjd med vad jag fick betala då jag hade räknat med att få tulla på allt. Då var det en hjälm, glasögon, lite plastdetaljer o lite annan småskit med till ett totalt värde på nästan $600.

Du hade kanske otur?

KuntaKen

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2006
Hoj
Du hade kanske otur?

Som jag sa, tullen är mycket medvetna om BTO och hur dom prissätter. De räknar som sagt varje vara för hand från deras hemsida innan de begär tullen/momsen.

Skumt, när jag beställde från BTO så skrev dom ner till halva värdet o det var det jag fick tulla på. Klarade mig galant och var direkt nöjd med vad jag fick betala då jag hade räknat med att få tulla på allt. Då var det en hjälm, glasögon, lite plastdetaljer o lite annan småskit med till ett totalt värde på nästan $600.

Du hade kanske otur?

gör det någon skillnad vilket fraktbolag man väljer?

Enda skillnaden är att med USPS (posten) så får du tulla o momsa grejerna direkt över disk. Medans du med tex DHL får grejerna hem direkt, men får efter ett par veckor hem en inbetalningsavi' med tull och moms.

Last edited:

Evil M

?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
450 Cross
Hur kan nu tullen veta att du inte har fått gett si och så mycke för det du handlat från BTO? Du kanske har fått dom prisera, då kan ju inte tullen ta fullpris för sakerna. Tycker det där låter helskummt. Hur har tullen sen tid med att sitta och leta reda på allt man har handlat på BTO´s sida?

Dom gångerna vi har tagit från BTO har det aldrig varit nått problem iaf. Ska lägga en beställning här snart så vi får väl se vad vi hamnar på då.

KuntaKen

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2006
Hoj
Fråga inte mej, men det var vad dom berättade för mej per telefon, TRE gånger. Därför har jag väldigt rebelliska tankar om just posten/tullen. Det KUNDE ju varit så att jag talade SANNING, det var mest därför jag blev förbannad för vafan vet dom vad jag betalar för saker jag köper. eller ännu värre, "FÅR GRATIS" som jag påstod till tullen. Well well, göran persson ska ju ha sitt..

A&A

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Ktm - 450
ska beställa från bto tänkte jag... men tänkte höra, ber ni dom skriva ner värdet eller gör dom det ändå???

Tacksam för snabba svar, (sitter i ut checkning :))

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning